פייסבוק כסילים; עמרי וייל נחסם כי כתב "ישראלים מטומטמים", יחיאל רדוצקי רק חזר וכבר נחסם בשנית

פייסבוק מטומטמים
פייסבוק מטומטמים

משהו ממש לא טוב עובר על פייסבוק בימים האחרונים. מה שהחל עם חסימתו של יותם זמרי לאחר שכתב סטטוס עם צירוף המילים 'פלסטינים מטומטמים' והמשיך עם חסימתם של רז ציפריס ואמיר חצרוני לחודש שלם, רק כי פייסבוק עצמה לא באמת נצמדת לתנאי השימוש שלה, ממשיך עם גל חסימות נוסף ונרחב עוד יותר.

החסימה של יחיאל רדוצקי
החסימה של יחיאל רדוצקי

יחיאל רדוצקי, ראש תחום שילוב חרדים בזרוע היבשה של צה"ל ואושיית פייסבוק פופולארית, נחסם אמש בפעם השנייה ברציפות ל-24 שעות וזאת לאחר שהביע סולידריות עם חסימתו של זמרי. כזכור רדוצקי כבר נחסם ביום שלישי ליממה שלמה לאחר שכתב סטטוס עם צירוף המילים האסור, רק בכדי לגלות שמיד לאחר חזרתו, פייסבוק בחרה בשנית להטיל עליו חסימה נוספת של יממה.

קראו גם: ניקו וואטס חסום כבר חצי שנה והעולם שותק

עמרי וייל, בעלי עמוד הפייסבוק 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים' שנסגר לאחרונה על ידי פייסבוק ישראל, החליט להקריב את אחד הפרופילים שלו בכדי לבדוק מה באמת הפריע לפייסבוק עם הסטטוסים; האם המילה פלסטינים או מטומטמים?

וייל פירסם אמש סטטוס שבו כתב: "ישראלים מטומטמים – בואו נבדוק אם זה עובד" וזה אכן עבד לצערו של וייל, שבתוך שעות ספורות קיבל הודעה מפייסבוק כי זו הסירה את הסטטוס שלו כיוון שאינו תאם את כללי הקהילה שלה. פייסבוק לא הסתפקה רק בהסרת הסטטוס אלא בחסימת פרופיל הפייסבוק שלו לשבוע שלם.

עמרי וייל
עמרי וייל

גם השר גלעד ארדן התרעם לנוכח גל החסימות של הישראלים וטען ברדיו כי פייסבוק צריכה לעשות שינוי בסדרי העדיפויות שלה. בזמן שפייסבוק חוסמת בקלות יתר ישראלים, זו אינה עושה כמעט דבר בכדי לחסל את תופעת ההסתה והאלימות הקשה שמתפרצת ברחבי הרשת החברתית.

השאלה שעולה כעת היא מי עומד מאחורי גל החסימות. האם מדובר בהתאמה אלגוריתמית שמזהה באופן אוטומטי צמד כזה או אחר של מילים מתוך סנן מיוחד, או שמא מדובר בפעילות ניקיון ממוקדת של עובדי פייסבוק ועובדי פייסבוק ישראל?

פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

חסימה נוספת בפייסבוק
חסימה נוספת בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. צריך לנסות את צמד המילים "פייסבוק מטומטמים" הייתי מנסה אבל אני חסום ל 3 ימים על צמד המילים "פלסטינים מטומטמים" הדבר הטוב שיצא מזה שחזרתי לטוויטר אחרי 5 שנים וממש חמים ונעים שם בקן של הציפור.

  2. מי שמטומטם כאן זו המדינה.
    ארדן מתחנן בפני פייסבוק אבל אלו לא רואים ממטר.
    למה המדינה ממשיכה לוותר לפייסבוק על מיסים??
    הגיע הזמן שהמדינה תראה להם מאיפה משתין הדג.
    לחייב אותם במיליוני הדולרים שהם חוסכים כשלא גובים מהם מיסים.
    מדינה! תתעוררי!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים