האישה החזקה של עדי סופר תאני – ג'ורדנה קטלר היא הלוביסטית החדשה של פייסבוק ישראל

ג'ורדנה קטלר, צילום: מתוך פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, צילום: מתוך פייסבוק

אחרי חצי שנה של חיפושים אחר מי שינהל את מדיניות הרשת החברתית 'פייסבוק' בישראל ואת קשרי הממשל שלה, חברת פייסבוק ישראל, אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני, מודיעה היום על מינוי בכיר, ג'ורדנה קטלר (Jordana Cutler) שתשמש כלוביסטית של פייסבוק במסדרונות הכנסת. קטלר נחשבת למקורבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו וברזומה שלה שורה של תפקידים ציבוריים.

קטלר מונתה ע"י פייסבוק בלונדון כאחראית תחום המדיניות של פייסבוק בשוק הישראלי כחלק מפעילות פייסבוק EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) והיא תהיה כפופה למנהל המדיניות האיזורי של פייסבוק – סיימון מילנר, שעד כה הגיע מספר פעמים לישראל בכדי לכבות שריפות בנושאי ההסתה ברחבי הרשת החברתית ואף השתתף בדיוני חירום בכנסת בנושא הסתה וביריונות.

ג'ורדנה קטלר
ג'ורדנה קטלר

בנובמבר שנה שעברה, החלה נציגות פייסבוק ישראל לחפש אחר 'ראש מחלקת מדיניות ותקשורת בישראל'. אחד המינויים הבכירים של הרשת החברתית בישראל, לצד עדי סופר תאני, שנכנסה לתפקידה במרץ 2014 כמנהלת הפעילות של פייסבוק בישראל.

ג'ורדנה קטלר, שמשמשת כיום כמנהלת לשכת שגריר ישראל בארצות הברית, היא הזוכה בתפקיד הנחשק, אשר במסגרתו תהיה אחראית על קשרי ממשל ותקשורת, ככוח חיזוק למערך של משרד היח"צ 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן שנבחר ביולי 2013 כמשרד היח"צ והדוברות של פייסבוק ישראל.

ב-3 השנים האחרונות שימשה קטלר כראש הלשכה של רון דרמר, שגריר ישראל בארצות הברית ומי שהיה יועצו וכותב הנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. קטלר אף שימשה בעבר כסגנית היועץ הבכיר לראש הממשלה לענייני תפוצות והייתה קצינה בכירה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ישראל בארצות הברית. משרד יחסי הציבור 'שלום תל אביב' ימשיך כאמור לטפל בדוברות והיח"צ של פייסבוק בישראל וקטלר תתמקד בהידוק קשרי הממשל של פייסבוק ישראל.

לפני כשלושה חודשים, נחשף במזבלה כי לאחר שנתיים של התנערות מהתקשורת והתחמקות ממתן מענה לפניות עיתונאים שבשיאו אף כלל ניתוק ברוטאלי של הטלפון בפניהם של עיתונאים שהתקשרו לבקש תגובה, החלה המנכ"לית עדי סופר תאני ויועצה זמיר דחב"ש, לקבוע עשרות פגישות אישיות וחשאיות עם עיתונאים, כאשר על פי מידע שהגיע לידי המזבלה, סופר-תאני אף ביקרה במסדרונותיהם של כמה מגופי התקשורת הגדולים בישראל במטרה לחזק את קשרי העיתונות של פייסבוק.

ג'ורדנה קטלר
ג'ורדנה קטלר

הבחירה בקטלר מגיעה בעקבות הצורך הקיומי של פייסבוק בחיזוק הקשרים עם המפלגות והפוליטיקאים. למרות שהתקשורת חוששת מסיקור יתר של פייסבוק ישראל, הנציגות המקומית נמצאת תחת מתקפה מכמה חזיתות, בעיקר חברתיות. מצד אחד סוגיית המיסוי שעלתה לאחרונה לכותרות, ההסתה המתמשכת וכן גם קולות המחאה הישראלים שנמחקים מהרשת החברתית ללא הסבר. כזכור, בספטמבר 2015, הסירה פייסבוק את פעילות תנועת 'באים לבנקאים' בטענה כי מנהלי התנועה התנהלו בצורה ביריונית אשר אינה תואמת את תקנון הרשת החברתית.

הרזומה של ג'ורדנה קטלר:

ב-2004 סיימה תואר ראשון בפוליטיקה וממשל באוניברסיטת ברנדייס (Brandeis University) שבארצות הברית. ב-2009 סיימה תואר שני בפוליטיקה ותקשורת באוניברסיטה העברית.

בין השנים 2005 ל-2007 שימשה כקצינת דיפלומטיה ציבורית בשגרירות ישראל בוושינגטון. ב-2008 שימשה כמנהלת אסטרטגיה ותקשורת בקמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד.

בין השנים 2009 ל-2013 שימשה כסגנית היועץ הבכיר לראש הממשלה ועד נובמבר 2013 שימשה כיועצת לראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תפוצות. מאז נובמבר 2013 משמשת כראש צוות לשכת שגריר ישראל בארצות הברית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. כל עוד המדינה מרשה לבעלי ממון לדחוף אנשים שילחשו באוזני השרים, אין לה שום זכות להאשים אחרים בעבריינות.

  2. וואו! אולי עכשיו נזכה לכך שהעברית בחשבונות הפרסום תהיה כתובה מימין לשמאל ולא בכתב מראה.

  3. ב-3 השנים האחרונות שימש קטלר כראש הלשכה של רון דרמר, שגריר ישראל בארצות הברית ומי שהיה יועצו וכותב הנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    שימשה קטלר
    ולא שימש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים