פייסבוק עולה למתקפה מול אדבלוק

פייסבוק, אדבלוק
פייסבוק, אדבלוק

אחרי שהודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה להוריד באופן אוטומטי את החשיפה לעמודים שמשתמשים בכותרות טיזריות / מטעות / שיקריות ובמלכודות קליקים (קליקבייטינג), פייסבוק מודיעה בדקות האחרונות על מספר שינויים במערכת הפרסום שלה, שעיקרם בהענקת מגוון כלים חדשים לגולשים שיאפשרו להם לשלוט על "חוויית הפרסום" בפייסבוק ועידכון נוסף בכל הנוגע לגישה של פייסבוק בעניין חוסם הפרסומות 'אדבלוק' (Adblock).

על פי פייסבוק, גולשים רבים העלו תלונות על כך שמודעות שמוצגות להם אינן רלוונטיות ואף מפריעות לחוויית הגלישה באפליקציה ובגירסת הדסקטופ. וכמענה לבעיה, פייסבוק משיקה כלים חדשים שיאפשרו לגולשים לשפר את חוויית הפרסום, תוך שליטה בהצגת מודעות רלוונטיות יותר ואפשרויות נרחבות יותר עבור הגולש.

עיקר ההכרזה של פייסבוק הינו סביב החשש שלה משימוש מוגבר בתוסף האדבלוק, שעל פי הערכות, למעלה מ-30% מהגולשים בישראל משתמשים בתוספים לחסימת פרסומות. בפייסבוק מודעים להיקפי השימוש הגבוהים באדבלוק ולפגיעה הכלכלית העולה בעקבות כך ומנסים לשכנע את הגולשים להפסיק להשתמש בחוסם, תוך הבטחה כי האפשרויות החדשות שנפתחו, יציגו להם פרסומות רלוונטיות וחוויתיות יותר.

מעבר לעידכונים, בכוונת פייסבוק להתחיל ולשלב את הפרסומות שעולות ברשת החברתית בפיד של הגולשים, כך שיראו כחלק אינטגרלי מהתוכן, ובכך בעצם פייסבוק תנסה להטעות את האלגוריתם של אדבלוק במחשבה שהמודעה היא תוכן גולשים ולא פרסומת.

על חוסמי פרסומות | באדיבות תוכנית 'מבט' (עודכן ב-16.8)

פייסבוק אף מציינת שחלק מהשינויים, הם במטרה לעקוף את התשלום לחברות המפתחות של תוספי האדבלוק. שכפי שפורסם בעבר, אלה גובות סכומי עתק מחברות כמו גוגל ופייסבוק, תוך הבטחה שיכניסו חלק מהפרסומות שלהם לרשימת המודעות המקובלות של התוספים, ובכך חלק מהפרסומות יוצגו לגולשים, על אף השימוש בחוסם (ניתן לבטל בהגדרות).

על פי מחקר שבוצע עבור פייסבוק בארצות הברית, ברזיל, הודו, אנגליה וצרפת אודות היקפי השימוש באבדלוק, עולה כי בעין הגולשים; 69% מהמודעות הן בגדר פולשניות, 58% מהמודעות מאטות את הגלישה ופוגעות בחוויית המשתמש ו-56% מהן מהוות סיכון אבטחתי – רוגלות והורדות של תוכנה. המחקר בוצע לפני כחמישה חודשים, בקרב קבוצה מדגמית של כ-2000 גולשים, בגילאי 16+ מהמדינות שצוינו, כאשר חלק מהנשאלים משתמש בפייסבוק וחלק אחר לא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים