וואלה! ברנז'ה מתחרפנים בטוויטר ופונים למחוזות השיימינג גם בפייסבוק

וואלה! ברנז'ה, twitter
וואלה! ברנז'ה, twitter

טוויטר (twitter) רשת המיקרו-בלוגינג הפופולארית שנחשבת לחביבת אנשי התקשורת והסלבריטאים בארץ ובעולם, מאפשרת על פי תפיסה לנהל שיח קליל ולעיתים גם בוטה בינם לבין עצמם ובין משתמשים אחרים בטוויטר. מה שנאמר בטוויטר לרוב לא נאמר בשום מקום אחר, האחריות על הדברים מינימלית ולא מחייבת, כך לפחות אלה חושבים. תופעת ההכתשות בטוויטר נקראת Twitter Fights ובתקופה האחרונה ניתן לחזות גם בקרבות טוויטר מקומיים לאור הפופולאריות המחודשת בישראל.

ראו גם: חילופי הדברים של אודי פרידן ורביב דרוקר בטוויטר

לא מעט מחשבונות הטוויטר של גופי החדשות הגדולים בישראל, כדוגמת ידיעות אחרונות, מנוהלים בצורה שמזכירה את המערב הפרוע ומשמשים לא פעם לסגירת חשבונות אישיים, התכתשויות ובלא מעט מקרים גם להפצת מידע שהאחריות על מהימנותו לא מעניינת איש.

ידיעות אחרונות פותחים על נתי טוקר (דה מרקר)
ידיעות אחרונות פותחים על נתי טוקר (דה מרקר)

לפני מספר חודשים פורסם כי רון ירון, העורך הראשי של עיתון ידיעות אחרונות, השתמש ככל הנראה בחשבון הטוויטר של העיתון למסע של השתלחויות והכפשות אישיות כנגד עיתונאים מכלי תקשורת מתחרים, כל זאת תחת מעטה האנונימיות לכאורה שמספק חשבון הטוויטר של עיתון.

על פי 'העין השביעית' מקור בידיעות אחרונות אישר כי נוסח הציוצים נכתב על ידי ירון עצמו, מקור אחר סתר את הדברים. אולם בשונה מפייסבוק שם מוצג לעיני כלל מנהלי העמודים מי פירסם את הסטטוס, בטוויטר שגם אליו לעיתונאים יש גישה לחשבונות הגופים בהם אלה מועסקים, לא ניתן לדעת מי צייץ בשמו של החשבון הרשמי.

באחרונה פורסם במזבלה כי גם בוואלה! ברנז'ה אוהבים להשתמש בטוויטר להשתלחות בגופים המתחרים, גם במחיר של פרסום בדוי. בציוץ שעלה בחשבון הרשמי של המדור, האשימו אנשי וואלה! ברנז'ה שלא בצדק את אתר דה מרקר כי "שתל" תוכן שיווקי בפיד של פייסבוק. אולם דה מרקר לא "שתל" שום תוכן שיווקי אלא מדובר היה בסטטוס שקודם ע"י צד שלישי. מה ששיקף שבוואלה! ברנז'ה לא יודעים להבדיל בין תוכן אורגני לסטטוס ממומן.

קראו גם: עמית סגל יוצא להגנת טוויטר בישראל וחושף נתונים

בוואלה! ברנז'ה לא הסתפקו רק בדה מרקר, ובמהלך הסופ"ש האחרון בחרו להתכתש בציוצים פומביים עם צמד הפרסומאים ואושיות הטוויטר; ערן מינהר, קופירייטר במשרד הפרסום 'לם מרגלית שפי' והאנליסט גרשוני ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

תחילת הסיפור בתגובה של מינהר לציוץ של וואלה! ברנז'ה על מינויו של ספי עובדיה. מינהר צייץ: "זה אותו ספי עובדיה שעזב את גלצ והוא כתב ערוץ 10 כבר מיליון זמן?", ומיד זכה לתגובה לעגנית מצד וואלה! ברנז'ה על הרהיטות הלשונית שלו, בה נכתב; "זה אותו ספי עובדיה שמגיש תוכנית בגלצ למרות שעבר לפני "מיליון זמן" – שפה רהוטה ביותר אגב – לחדשות ערוץ עשר".

בוואלה! ברנז'ה המשיכו והגיבו למינהר עם ציוץ לעגני נוסף: "מתי התחלת ללמד באקדמיה ללשון? לפני "מיליון זמן?" כך נכתב.

מתוך הטוויטר של וואלה! ברנז'ה
מתוך הטוויטר של וואלה! ברנז'ה

גרשוני איילהו, הצטרף לדיון לצידו של מינהר וחיזק את דבריו, רק בכדי לגלות כי בוואלה! ברנז'ה פנו בתגובה למחוזות השיימינג גם בפייסבוק, שם כתבת וואלה! ברנז'ה, נועה פרייס, ומי שמנהלת את חשבון הטוויטר פירסמה 2 סטטוסים על תגובותיהם של מינהר וגרשוני והגדירה אותם כ"טרולים מאוסים".

בסטטוס אחד כתבה פרייס: "והיום בפינתנו הטרולים המאוסים של וואלה ברנז'ה: הדבר שאני הכי אוהבת בטרולים של וואלה ברנז'ה זה שהם תמיד יהיו מובטלים חסרי חיים. כלומר, מלבד במקרה של גרשוני שדווקא עובד בבאומן! זה ממש מפתיע שבין פרסומת מיזוגנית לפרסומת שובינסטית, איכשהו נותר לו מלא זמן פנוי לצייץ משהו על כל מה שאי פעם צויץ בטוויטר… והכי אהבתי את השיעור בלשון מערן מינהר, שכנראה התחיל ללמד באקדמיה ללשון לפני "מיליון זמן". לערן גם יש מיליון זמן לצייץ חופשי על כל סוגיה. לא ברור אם הוא מובטל או מועסק במשרת אבטלה סמויה. כאילו באמת ערן, יצאת טיפש שלא קורא כתבה – מילא כתבה, כותרת משנה – עם הציוץ שלך. פשוט תודה בזה וזהו וכנ"ל תקף גם לשאר היצורים הטיפשים שעוד עשו להם לייק…עד לפעם הבאה ביטצ'ז!" [תמונה].

מתוך טוויטר
מתוך טוויטר

בתגובה לסטטוס של פרייס, צייץ גרשוני בטוויטר: "וואלה! ברנז'ה שוב עישנו יותר מדי מהחומר הלא נכון. כתבה וואלה! ברנז'ה עשתה לי ולאיש הפיד המחכים שיימינג. אבל שיימינג בלי חשיפה לא שווה כלום, אז אני משתף גם פה" (דהיינו בטוויטר).

פרייס לא נשארה חיייבת, ופירסמה סטטוס נוסף בו כתבה: "ההזוי הזה לא מפסיק…שיהנה… אולי הגיע הזמן לתקדים משפטי על טרולים ברשתות החברתיות!" [תמונה].

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים