האם האיחוד האירופי הצליח לקפל את פייסבוק? ענקיות האינטרנט משחררות הודעה דרמטית

אירופה נגד פייסבוק
אירופה נגד פייסבוק

דו"ח מיוחד שהוזמן באחרונה על ידי ורה יורובה, הנציבה לענייני צדק, צרכנות ושוויון מגדרי של האיחוד האירופי, קבע כי ענקיות האינטרנט; גוגל ויו טיוב, מיקרוסופט, פייסבוק וטוויטר אינן מקיימות את הבטחותיהן לאיחוד במאבק כנגד ההסתה בפלטפורמות שבבעלותן.

בחודש מאי האחרון חתמו החברות על מסמך בו התחייבו להיאבק בטרור המקוון ובהפצת שנאה והסתה ולטפל בכל הפניות בנושא בתוך 24 שעות, אולם בדיקה שהוזמנה על ידי הנציבה לענייני צדק של האיחוד, גילתה בי בפועל החברות אינן פועלות כפי שסוכם ורק 40% מהמקרים זוכים למענה בפרק זמן של 24 שעות.

הבדיקה העלתה כי אחוז הטיפול בתלונות שהגיעו ממדינות כמו גרמניה וצרפת שסבלו בשנים האחרונות מפיגועי טרור עומד על כ-50% בלבד בפרק זמן של 24 שעות ובמדינות כמו אוסטריה ואיטליה, אחוז הטיפול נמוך משמעותית ועומד על פחות מ-10%.

אולם בשעות האחרונות, פייסבוק משחררת הודעה דרמטית למדי שבה מסתמן, כך לפחות על פי הנוסח, שהנציבות האירופית הצליחה להוציא את הקלפ שבאמת מרתיע את ענקיות האינטרנט; תלחמו בהסתה או שנחייב אתכם בחקיקה שתטיל עליכן אחריות.

טרור ברשת
טרור ברשת

אם יש משהו שחברות הענק האמריקאיות לא רוצות הוא שיגבילו את פעילותן באמצעות חקיקה וגרוע מכך, יטילו עליהן אחריות משפטית ופלילית, כזו שלא רק תסכן את פעילות התאגידים במדינות רבות, אלא גם את בכיריהן וההנהלות המקומיות.

בהודעה ששחררה פייסבוק לפני מספר שעות (חצות שעון ישראל), מודיעה החברה כי שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, טוויטר ויו טיוב (ללא גוגל) יוצא לדרך באופן רשמי, במסגרתו יקימו קונגלומרט משותף למלחמה בתוכן טרוריסטי מקוון כך להגדרתן.

על פי דובר פייסבוק העולמית: "אין מקום שום בפלטפורמות שלנו לתוכן שמעודד טרור. לכשנקבל הודעה אודות פעילות חשודה שכזו, אנו נפעל ביד קשה ובנחישות רבה למלחמה כנגד תוכן שכזה, תוך שנכבד את המדיניות ותנאי השימוש שלנו".

בפייסבוק מדגישים כי הפעילות המשולבת של התאגידים תהיה כפופה למדיניות ותנאי השימוש של האתרים והשירותים שהם מפעילים, כלומר אומנם נזכה לראות ירידה בתכני הסתה, שנאה וטרור, אולם פייסבוק, יו טיוב, מיקרוסופט וטוויטר ימשיכו בשלהן, לפחות עד שלנציבה ימאס ואלה יוגבלו בחקיקה.

כאמור פייסבוק מודיעה כי החל מהיום היא תשלב כוחות בשיתוף והצלבת המידע לאורך כלל הפלטפורמות תוך שהיא מתחייבת ביחד עם מיקרוסופט, טוויטר ויו טיוב ליצור מאגר מידע משותף של מחרוזות וטביעות אצבע דיגיטליות, שיאתר תמונות וסרטונים שמעודדים טרור ואלימות ותכנים שמיועדים לגיוס מפגעים.

בפייסבוק מדגישים כי למרות הטכנולוגיה של ניטור ואיגוד המידע, פרטיות הגולשים תהיה בראש מעייניה ופייסבוק תמשיך לאפשר לגולשים להתבטא בחופשיות תוך הדגשת חשיבות "חופש הביטוי", מה שאומר שבמידה ובעקבות ההכרזה, כוחות הביטחון והמודיעין, ציפו לקבל מידע על מפגעים וטרוריסטים, צפוייה להם אכזבה גדולה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים