בעקבות חשיפת המזבלה: הוגשה תלונה במשטרה נגד עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר תאני והתלונה
עדי סופר תאני והתלונה

יממה לאחר שנחשף במזבלה ובאתר וואלה! כי פייסבוק מונעת מגולשים ישראלים מלחסום פלסטינאים שמפיצים קריאות הסתה ואלימות ברחבי הרשת החברתית ואף מעניקה להם מעמד מיוחד של פרופילים "מאומתים", הבוקר הוגשה למשטרת ירושלים תלונה נגד מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, בגין הסתה.

התלונה של שמאי גליק
התלונה של שמאי גליק

זוהי תלונה שנייה כנגד סופר-תאני, באוקטובר שנה שעברה, הוגשה תלונה דומה במשטרת תל אביב.

בחודש ינואר, שודר ראיון מיוחד באולפן שישי עם מנכ"לית פייסבוק ישראל. בראיון טענה סופר-תאני כי "לפייסבוק יש אפס סובלנות כלפי כל תוכן שהוא אלים, מסית לאלימות ובוודאי כזה שקשור בטרור" אולם במבחן המציאות, נראה כי פייסבוק אינה עושה דבר בכדי למגר את התופעה ויתרה מכך, אף מתדלקת אותה משיקולים מסחריים.

אמש, לאחר שפורסם כי הפעיל הפלסטינאי מוחמד מטר אבו יאזן, עושה שימוש נרחב בחשבון הפייסבוק שלו על מנת להפיץ קריאות הסתה, גזענות ואלימות לעשרות אלפי עוקביו, הוגשו לפייסבוק אלפי דיווחים, אולם כלל הגולשים מדווחים כי זכו למענה לקוני ואוטומטי מצד פייסבוק, בו נטען כי תכניו של מטר אבו יאזן, אינם עוברים על תקנון השימוש של פייסבוק.

כאמור היום בשעות הצהריים, הוגשה תלונה על הסתה במשטרת ירושלים. את התלונה הגיש שמאי (שי) גליק, אחיינו של יהודה גליק, "פעיל הר הבית" שניצל מניסיון התנקשות ונורה בכניסה למרכז מורשת בגין. גליק טוען כי בעבר קיבל איומים ברצח ולמרות הפניות לחברת פייסבוק ישראל, זו סירבה להסיר את התכנים המאיימים.

בסטטוס שפירסם גליק לפני שעות ספורות כתב: "מנכלית פייסבוק לכלא! הגשתי עכשיו תלונה אישית במשטרה נגד מנכלית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני שלא חוסמת את הטרור ומאפשרת הסתה וקריאה לרצח יהודים." (לסטטוס)

תגובת פייסבוק ישראל באמצעות משרד היח"צ שלום תל אביב, לא התקבלה עד למועד הפרסום.

בתמונה: עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים