פייסבוק עושה שיפטינג מגופים לפרטניים; משיקה מדריך ומתחם תוכן למשפיענים ברשת החברתית

משפיעני פייסבוק
משפיעני פייסבוק

האסטרטגיה החדשה של פייסבוק תתמקד מעתה בטאלנטים ובאושיות. הרשת החברתית תחזק מעתה דמויות כמו עמית סגל (כפרט) ותחליש גופים כדוגמת חדשות 2 (כמכלול). ניתוח מלא של פרטי ההודעה הטרייה של פייסבוק

גופים OUT, טאלנטים IN: הרשת החברתית פייסבוק (facebook) מודיעה בדקות האחרונות על השקת מתחם תוכן ייעודי למשפיעני רשת. במקביל משיקה פייסבוק גם מדריך מפורט בן 21 דפים שסוקר את כל המידע שצריך לדעת בכדי ש"המשפיען העסקי" יוכל למקסם את הפעילות שלו ברשת החברתית ובאפליקציית אינסטגרם; לרוב טיפים, מקרי בוחן, מידע סטטיסטי ואסטרטגי ועוד.

המדריך 'Business Influencers Guide' פונה לעיתונאים ואנשי תקשורת, אושיות פייסבוק, סלבריטאים, פוליטיקאים, אנשי טלוויזיה ודמויות מוכרות וציבוריות נוספות ומעניק להם סט של כלים אסטרטגים מבוססים למיקסום פעילותם ברשת החברתית.

מדובר בצעד נוסף כחלק מאסטרטגיית השיפטינג הלא מוצהרת של פייסבוק, שמעתה תתמקד במשפיענים ובחיזוק פרופילים ועמודי Public Figure/News Personalities, על חשבון עמודי הפייסבוק, בדגש על עמודים מסחריים. כזכור, בשבועות האחרונים, החלה פייסבוק להעניק מגוון כלים ושירותים המיועדים לאותם משפיענים להגדרתה, לרבות ולראשונה בתולדות הרשת החברתית, קורס מקוון לאנשי תקשורת וחדשות ואפשרות להעלות תוכן שיווקי של צד שלישי גם בפרופילים אישיים.

פייסבוק תעדיף פרטניים
פייסבוק תעדיף פרטניים

2017 תהיה שנת המשפיענים
פייסבוק כאמור מנתבת את החשיפה האדירה מהעמודים אל עבר הפרופילים, אך בעיקר מהגופים אל הטאלנטים שלהם. עמודים רבים ירגישו בחודשים הקרובים דעיכה משמעותית נוספת בחשיפה האורגנית. הבועה הנוכחית שפייסבוק מייצרת היא סביב אותם אושיות ומשפיענים. אלה מעתה יזכו לחשיפה גבוהה משמעותית מבעבר, יתאפשר להם להרוויח גם כסף ובכך פייסבוק תכפה בעקיפין על העמודים, הן מסחריים והן שלא למטרות רווח, למממן עוד יותר את פעילותם באמצעות פלטפורמת הפרסום שלה.

באחרונה מנהלי עמודים רבים, מדווחים למזבלה על ירידה דרסטית נוספת בחשיפה האורגנית, בזמן שאושיות הפייסבוק, אלה שמנהלים את עוקביהם בעיקר באמצעות פרופילים אישיים (וגם עמודים) מדווחים דווקא על עלייה משמעותית במספר האינטראקציות; תגובות, שיתופים ולייקים.

בפייסבוק מבינים כי גופים וחברות אשר אינם נמנים על שותפי התוכן שלה כדוגמת באזזפיד, ביזנס אינסיידר, מאשבל ונוספים שמייצרים תוכן ויראלי שחי בתוך פייסבוק, מבסס קהילות ענק ברשת החברתית ומגדיל את זמן השהייה ואת פעילות הגולשים, הגיעו למיצוי מסויים מבחינתה ועתה היא בוחרת להעביר את הפוקוס ואת הזרקור אל הטאלנטים שלהם; הכתבים, העיתונאים, הפוליטיקאים וכו'.

לדוגמא: פייסבוק תחזק מעתה את עמית סגל (כפרט) ותחליש את חדשות 2 (כמכלול).

האסטרטגיה החדשה של פייסבוק תאפשר לה גם לנגוס בפלח שוק נוסף שבו אוחזת טוויטר שמוצבה בשנים האחרונות כפלטפורמה המועדפת על אנשי התקשורת בארץ ובעולם.

קרייג מולאני, מנהל אסטרטגיית שותפים בפייסבוק העולמית, מסר: "מאות מובילים מתעשיות, איזורים ותאגידים בגדלים שונים, משתמשים בפייסבוק בכדי לייצר תקשורת אותנטית עם לקוחותיהם, עובדיהם ועם קהילות העוקבים. אנו בפייסבוק מחויביים לסייע לאותם משפיענים".

>> להורדת המדריך של פייסבוק למשפיענים (PDF)
>> קליק לביקור במתחם המשפיענים של פייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים