פייסבוק הכריזה בשוגג על מותם של למעלה מ-2 מיליון משתמשים

פייסבוק ומלאך המוות
פייסבוק ומלאך המוות

תקלה מורבידית למדי שפקדה את פייסבוק מאז שעות הערב המאוחרות, מיקמה הודעה על פטירתם בטרם עת בלמעלה מ-2 מיליון פרופילים של משתמשי הרשת החברתית. בין הקורבנות גם חלק מעובדי פייסבוק, בראשם מייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג, שהודעה דומה שולבה בראש הפרופיל שלו.

תמונה: אריאל אריאב
תמונה: אריאל אריאב

גולשים רבים בעולם וגם בארץ, מדווחים בשעות האחרונות כי פייסבוק הוסיפה התראה בולטת בראש הפרופילים שלהם, בה נאמר כי מדובר בפרופיל הנצחה שבעליו הלך לעולמו. ב-2013 פייסבוק השיקה את 'חשבונות מונצחים' (Memorialized Accounts) במטרה לאפשר לחברים ולבני משפחה לשתף זכרונות ולתחזק פרופיל הנצחה מיוחד לזכר יקירם.

כאמור בעקבות הבאג היום, למשך שעות רבות פרופילים רנדומאלים קוטלגו כ"חשבונות מונצחים". על פי הערכות מדובר בכמה מיליוני משתמשים. למרבה האירוניה, גם בפרופיל הפייסבוק של המייסד, מארק צוקרברג, הושמה הודעת הנצחה שבישרה על פטירתו.

מפייסבוק העולמית נמסר: "לפרק זמן מאוד קצר היום, הודעה שיועדה לפרופילים מונצחים, הושמה בטעות בחשבונות אחרים. זו הייתה טעות קשה ופעלנו במהרה לתקנה".

אלחנדרו ספדייה, כתב: "תקלה בפייסבוק שאשכרה רוצחת אנשים. את כולם. אמא אני חי".

אלחנדרו ספדייה
אלחנדרו ספדייה

אסתי סגל, שקוטלגה ע"י פייסבוק כפרופיל מונצח, כתבה: "פייסבוק יקרים, אמנם טראמפ נבחר ונתניהו ראש ממשלה, אבל לא צריך להסחף. אני לא הולכת לשום מקום. אז אין צורך להתנחם בזכרונות על אסתי סגל, כפי שאתם מציעים. אפשר במקום להתחיל לארגן את המהפכה. ובכל מקרה אני לגמרי כאן. קצת עצבנית מהנשיא החדש שלכם וראש הממשלה הישן שלי, אבל חוץ מזה הכל כרגיל. תרגיעו".

אסתי סגל
אסתי סגל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים