אפליקציה ישראלית חדשה תאפשר לכל אחד לעשות סקר לייקים בשידור חי בפייסבוק

סקר רגשונים בפייסבוק לייב
סקר רגשונים בפייסבוק לייב

לקראת שלהי תקופת הבחירות בארצות הברית, פייסבוק הוצפה בסקרים אינטראקטיבים שנעשו בשידורים חיים באמצעות הרגשונים (Reactions) והלייק. אותם סקרים שעלו בעמודי הפייסבוק השונים קראו לגולשים להצביע באמצעות האמוטיקונים בנושאים שונים; מי יהיה נשיא ארצות הברית, מה הם מעדיפים שוקולד לבן או רגיל, בננה או תפוז וסקרים שטותיים נוספים.

בזמן שאותם סקרי לייב הם שימוש מעניין וחדשני במדיה ובפלטפורמת השידור החי של פייסבוק, וזאת בזכות ה-API של ה-Live Video שמאפשר למשוך פרמטרים שונים לתוך השידור, כדוגמת מספר לייקים ורגשונים, תמונות ותגובות של המגיבים לשידור ועוד, תופעת סקרי הרגשונים הפכה לאחת ממכות הספאם הגדולות ביותר של החודשים האחרונים.

סקר לייב בפייסבוק
סקר לייב בפייסבוק

אולם עם התוצאות קשה להתווכח. סקרי הרגשונים מניבים חשיפה חינמית נרחבת לצד אחוזי מעורבות גבוהים במיוחד עם אלפי לייקים, תגובות ושיתופים למרבית השידורים. אז קצת אחרי שהטרנד מיצה עצמו ברחבי העולם, אולם עדיין נמצא בתחילת דרכו ברשת בישראל, אפליקציה ישראלית חדשה בשם 'WizFeeds' שפתוחה ע"י עידן נאמן ואלירן נאמן, מאפשרת לכל אחד, בין אם מותג או בעל עמוד פרטי, לייצר סקר רגשונים בלייב משלו ולהגדיל באופן אורגני את האינטראקציה בעמוד או בפרופיל הפייסבוק.

אפליקציית 'WizFeeds' שבשלב זה מיועדת למכשירי אנדרואיד בלבד, מאפשרת לכם לאפיין את השידור, לרבות בחירת תמונת רקע, טקסטים וכמובן את הסקר המרכזי – זה VS זה, ולהתחיל ישר בשידור האינטראקטיבי, וזאת ללא שום תוכנת שידור של צד שלישי או ידע מקדים.

יש לציין כי למרות השימוש הנרחב בסקרי הלייב, הן על ידי גופים גדולים והן על ידי פוליטיקאים ועמודי ענק ברשת החברתית, פייסבוק עצמה אוסרת על שימוש ברגשונים כמנגנון הצבעה. על פי אתר הנחיות המותג של פייסבוק (Facebook Brand Resources), אין להשתמש ברגשונים בשום צורה שתשקף הצבעה או סקר, לא כתמונה סטטית ולא כסרטון לייב. אולם כאמור פייסבוק נהנית מהבאזז והויראליות הנרחבת סביב הטרנד ואינה אוכפת, בשלב זה לפחות את תנאי השימוש שלה.

מתוך אפליקציית WizFeeds
מתוך אפליקציית WizFeeds

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים