פייסבוק הסירה את סרטון האנטי זנות מעמוד היוצר בטענה שהוא מנוגד לתנאי השימוש

בא לך עליה? הוסר מעמוד היוצר
בא לך עליה? הוסר מעמוד היוצר

סרטון פרסומת מצמרר כנגד תופעת הזנות שנוצר ע"י איש הקריאייטיב הבכיר רומם סרנגה, בעברו מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO וכיום בעלי משרד הפרסום החברתי 'פרובון' (Probon) אותו הוא מנהל עם דודו הרוש, הפך השבוע לויראלי התורן של הרשת וזאת למרות שבכלל עלה לראשונה לפני כ-9 חודשים לערוץ היו טיוב של סרנגה ומאז שכב שם מיותם מצפיות.

הזנות בישראל ובכלל היא תופעה מעציבה ועגומה שאינה זוכה ליחס ראוי מצד הממשלה ומשטרת ישראל ועתה גם מפייסבוק. מרביתנו מכירים את רוכבי האופניים שמפזרים כרטיסי ביקור של בתי בושת ו"דירות דיסקרטיות" לעיני כל על מדרכות הערים הגדולות, וסרטונים כמו של סרנגה, שמעמתים אותנו עם המציאות בדרך יצירתית ועוצמתית היא יוזמה מבורכת, במיוחד כשהיא מבין מעטות שננקטות.

הסרטון של סרנגה שככל הנראה תוכן כקמפיין מטעם משרד הבריאות (לשכת הפרסום הממשלתית) ולבסוף נגנז, עלה בחודש מרץ השנה לערוץ היו טיוב שלו תחת הכותרת 'בא לך עליה?' ומציג לנו את הסיפור האמיתי של רבות שנכפה עליהן לעסוק בזנות ומוצגות כסטודנטיות לוהטות ותמימות שרק מחכות שיגיע הלקוח הבא. אוריאל דסקל, כתב הספורט של כלכליסט היה הראשון ששלף את הסרטון מהארכיון ומשם השיתוף כבר עשה את שלו עם למעלה מחצי מיליון צפיות ברחבי הרשת ואיזכורים ב'הארץ', 'מאקו', 'הפטריה', חדשות ערוץ 2/10 ועוד.

אלא שגם הפעם, משטרת המחשבות של פייסבוק שוב מתערבת וקובעת כי הסרטון אינו תואם את כללי הקהילה שלה. לאחר שהסרטון החל לתפוס תאוצה, סרנגה שיתף את קישור היו טיוב בגאווה בפרופיל הפייסבוק שלו רק בכדי לגלות כי בתוך שעות ספורות, פיסבוק בחרה להסיר אותו בטענה כי הוא מנוגד לתקנון השימוש שלה.

הסטטוס של סרנגה
הסטטוס של סרנגה

סרנגה פירסם בסטטוס: "פייסבוק הסירו את הפוסט הקודם שפרסמתי, זה שקידם מניעת זנות, בטענה שהוא "לא מתאים לקהילה שלנו", שיש בו תוכן מיני ועירום. צודקים לגבי התוכן המיני והעירום. ככה זה בזנות."

ימים טרופים עוברים על פייסבוק בישראל. תכנים מוסרים מהרשת החברתית ללא הסבר, חשבונות נחסמים לצמיתות ועמודים נמחקים. באחרונה ולאור ביקורת נרחבת, פייסבוק טענה כי היא מגמישה את מדיניות הסרת תכני העירום שלה ותבדיל בין תוכן פורנוגרפי או מיני ללא ערך לכזה שבעל חשיבות היסטורית, אומנותית או הסברתית.

אולם הרשת החברתית ממשיכה להוכיח שהיא אינה מצליחה לעמוד אפילו ברף שהיא מציבה לעצמה. כפי שכבר הומחש בניסוי מיוחד שערך מנהל הסושיאל של חדשות 2. אז גם הפעם, ההסברה והעלאת המודעות, נפלו על עובד פייסבוק חסר סבלנות או זמן או רצון אמיתי להבין את הקונטקסט של הדברים, כזה שבקליק אחד מחק עבור כולנו סרטון עם מסר כל כך חשוב. על פי הסרטון 'פייסבוקיסטן' לעובדי מחלקת הצנזורה ובדיקת התכנים של פייסבוק, עומדת פחות משנייה אחת בלבד בכדי להעריך האם התוכן ראוי או לא.

זוהי לא הפעם הראשונה שפייסבוק מצנזרת בישראל תכנים ביקורתיים על תעשיית הזנות המקומית. עמוד הפייסבוק When He Pays של טלי קורל, שמציג ציטוטים אמיתיים ומחרידים של גברים שצרכו שירותי זנות ושיתפו אותם בפורומים שונים, נחסם מספר פעמים במהלך השנה. בעבר נחשף במזבלה, כי תכנים בעברית זוכים לבדיקה של ישראלים ודוברי עברית, האם אלה באמת לא מבינים את הקונטקסט של הדברים כמו במקרה של קורל וסרנגה?

יש לציין כי הסרטון עדיין קיים בעמוד הפייסבוק של המזבלה. בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים