בכיר בפייסבוק ישראל השבית בתוך 2 דקות חשבון של גולשת שכתבה לו שהוא הוציא דיבה

הסטטוס של נמרוד הלוי
הסטטוס של נמרוד הלוי

עובדי פייסבוק ממשיכים לנצל בצורה צינית ואלימה למדי את הכוח האדיר שהופקד בידיהם ■ סטטוס נוסף של בכיר בחברת פייסבוק ישראל שעל פי הצהרת פייסבוק מנוגד לתנאי שלה הוצף ברשת ■ גולשת שהגיבה לסטטוס של הבכיר שעשה שיימינג לתוכנית 'הצינור' וציינה כי מדובר בהוצאת דיבה, נדהמה לגלות כי פרופיל הפייסבוק שלה הושבת לחלוטין

בתחילת השבוע הושק אתר contact-facebook.com ובו פרטי יצירת קשר ישירים של הנהלת ועובדי פייסבוק ישראל ואירלנד, וזאת כאקט מחאה לנוכח התעלמותם הסדרתית מפניות בנושאים מהותיים. בתגובה, פייסבוק ישראל הסירה את הסטטוס שבישר על השקת האתר, חסמה את הפרופיל של הכותב ל-30 יום והגדירה את הקישור לאתר 'קונטקט פייסבוק' כמסוכן וככזה שלא ניתן לשתפו בשום דרך בפייסבוק ובאינסטגרם מסיבות אבטחה שקריות.

גילוי נאות: אתר 'קונטקט פייסבוק' הושק על ידי זרוע קריאייטיב אקטיבית בשם Bridges Will Burn (גשרים ישרפו) בה בעלי המזבלה משמש כראש מערך הסברה בישראל.

אתר קונטקט פייסבוק
אתר קונטקט פייסבוק

לראשונה ובעקבות סיקור תקשורתי נרחב סביב הפרויקט, שיגרה פייסבוק ישראל תגובה שאינה ג'נרית ומתייחסת באופן ישיר להסרת הסטטוס שלטענתה נובעת לאור פרסום מספר הטלפון ופרטי יצירת הקשר של המנכ"לית עדי סופר תאני. בפייסבוק טענו כי הסטטוס הוסר לאו דווקא בגלל שמדובר בעובדת פייסבוק אלא לאור עבירה על תנאי השימוש שלה.

"כללי הקהילה שלנו מציינים בבירור: 'אין לפרסם מידע אישי של אנשים אחרים ללא הסכמתם'. לפיכך, אם אנו מקבלים דיווח לגבי תוכן אשר מפרט מספרי טלפון אישיים וכתובות מייל של אנשים (ללא הסכמתם), ללא תלות בהיותם עובדי פייסבוק או לא, אנו נסיר תוכן זה". כך נמסר מפייסבוק.

בעקבות תגובת פייסבוק, המזבלה שיגרה אמש לתקשורת הוכחה שממחישה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את המוסר הכפול של פייסבוק ובה תיעוד של סטטוס שבו אלעד ברינדט שביט, סמנכ"ל מחלקת ורטיקל בחברת פייסבוק ישראל ואחד מעובדיה הבכירים, פירסם אף הוא טלפון סלולרי אישי של אדם (עוזרו של הגר"ש עמאר) וזאת ללא אישורו. לאחר פניות עיתונאים, הסטטוס הוסר ע"י ברינדט שביט שאף התקשר לעוזר הרב והביע בפניו התנצלות.

הסטטוס של ברינדט שביט הוא אינו היחיד שנכתב ע"י בכיר בחברת פייסבוק ישראל וככל הנראה ואינו עומד בתנאי השימוש של פייסבוק. המזבלה איתרה מספר סטטוסים בעיתיים של עובדי פייסבוק ישראלים, בהם של נמרוד הלוי, בכיר נוסף בחברה שמשמש כמנהל במערך תפעול המודעות של פייסבוק ישראל, במטה החברה בשדרות רוטשילד.

בסטטוס שפירסם הלוי ב-30 באוקטובר (2016) בעמוד הפייסבוק של דואר ישראל, טען כי החברה "שילמה" כסף לתוכנית 'הצינור' בהנחיית גיא לרר, בכדי שתריץ קמפיין חיובי עבורה. מיותר לציין כי בתוכנית 'הצינור' חבטו במשך למעלה משנה בשירות הלקוי של 'דואר ישראל' ושמעולם לא קיבלו תשלום עבור קידום הדואר, לבטח שלא לחיוב. כך גם מאשר המנחה גיא לרר. באם יגיעו לבית המשפט, דבריו של הלוי שמרמזים על כך שבתוכנית 'הצינור' קיבלו תשלום בעבור שידור מסרים חיוביים מטעם דואר ישראל, יכולים להיקבע כהוצאת דיבתם של גיא לרר וערוץ 10.

"כעבור 45 דקות באבן גבירול בתל אביב. כמה שילמתם שם ברשות הדואר לצינור לילה בשביל שהם יריצו לכם את קמפיין ה״אנחנו משתפרים״? אין שום קשר למציאות בכל אופן! לא משתפרים ולא יער. הודו זה אמריקה ליד מה שהולך פה." כך כתב הלוי.

לפני כשעה קלה המזבלה הפיצה בטוויטר צילום מסך וקישור לסטטוס של הלוי, שיצר דיון נרחב. בעקבותיו, גולשת בשם דנית שהגיבה לסטטוס של הלוי וכתבה: "הוצאת דיבה קלאסית של הצינור. יא עובד פייסבוק", גילתה כי בתוך לא פחות משתי דקות מרגע הפרסום, התגובה הוסרה וחשבון הפייסבוק הושבת לחלוטין.

הלוי שכיום עובד במטה החברה בתל אביב, החל את דרכו בפייסבוק אירלנד, שם ממוקמות מרבית מהמחלקות של חברת פייסבוק הרלוונטיות לפעילותה מחוץ לארצות הברית וקנדה, לרבות מחלקת הצנזורה ובקרת התכנים.

מהירות החסימה הבלתי נתפסת, רק ממחישה את היכולת האמיתית של עובדי פייסבוק ישראל להסיר ו/או לפעול להסרת כל פיסת תוכן ובזמן אמת, שבשגרה טוענים כי הנושא אינו בתחום סמכותם או אחריותם, במיוחד כשזה נוגע להסתה, טרור ואלימות מקוונת ברחבי הרשת. יתרה מכך, ההסרה המהירה מדי של התגובה וחסימת הפרופיל, יתכן ומשקפת כי גם ביכולותיו של הלוי עצמו לבצע פעולות שכאלו, השערה מטרידה למדי במיוחד כשזה נוגע להשתקת ביקורת ישירה על עובדי פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני בפרט.

בפייסבוק ישראל ובמשרד היח"צ 'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

החשבון הושבת
החשבון הושבת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. עכשיו נראה האם גיא לרר ישתפן מול פייסבוק או ייצא נגדם. צריך לתבוע אותו. אני מהמר על האפשרות הראשונה.
    אנשים בפייסבוק מפעילים שררה. קשה להאמין שככה זה בחול. וידוא הריגה עושים כאן לאנשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים