פייסבוק מציעה לישראלים לחפש תכנים על נאציזם בתוך הרשת החברתית

חפשו נאציזם בפייסבוק
חפשו נאציזם בפייסבוק

'פייסבוק' (facebook) היא כבר מזמן לא רק רשת חברתית. היא גם אחד מאתרי הוידאו הגדולים בעולם, שמאגר הוידאו העצום שלה צמח על חשבון תכני המקור השונים שעולים ליו טיוב והיא גם אחד ממנועי החיפוש הגדולים בעולם, בעיקר בזכות ה-Graph Search, שמאפשר חיפוש ממוקד ומפולח במיוחד, גם במקרה הנ"ל על "חשבון" גוגל.

חפשו נאציזם בפייסבוק
חפשו נאציזם בפייסבוק

כחלק מהמאבק של פייסבוק מול גוגל על האחיזה בשאלטר של האינטרנט, החלה פייסבוק להציע לגולשי האפליקציה, לבצע חיפושים שונים בתוך מנוע החיפוש הפנימי שלה, וזאת תוך הצגת דוגמאות לשאילתות חיפוש. גם כאן, מדובר בפיצ'ר דומה לשירות ה-Suggest של גוגל.

שאול אמסטרדמסקי, כתב בכיר בעיתון 'כלכליסט' נדהם לגלות כי פייסבוק הציעה לו לחפש דווקא תכנים וסטטוסים אודות המפלגה הנאציונל-סוציאליסטית, נאצים ונאציזם (Nazism). בהודעה שקפצתה לאמסטרדמסקי באפליקציה נכתב: "הקלד 'נאציזם' בתיבת החיפוש וגלה מה אנשים אומרים על זה". את תמונת המסך העלה לטוויטר שם כתב: "מכל הדברים בעולם, למה פייסבוק מציעה לי לחפש נאציזם?" (לציוץ).

בהודעה נוספת שהופיעה תחת הכותרת "אתה יכול לחפש דברים כדוגמת" הוצעו לאמסטרדמסקי שאילתות שנויות במחלוקת נוספות, כדוגמת: 'נאציזם', 'נאציזם וגזע', 'הנאציזם כבש את גרמניה'.

חפשו נאציזם בפייסבוק
חפשו נאציזם בפייסבוק

תגובת פייסבוק ישראל לא התקבלה עד מועד הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים