חיסול ממוקד: אמיר חצרוני, רז ציפריס ויותם זמרי נחסמו ע"י פייסבוק

אמיר חצרוני, רז ציפריס ויותם זמרי
אמיר חצרוני, רז ציפריס ויותם זמרי

ביממה האחרונה פייסבוק חסמה והגבילה את פעילותם של אלה שנחשבים ל"משולש הקדוש של הפיד": הפרסומאי וגדול הממיסטים רז ציפריס שנחסם ל-30 יום, הפרסומאי ואיש התקשורת יותם זמרי שנחסם ל-24 שעות והפרופסור של המדינה, אמיר חצרוני שנחסם ל-30 יום.

פייסבוק ישראל ופייסבוק העולמית עושות מעט ואולי מעט מדי בכדי למגר את תופעת ההסתה והאלימות ברחבי הרשת החברתית. השיקולים המסחריים של פייסבוק הם אלה שמכתיבים את סדר היום עבור מה ראוי להיות ברשת ומה לא.

אבל ביממה האחרונה פייסבוק שוב הוכיחה שאולי בכל זאת, הדעות האישיות של עובדיה, שבין היתר גם אמונים על בידוק של תוכן בעברית וחריצת גורלו – האם יוסר או לא, הם אלה שבאמת מכתיבים עבור כולנו, אלו קולות יושמעו ואלו קולות יושתקו.

קראו גם: בכירי פייסבוק ישראל: "מתנחלים הם דאעש"

למזבלה נודע כי פרופיל הפייסבוק של אמיר חצרוני, הושבת אמש בשנית ל-30 יום. כזכור, רק לפני כשבועיים חזר חצרוני לאחר חסימה של חודש. בין לבין חצרוני לא הספיק להעלות סטטוסים רבים, אולם אמש קיבל לא פחות מ-3 הודעות מפייסבוק שהורידה לו בדיעבד סטטוסים והתבשר כי נחסם לחודש נוסף.

הסטטוס של חצרוני שהוסר
הסטטוס של חצרוני שהוסר

עבור חצרוני שכבר מתח ביקורת על פייסבוק ובין היתר הודיע כי כחלק מפעולת הנקם, הוא מוכר את מניותיו ברשת החברתית (בסכום זעום אומנם), מדובר במכה קשה שמגיעה במקביל לעלייתה של סדרה חדשה בהוט בה הוא מככב לצד חנוך דאום ואורן חזן (חנוך דאום מחשב מסלול מחדש).

חצרוני הוא אושיית טלוויזיה ודמות מוכרת לכל, שלמרות התבטאויותיו הפרובוקטיביות, אין זה ראוי שפייסבוק תמנע ממנו מלהשתמש בפלטפורמה שלה. ואם פייסבוק בכל זאת רוצה לחסל את חצרוני, מדוע זו בוחרת פעם אחר פעם לשחק איתו משחק של חתול ועכבר עם החסימות ולא לסגור את הפרופיל לחלוטין?

הודעת חסימה - ציפריס וחצרוני
הודעת חסימה – ציפריס וחצרוני

פייסבוק כאמור אינה סוגרת את הפרופיל של חצרוני אלא מתעללת בו. חודש חסימה ועוד חודש חסימה בהחלט יכולים לגרום לאדם לאבד עשתונות, לבטח כשמדובר בפלטפורמה העיקרית שמחברת בינו לבין הקהל.

אבל חצרוני לא לבד. גם רז ציפריס, אחד הגאגיסטים המוכרים בפייסבוק נחסם אמש ל-30 יום. רק לאחרונה סיים ציפריס תקופת השעייה של שבוע מהרשת החברתית וכבר גילה כי פייסבוק שוב הגבילה אותו. ציפריס מתח אמש ביקורת חריפה על פייסבוק ועל מדיניות הצנזורה שלו וגילה לתדהמתו מקרה הדומה לזה של חצרוני.

קראו גם: האג'נדה הפוליטית והחברתית של פייסבוק ישראל

מיד לאחר שציפריס פירסם את הסטטוס הוא קיבל לא פחות מ-3 הודעות מפייסבוק שהחליטה להוריד לו סטטוסים בדיעבד בטענה כי עברו על מדיניות הרשת החברתית. היות והמקרה של ציפריס מדמה באורח פלא את זה של חצרוני, כל שנותר הוא להעריך כי בשני המקרים מדובר בהתערבות אישית של אחד מעובדי ועובדות פייסבוק.

אחד הסטטוסים שהוסרו
אחד הסטטוסים שהוסרו

אבל גם ציפריס וחצרוני לא לבד. לפני שעות ספורות נחסם יותם זמרי לתקופה של 24 שעות לאחר שסטטוס שפירסם עבר על פי פייסבוק על מדיניותה. בסטטוס שהוסר נכתב: "היי פלסטינים מטומטמים, אם אתם רוצים להרוג אותנו עדיף אחרי החגים, כשאתם עושים את זה לפני רוב הסיכויים שתיפלו על מישהו שזה בא לו טוב".

הודעת החסימה של זמרי
הודעת החסימה של זמרי

לאור כך שמדובר בסטטוס בעברית שסביר שלא זכה למבול של דיווחים לאור טיב עוקביו של זמרי. ניתן גם הפעם לשער כי מדובר בהתערבות אישית של אחד מעובדי פייסבוק שכנראה קצת פחות התחבר לדבריו של זמרי.

יש לציין של על פי מדיניות פייסבוק זו מתירה שימוש באלמנטים וויז'ואלים וטקסטואלים למטרות לימודיות, הומור, סאטריה ומתיחת ביקורת. על אף החסימה, לפחות במקרה של ציפריס וחצרוני בהחלט מדובר בעמידה בתקנון פייסבוק. כפי שקרה בניסוי שקיים לאחרונה מנהל הסושייאל של חדשות 2.

פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד סירבו להגיב לפניות המזבלה.

יותם זמרי נחסם. גאג: יואב בן פורת
יותם זמרי נחסם. גאג: יואב בן פורת
רז ציפריס נחסם, גאג: נמרוד צוק
רז ציפריס נחסם, גאג: נמרוד צוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים