פייסבוק חושפת את דו"ח הבקשות הממשלתיות לנתוני גולשים: למעלה מ-400 הוגשו בישראל

דו"ח הבקשות הממשלתיות של פייסבוק
דו"ח הבקשות הממשלתיות של פייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק (facebook) חושפת את דו"ח השקיפות שלה שמציג בין היתר גם את מספר הבקשות למידע (Government Requests Report) שקיבלה מגופים ממשלתיים ובתי משפט מרחבי העולם במהלך החציון הראשון של 2016.

על פי הנתונים העולמיים, מדובר בעלייה של כ-27% בבקשות בהשוואה לחציון המקביל של 2015 עם זינוק של למעלה מ-13,000 בקשות שהוגשו ע"י גופים ממשלתיים ובתי משפט וזאת לאור מעשי הפשיעה העולים וגוברים ברחבי פייסבוק.

על פי פייסבוק ב-56% מהמקרים הוגש גם צו מניעה שאסר עליה להודיע לגולשים על העברת הנתונים שלו. לטענת פייסבוק ישנה ירידה של 83% במספר הבקשות לחסימת תוכן, נתון שאינו עומד במבחן המציאות לאור ביקורת בינלאומית על מדיניות אי-הסרת התכנים של פייסבוק שמסוקרת רבות.

בבחינת הנתונים בישראל, לחברת פייסבוק הוגשו במהלך החציון הראשון של 2016, כ-315 בקשות שמתייחסות ל-366 משתמשים. לטענת פייסבוק כ-68% מהבקשות זכו לקבל מענה כלשהו, עם העברת נתונים אישיים של הגולשים – גם אם חלקיים או שוליים.

כ-117 בקשות של מקרי חירום הוגשו לפייסבוק בישראל, לטענת החברה כ-79% מהן זכו למענה כלשהו. בסה"כ הוגשו 432 בקשות בישראל ע"י גופים ממשלתיים, בתי משפט וגופי ביטחון שנוגעים ל-494 משתמשים וחשבונות.

35 בקשות נוספות הוגשו לפייסבוק בישראל ע"י משטרת ישראל והפרקליטות במטרה לשמור תיעוד מלא של פעילותם של 42 מגולשיה הישראלים. מדובר בבקשות שהוגשו במסגרת חקירות פליליות ופייסבוק שומרת לטענתה את המידע לתקופה של 90 יום מרגע קבלת הבקשה.

בנוסף, פייסבוק הגבילה את הגישה בישראל ל-962 פיסות תוכן; סטטוסים, קטעי וידאו ותמונות, שעליהם התקבלו תלונות בנושאי הכפשה ועבירות נוספות, בפייסבוק מדגישים כי מדובר בעיקר בתכנים שקשורים להכחשת שואה. שיאנית העולם היא ארצות הברית עם 24 אלף בקשות שהוגשו עבור כ-38 אלף חשבונות.

כריס סונדרבי, היועץ המשפטי הראשי של פייסבוק: "הדו"ח שלנו כולל לראשונה גם מידע על בקשות שקיבלו מגופים ממשלתיים שביקשו שנשמור את המידע כחלק מהליכים משפטיים. במסגרת אותן בקשות אנו שומרים "תמונת מראה" של כל המידע בחשבון עד לדרישה פורמאלית לקבלת המידע. בחציון הראשון של 2016, קיבלו כ-38 אלף בקשות כאלו עבור למעלה מ-67 אלף חשבונות. בנוסף פייסבוק מרחיבה את דו"ח הבקשות שהתקבלו במקרי חירום שכוללים מידע שרלוונטי למניעת מקרי מוות או פציעה. מספר הבקשות עומד על 3016 עבור 4192 חשבונות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים