באישון לילה: פייסבוק הודיעה לאלפי ישראלים שהם אינם זכאים להשתמש בפייסבוק

אינך זכאי להשתמש בפייסבוק
אינך זכאי להשתמש בפייסבוק

אלפי ישראלים כך על פי הערכות, זכו במהלך הלילה למסך המוות של פייסבוק ■ על פי הודעת ההשבתה שהוצגה להם נקבע כי הם אינם זכאים להשתמש ברשת החברתית ■ בפייסבוק הסירו שורה של עמודים גדולים וגם את הפרופילים האישיים של דמויות מוכרות כמו אהוד פורת, מנהל 'פשפשוק' וסניה ולדברג ■ פייסבוק סירבה לספק את הסיבה להשבתה ההמונית

אמש (שלישי) בשעות הלילה המאוחרות, רק שעות ספורות לאחר שפייסבוק השיקה לראשונה בתולדותיה פרסומת תדמיתית בעברית עם הסבר על פעילות אחראית ברשת החברתית, גילו לתדהמתם גולשים רבים, חלקם משמשים כמנהלי עמודים מהגדולים והמוכרים ברשת, כי פייסבוק החליטה לסגור את עמודיהם ואת הפרופילים הפרטיים שלהם בטענה כי עברו על תנאי השימוש שלה.

בהודעה שהופיעה בניסיון ההתחברות לפייסבוק נכתבה הודעה מפחיד למדי: "השבתה – אי כשירות. הגענו למסקנה שאינך זכאי להשתמש בפייסבוק. החלטה זו היא סופית. לצערנו, משיקולי בטיחות ואבטחה, אין באפשרותנו למסור לך פרטים נוספים לגבי הסיבה להשבתת חשבונך".

עידכון 16.12: פרופיל הפייסבוק של אהוד פורת וכמה עמודי שהוסרו הוחזרו.

כפי שנכתב בהודעה, ההחלטה של פייסבוק היא לכאורה סופית, אולם בו בזמן פייסבוק ממשיכה שלא לספק הסברים על הסיבות לחסימה וסגירת העמודים והפרופילים ומתרצת בכך "שאין באפשרותה למסור פרטים לסיבת ההשבתה". הודעה דומה משולבת גם בחשבונות גוגל שנסגרים. ענקיות האינטרנט פשוט לא רוצות לתת דין וחשבון לאף אחד.

אלא שמה שפייסבוק מסרבת למסור יכול להיות עניין של חיים ומוות עבור רבים, שמתחזקים מזה שנים עמודי פייסבוק ענקיים בהם הם משקיעים במקרים מסויימים גם 18 שעות ביום. בפייסבוק לוקחים בקלות יתר מדי את מפעל החיים המקוון של מאות מנהלי עמודים שפעילותם מעשירה את קופתה של פייסבוק, שעל פי הערכות תסיים את 2016 עם מחזור הכנסות של למעלה מ-700 מיליון דולר בישראל. במקרים מסויימים יתכן ופייסבוק אף חושפת מפעילי עמודים עיסקיים לתביעה מצד אותם עסקים ששכרו אותם לתפעול העמודים, כפי שקרה באחד המקרים שמובאים בפניכם.

אינך זכאי להשתמש בפייסבוק
אינך זכאי להשתמש בפייסבוק

בין העמודים שנסגרו ניתן למצוא את "המומלצים של איביי" של אלעד גרבי שמנה למעלה מ-40 אלף חברים, עמוד 'הקבינט' (ההודעה), עמוד 'נחש סטטוסים' של רובי קצב עם מאות אלפי חברים, עמוד 'מתכונים טעימים במיוחד' (ההודעה) של שחף לוי שמנה למעלה מ-100 אלף חברים וכן את גם פרופיל הפייסבוק האישי של אהוד פורת – מייסד 'פשפשוק' מקהילות הפייסבוק הבולטות ופרופיל הפייסבוק האישי של סניה ולדברג עם למעלה מ-68 אלף עוקבים (ההודעה).

החשבון הושבת
החשבון הושבת

לידי המזבלה הגיעו מאז אמש כ-150 תלונות של גולשים שחשבונותיהם ועמודיהם הושבתו באופן חד צדדי על ידי פייסבוק, כאשר מניין העמודים שנסגרו עומד על למעלה מ-350. אסי כהן, מקדם תכנים ותיק ברשתות חברתיות, גילה לתדהמתו במהלך הלילה כי פייסבוק סגרה לחלוטין למעלה מ-100 דפים שניהל עבור לקוחותיו, ביניהם עמודים של עסקים קטנים כמו מסגריות, מסעדות ועמודי עסקים נוספים. חלקם אפילו היו באמצע קמפיינים בפייסבוק אולם זה לא מנע מהרשת החברתית להעלימם כליל. לחלק מהעמודים שהושבתו הושמה הודעה שמאפשרת להם להגיש ערער על החסימה, לאחרים, פייסבוק הודיעה כי מדובר בהחלטה סופית ללא יכולת לערער עליה או לקבל הסברים וסיבות לטענות כי עברו על תנאי השימוש.

אז מה הם אותם שיקולי אבטחה ובטיחות מיסתוריים שפייסבוק מסרבת לדבר עליהם? גם הפעם עולה הטענה כי פייסבוק עושה הכול בכדי להתחמק מקבלת אחריות ומתן הסברים ברורים. פייסבוק ישראל שלטענתה הנוחה למדי עוסקת בשיווק ובמכירות בלבד, אינה מספקת דרכי יצירת קשר כלשהם, לרבות כתובת אימייל או טלפון של תמיכה שנותקו לאחר שנחשפו במזבלה. באחרונה פורסם כי עיתונאי מהמגזר החרדי שפנה לפייסבוק ישראל בבקשה שתפעל להסרת סטטוסים מכפישים כנגדו, נדחה והופנה בתשובה שקיבל בפקס חוזר, לטוס לאירלנד ולנסות את מזלו שם.

כזכור במהלך חודש נובמבר, הוגבלה פעילותם של למעלה מ-1,200 משתמשים בעקבות שימוש במילים כמו 'קוקסינל' ו'כושי' בסטטוסים, רובם סטטוסים שפורסמו בדיעבד שנים אחורה. לטענת פייסבוק ישראל למרות שבדקה את הנושא, לא נמצאה עד היום הסיבה לגל החסימות. אולם גם סטטוסים ביקורתיים שהופנו לפייסבוק ישראל, בין היתר ע"י רז ציפריס, הוסרו מהרשת. מה שמשקף כי יתכן ומדובר בפעילות ממוקדת של פייסבוק ישראל או של מי מעובדיה.

הפרסומת של פייסבוק בעברית

באוגוסט השנה, פייסבוק סגרה באופן דומה את עמוד 'סרטונים מעניינים' שמנה למעלה מרבע מיליון אוהדים. מנהל העמוד הופתע לגלות כי בראש העמוד הושמה הודעה כי הפרסום של העמוד הושבת ואין באפשרותו לערער על כך. לאחר סיקור ולחץ תקשורתי, העמוד הוחזר לבסוף. בספטמבר פייסבוק גם הסירה את פרופיל הפייסבוק של גיא לרר והגבילה את פעילות עמוד 'הצינור' לחודש. גם כאן לאחר לחץ וסיקור תקשורתי, העמוד והפרופיל חזרו.

טרם כך ביולי השנה, פייסבוק ישראל סגרה את עמוד 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים', גם הפעם פייסבוק סירבה להגיב לפניות בעלי העמוד ולפניות התקשורת והעמוד לא הוחזר עד היום.

במשרד היח"צ 'שלום תל אביב' שמטפל בתיק יחסי הציבור של פייסבוק ישראל, עובדים בחודשים האחרונים במלוא העוצמה על יצירת תדמית חיובית עבור פייסבוק, עובדיה והמנכ"לית עדי סופר תאני. אולם כפי שנחשף במזבלה, מערך הדוברות של פייסבוק ישראל נמצא בימים אלה בקשיים, לאור גל נטישה של יח"צנים שטיפלו בתיק פייסבוק ישראל בשנה החולפת.

למזבלה נודע כי הנושא הובא לידיעת פייסבוק ישראל, שמרבית מצוות עובדיה הישראלים ממחלקת השותפים והשיווק, שוהה השבוע בביקור חג המולד במטה האירופאי של החברה בדבלין, אירלנד. אולם מפייסבוק ישראל וממשרד הדוברות 'שלום תל אביב' סירבו להגיב באופן רשמי לנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

15 תגובות לפוסט

15 תגובות

  1. גם לי זה קרה.
    אני כתבתי מכתב חריף.
    ואני בוחרת לא לחזור לשם.יותר בשום.פנים ואופן.
    נשבר לי מן הכללים.המעורפלים שהטיול הרחב כל כך של האינטרפרטציות שלהם מרשה להם לחסום באופן שרירותי את.מי שלא בא להם טוב בעיניים לפי כללי הפוליטיקלי קורקט הלא קדוש שלהם.
    לדעתי יושבים שם.אוטואנטישמים לא קטנים.
    אני התחלתי להבין שאצלם יש כעת השתוללות חסרת רסן לפי הכללים הגמישים מאד שלהם.שכמובן הם.חד צדדיים ואיטי ציוניים.זה ברור כשמש בצהריים.
    נמאס לי מהם for good

  2. אותי גם חסמו לשבוע אבל הם ביקשו ממני תעודת זהות ואז הם חזרו אליי שאני זה לא אני הכי מוזר בזה לא מבין ואיין עים מי לדבר או מי שיאזין גועל נפש

  3. הגיע הזמן שאנשים יבינו כי פייסבוק אינה עבורם אלה הם משמשים עבורה כלי להעצמת רווחים.
    גם הסגירה הינה לעניות דעתי תרגיל של פייבוק לקבל פרסום חינמי.
    על כן אני קורא לכל אותם אלו שנסגר להם דף הפייבוק.
    מיצאו דרך להגיע לקהל שלכם שלא דרך פייסבוק.
    הקימו אתר משלכם והפנו את כולם לשם.
    עשו זאת למען עצמכם בלבד. כך לא תהיו תלויים בגחמות של אנשי פייבוק.
    גילוי נאות. אין לי פייסבוק וגם איני חפץ בכזה. כיוון שאיני מוצא את הטעם המינימלי שבגללו כדאי לי לשקול פתיחת דף.

  4. לסניה – בא לי עוד עוקבים על חשבון אחרים – ולדברג צריך לקחת גם את התשתית ואת הספק מהבית,צריך לחסום את הבן אדם הזה מכל רשת חברתית אפשרית.

  5. "קרניבורים" היה מלא תכני הסתה בסגנון העמודים של דעאש. בין היתר, קריאה של גולשים לפגוע בטבעונים, לשים אותם בתאי גזים. אין שום קשר בין שאר הדפים המצויינים כאן לעמודי שנאה והסתה כמו "קרניבורים עם חיוך על השפתיים".

  6. העיקר פייסבוק עורכים כנסים לעודד עסקים לפרסום שבפועל הם מזלזלים בציבור מנהלי אתרי פייסבוק בכל דרך אפשרית . מנסה לשכנע עסקים לא לעבוד עם הפרסום שלהם שבהרבה מובנים הוא בלוף , זה שלקוח נכנס לך עושה לייק לדף העיסקי או אפילו במקרים מסוימים משאיר פרטים בדף נחיתה לא עשה אותו לקוח שלך וכל הוידאו 360 מעלות וכל הלייב וידאו הזה לא מביא לעסקים קטנים לקוחות

  7. מוזר מאד מאד לאירגון שהכנסותיו הם מפרסום שרוכב על תפוצה של פוסטים, ולבטח זה נראה מייד בהכנסות מישראל. על פניו טעות אנוש או אלגוריתם כלשהיא…

  8. אפשר בקלות ללמד אותם לקח. להחליט נניח ששעה או שעתיים אף אחד לא נכנס לפייסבוק.
    לא כ"כ קשה לביצוע. נודיע על זה שבוע/שבועיים מראש עד שזה יחלחל לכל המשתמשים.
    זה יזכיר להם שבלי משתמשים הם לא קיימים.

  9. אם נחבר את הפוליטיקה ואת הלוביסטים והיחצנים הותיקים ואת הרוח הנושבת פה כבר כמעט שנתיים … אפשר להבין מאיפה זה הגיע . הלכה המדינה ויחד איתה גם הפלטפורמה . מעניין עם המטה העולמי מודע לזה בכלל.

  10. באישון לילה: פייסבוק הודיעה לאלפי ישראלים שהם אינם זכאים להשתמש בפייסבוק.

    אלפי ישראלים זכו במהלך הלילה למסך המוות של פייסבוק ■ על פי הודעת ההשבתה הם אינם זכאים להשתמש ברשת החברתית ■ בפייסבוק הסירו שורה של עמודים גדולים וגם את הפרופילים האישיים של דמויות מוכרות כמו אהוד פורת, מנהל 'פשפשוק' וסניה ולדברג ■ פייסבוק סירבה לספק את הסיבה להשבתה ההמונית

  11. לטעמי הם דיקטטורים קצת… גם לפני שהם הפכו למפורסמים עוד בתחילת הדרך הם חסמו אנשים סתם ככה מסיבותם שלהם… זה הופך לבעייתי כשאתה אתר גדול… הם כאילו מוחקים זהות של אדם. זה הגיוני שימחקו לאדם תעודת זהות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים