לראשונה: פייסבוק תאפשר תוכן שיווקי בעמודי אוהדים מאומתים

תוכן שיווקי בפייסבוק
תוכן שיווקי בפייסבוק

כשנה לאחר סגירת עמוד הפייסבוק הפופולארי 'סטטוסים מצייצים' לאחר שפורסם בגלובס כי מפעיליו מכרו תוכן שיווקי לצד שלישי, שכאמור אסור על פי תקנון השימוש של פייסבוק, הרשת החברתית מודיעה בימים אלה על שינוי משמעותי במדיניות שלה שיאפשר לעמודי אוהדים נבחרים ומאומתים (V) להעלות תוכן שיווקי.

תוכן מטעם בפייסבוק
תוכן מטעם בפייסבוק

תוכן מותגי (Branded content) היא כנראה אחד הטרנדים המדוברים ביותר כיום בעולם הפרסום והשיווק. ברשת החברתית מזהים את הצורך העולה של גופים ביצירת חיבורים ושיתופי פעולה בתחום ומעבר למודעות הפייסבוק והקמפיינים השיגרתיים ומאפשרים לראשונה, לעמודי אוהדים שזכו לאישור מיוחד, לשתף תכנים שיווקיים ישירות בעמודים. התכנים יסומנו בתגית מיוחדת עם אייקון של לחיצת יד שתאפשר לגולשים לזהות כי מדובר בתוכן מטעם ותקדם את השקיפות במערכת היחסים שבין העמוד לקהל אוהדיו.

קראו גם: מדריך בלעדי לקבלת אימות לעמוד או פרופיל

המהלך של פייסבוק נועד לכאורה לחזק את הפעילות של אושיות הפייסבוק ואת זירת המשפיענים בתוך הרשת החברתית, אולם בפועל, השימוש בפיצ'ר, נתון לשיקולה הבלעדי של פייסבוק ופתוח לעמודי פייסבוק מאומתים בלבד. על פי ה'וול סטריט ג'ורנל', השימוש בתכנים שיווקים מיועד בעיקר עבור המגה פאבלישרס של פייסבוק, ביניהם באזזפיד ופורבס, אולם השימוש מותר לכלל העמודים המאומתים שאושרו על ידי פייסבוק.

הצגת תוכן שיווקי כפופה לתקנון העדכני של פייסבוק, שם נאסר בין היתר על שימוש ב-watermark (סימן על גבי הסרטון), הוספת פרסומת או מעברון לפני, אחרי או במהלך הסרטון וכן איסור על הצגת דבר תוכן שיווקי של צד שלישי לרבות הצגת מוצרים. הנחיות אלו מתווספות לשורה של איסורים קיימים כדוגמת הצגת חסויות בתמונת קאבר ובתמונת פרופיל. הפיצ'ר החדש יאפשר לחברות מדיה ומפרסמים לעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם העמודים. לאחר פרסום התוכן, יוכלו אנשי המדיה לקדם אותו בתשלום ברחבי פייסבוק ולקבל התראות שונות, לרבות צפייה בנתוני הביצועים של התוכן הספציפי.

למזבלה נודע כי מספר גופי תוכן ישראלים עתידים כבר משבוע הבא להעלות תוכן שיווקי בעמודי הפייסבוק שלהם.

למידע נוסף והצטרפות הקליקו כאן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים