טוויטר מחסלת את אפליקציית הסרטונים Vine

אפליקציית Vine
אפליקציית Vine

אפליקציית סרטוני ה-6 שניות Vine שנרכשה ע"י טוויטר (twitter) באוקטובר 2012, הייתה אמורה להיות התשובה של ענקית המיקרו-בלוגינג לשירותי הוידאו של גוגל (יו טיוב), פייסבוק (פייסבוק וידאו ואינסטגרם לימים) ושירותי וידאו נוספים וכאלו שעוד יצוצו.

האפליקציה שנוסדה ביוני 2012 ע"י דום הופמן, רוס יוסופוב וקולין קרול, יצרה ז'אנר ויראלי חדש בעולם הוידאו שלא נראה עד כה והותאמה לתקופה שבה רמת הקשב של הגולש נמוכה מאי פעם. Vine הושקה לראשונה ב-2012 ע"י שלושת היזמים כרשת חברתית מקוונת לפרסום סרטוני וידאו קצרים באורך של עד 6 שניות. בתחילה Vine יועדה למכשירי תומכי iOS בלבד, אולם לאחר הרכישה ע"י בטוויטר, בסכום המוערך של כמיליון דולר, הושקה האפליקציה מחדש והותאמה לשלל המכשירים.

בתוך זמן קצר, טוויטר הפכה את Vine לאפליקציית שיתוף הסרטונים המדוברת והמובילה בשוק עם קצב גדילה מסחרר. באפריל 2013, דורגה Vine כאפליקציה החינמית בעלת מספר ההורדות הגבוה ביותר בגוגל פליי עם למעלה מ-40 מיליון הורדות ולמעלה מ-2000 סרטונים שעולים ע"י גולשים לאפליקציה בכל שעה.

הבוקר הודיעה טוויטר כי היא מפטרת 9% מעובדי החברה ומניית החברה זינקה. אולם בדקות האחרונות, הודיעה טוויטר בבלוג המדיום של החברה, כי בחודשים הקרובים תפסיק לתחזק את אפליקציית ואתר Vine שמכילים עשרות מיליוני סרטונים. בתחילת 2016 ולאור מעבר של גולשים לסנאפצ'ט ולאינסטגרם, החלה Vine לאפשר הצגת סרטונים שחרגו למגבלת ה-6 שניות וזאת באמצעות הפנייה מיוחדת ששולבה על גבי קטעי הוידאו.

King Bach, מכוכבי האינסטנט של Vine
King Bach, מכוכבי האינסטנט של Vine

למרות ההודעה על הפסקת תחזוקת Vine, טוויטר הדגישה כי אין בכוונתה, לפחות בשלב זה להסיר את מאגר הסרטונים, את האפליקציה והאתר ואלו ימשיכו להיות באוויר לתקופה לא ברורה. בשלב זה גם לא ברור האם טוויטר על אף שתפסיק את התחזוק, תאפשר לגולשים להמשיך להעלות ולשתף סרטונים באפליקציה.

בטוויטר לא מדווחים על הסיבות לסגירת האפליקציה שעם השקתה ב-2013 משכה מיליוני גולשים מסביב לעולם ויצרה כוכבי אינסטנט. אולם בחודשים האחרונים, החל גל נטישה המוני של אלה שנחשבו לכוכבי האפליקציה.

בזכות הויראליות והפופולאריות המהירה שצברה vine, יצרה הפלטפורמה קבוצה של כוכבי vine שהפכו במהרה לסופר-סטארים בתחום הוידאו, וחלקם אף התאגד תחת סוכנות טאלנטים ייעודית ל-Vine בשם GrapeStory. בשיא פעילותם, טענו מייסדי הסוכנות כי מפרסמים ומותגי על שילמו להם למעלה מ-25,000 דולר בכדי לייצר סרטון מותגי בן 6 שניות.

המיטב של BatDad – כוכב Vine

כוכבים כמו קרטיס לאפורי, ברנדון קאלוילו, סיימון רקס, BatDad, זאק קינג, King Bach ונוספים, הצליחו לייצר סביבם קהילות ענק של מיליוני עוקבים ו-vine יצרה טרנד וידאו שילווה את הרשת לעוד שנים רבות. ז'אנר סרטוני ה-6 שניות הפך לאחת מתופעות הרשת המדוברות והויראליות ביותר של התקופה, אולם גם הפופולאריות הגדולה כנראה לא הספיקה וטוויטר סוגרת את vine.

בחודשים האחרונים, נצפה גל נטישה גדול של אלה שנחשבו לכוכבי האפליקציה, שלאחר שהפכו לכוכבים, נטשו את הפלטפורמה של vine ועברו ליו טיוב, פייסבוק ואינסטגרם. ב-vine לא הצליחו לשחזר את הויראליות סביב כוכבי העבר שלה. סיבה נוספת לסגירת vine היא ככל הנראה אי היכולת של טוויטר לעשות מוניטיזציה לסרטונים כל כך קצרים. בזמן שכוכבי האפליקציה התעשרו ויצרו תוכן מותגי עבור מפרסמים רבים, טוויטר כשלה ביצירת מקור הכנסה מהמפרסמים שהוצעו להם שיתופי פעולה, קידומים ופיצ'רים מתקדמים.

רוס יוסופוב, אחד משלושת מייסדי Vine, הפציר בפני טוויטר שלא תמכור את Vine; "אל תמכרו את החברה שלכם" כך צייץ וכתב; "יצרנו את Vine בכדי להעניק השראה לדור חדש של יוצרים. העולם צריך דרכים וכלים חדשים שיאפשרו לאנשים ליצור ולהתבטא. העצמה ותמיכה ביצירה יהפכו את העולם למקום טוב יותר".

פרסומת 'מגה' בהשראת סרטוני ה-Vine של זאק קינג:

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים