פרופיל הפייסבוק של אמיר חצרוני הוקפא ל-30 יום (פרסום ראשון)

אמיר חצרוני
אמיר חצרוני

פייסבוק לא עושה הנחות סלב, אפילו לפרופסור הפרובוקטיבי והמדובר במדינה, אמיר חצרוני שאחריו עוקבים למעלה מ-30 אלף איש. למזבלה נודע כי פרופיל הפייסבוק האישי של חצרוני, הוקפא הבוקר ע"י פייסבוק לתקופה של 30 יום. למרות שהפרופיל עדיין באוויר, חצרוני הוגבל מביצוע פעולות בפרופיל ובכלל בפייסבוק, לרבות כתיבת סטטוסים לתקופה של חודש. יש לציין שלחצרוני גם עמוד אוהדים בשם 'אמיר חצרוני – הפרופסור' שנשאר פעיל נכון למועד הכתיבה.

חצרוני מסר: "אני מופתע שפייסבוק החליטו לחסום את הדף האישי שלי למספר שבועות דווקא בגלל פוסט שכלל תמונות נוסטלגיות שלי עם הוריי ז״ל מהיום העצוב בחיינו – טקס בר המצווה שלי. הטקס נערך, כזכור, תחת איומים כבדים של הסבא הדוס שאם לא אעשה בר-מצווה אנושל מהירושה וכלל כיבוד מזעזע ושירי יורו-פופ. לא ברור מדוע דווקא תמונות מטקס יהודי כל-כך הרגיזו, אך אין בכוונתי לחדול" [סטטוס התגובה].

חצרוני נחסם מכתיבה בפייסבוק
חצרוני נחסם מכתיבה בפייסבוק

במקביל להקפאת הפרופיל, פייסבוק הסירה מספר סטטוסים של חצרוני, שלהגדרתה לא עמדו בתקנון השימוש ומדיניות הרשת החברתית. גם פרופיל הפייסבוק המאומת של חצרוני (V) לא עזר מול הצנזורה של פייסבוק, ובכך הרשת החברתית מדגימה שגם פרופילים ועמודים שזכו לאימות מצידה, אינם חסינים בפני הקפאה או הסרה, למעט כנראה 'הבלתי חסימים', שבהם פייסבוק אינה נוהגת ביד קשה כפי שנהגה בחצרוני ובראפר הצל, שכזכור גם פרופיל הפייסבוק שלו הוקפא לתקופה דומה.

חצרוני מוכר היטב בסצינת הפייסבוק עם מגוון התבטאויות שנויות במחלוקת שזוכות לאלפי תגובות נאצה, וגם לקומץ של תגובות מפרגנות. חצרוני הוא גם יעד עיקרי עבור הגאגיסטים של הרשת החברתית, שכדרך קבע מעלים גאגים וממים ביקורתיים.

אחד הסטטוסים שהוסר
אחד הסטטוסים שהוסר

על אף שפעילותו של חצרוני מוכרת היטב להנהלת פייסבוק, החליטה הרשת החברתית כאמור להגביל את פעילותו בתחומי הרשת החברתית וזאת עד לתחילת חודש ספטמבר. מדובר בסנקציה השניה בחומרתה מצד פייסבוק, יש לציין כי לאחר הקפאה של 30 יום, לרוב פייסבוק נוהגת להסיר לחלוטין את הפרופיל או העמוד באם ביצע הפרה נוספת. הטיימינג אינו אידיאלי עבור חצרוני, שבימים אלה מככב כפרזנטור במספר קמפיינים, ביניהם; קמפיין לוועד למלחמה באיידס עושה עשה בהתנדבות וקמפיין לפרויקט נדל"ן בהתנחלות 'מגדלים'.

חצרוני והצל אינם סלבריטאי הרשת היחידים שזוכים לחסימה או הסרה מצד פייסבוק. גם פרופיל הפייסבוק הפופולארי של עדן אברג'יל שמנה כ-100 אלף עוקבים, נמחק לחלוטין מהרשת החברתית לפני מספר חודשים. למזבלה נודע, כי פייסבוק אף סגרה בימים האחרונים מספר פרופילים של משפיעניות אינסטגרם ישראליות. סיבת ההסרה אינה ברורה בשלב זה.

המזבלה פנתה לחברת פייסבוק ישראל באמצעות משרד היח"צ 'שלום תל אביב' ולמנכ"לית עדי סופר תאני בבקשת תגובה, אולם זו לא התקבלה בטרם הפרסום. יש לציין כי חברת פייסבוק אינה נוהגת להגיב בנושאי מדיניות ובאם תגובתה תתקבל היא תעודכן.

אמיר חצרוני – הוועד למלחמה באיידס

בתמונה: אמיר חצרוני, מתוך יו טיוב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. רפרפתי בדבריך פה ושם באינטרנט. במילה אחת: טיפש. לא משתלם להשיב להבליך, מבחינת הצורך בזמן וחשיבות המעשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים