מנוגד לתקנון: האם פייסבוק הסירה מעמוד פז"מ תמונה של זוג חיילים מתנשקים?

התמונה שהוסרה
התמונה שהוסרה

עובדי מחלקת הצנזורה והאלגוריתמים של פייסבוק עובדים שעות נוספות השבוע. למזבלה נודע כי גל הסרת התכנים לא פסח על עמודי האוהדים ובמהלך הסופ"ש הסירה הרשת החברתית מספר תכנים גם מהעמודים הגדולים והמוכרים בישראל, בהם ככל הנראה גם מעמוד הפייסבוק הפופולארי פז"מ שמונה למעלה מ-140 אלף ונחשב לאחד הגופים המובילים בתחום המתגייסים והחיילים.

עדכון (12:15): יתכן כי פייסבוק הסירה את התמונה של החיילים בעקבות דרישת זכויות יוצרים של החיילת המצולמת. משרד יחסי הציבור שמייצג את פייסבוק בישראל מסר כי הנושא בבדיקה וטרם אישר את הטענה.

בעמוד פז"מ נוהגים לשתף לא מעט סיפורים, תמונות, קטעי וידאו וסטטוסים מרגשים של משתחררים טריים וחיילים בשירות, אולם במהלך סוף השבוע מנהלי 'פז"מ' נדהמו לגלות כי פייסבוק החליטה להסיר סטטוס ותמונה, בטענה כי אינם עומדים בתנאי השימוש של הרשת החברתית. מעבר לכך לא התקבלה סיבת הסרה ספציפית או כל פירוט אחר שהוביל להסרת התמונה, שכפי שתראו לפניכם אינה מצדיקה בשום צורה את הסרתה.

התמונה שהוסרה
התמונה שהוסרה

בתמונה שהצליחה לגרוף למעלה מ-7,000 לייקים בעמוד פז"מ, נראים צמד חיילים, בני זוג, ברגע מרומם של הבעת חיבה. לתמונה גם צורף טקסט תמים ובו מכתב אהבה של החיילת לבן זוגה לציון 5 שנות זוגיות.

בסטטוס נכתב: "5 שנים! הכרנו כמה ימים לפני יום ההולדת שלי, שאותה חגגת לי בפינת טבע קסומה בלכיש. אתה כבר היית חייל בצבא והתלבטת אם לצאת לקצונה ואני הייתי לקראת הגיוס לצבא. שבוע של דייטים כמו מהסרטים, אתה היית ברגילה ואני התאהבתי בך כבר מהפגישה הראשונה. זכינו ואנו זוכים ללוות אחד את השני בסיום של פרקים יפים בחיים כפי שזכינו בשנה הראשונה, אני סיימתי קורס מדא"ג ואתה סיימת קורס קצונה. אהוב יקר שלי, אני יודעת שהפייסבוק אותך מביך אבל הוא מתעד רגעים יפים ששווה להיזכר בהם מבלי שזה יביך. תודה שאתה תמיד נמצא בשבילי, אוהב, דואג ומפרגן מכל הלב. אני אוהבת אותך הכי הכי שבעולם ותמיד כאן איתך ובשבילך!".

האם בעיני פייסבוק מדובר בתוכן שאסור לשיתוף? בחברת פייסבוק ישראל לא הגיבו בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. פוריטנים. מרושעים. מזכירים את הימים החשוכים והאפלים של עלות הכנסייה באירופה בימי הביניים.
    אנשים שיש להם כוח ביד ומשתמשים בו להרע.
    וכולם שותקים מפחד, כי אין דרך להתמודד מולם. התקשורת העלובה עסוקה בעצמה כשמישהו מתוכה נפגע, כאילו שגם היא סוג של רשת חברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים