בעלי מניות של פייסבוק קוראים להחלפת מארק צוקרברג

מארק צוקרברג
מארק צוקרברג

האם השליטה של מארק צוקרברג בתאגיד הענק נמצאת בסכנה? פייסבוק (facebook) נמצאת בימים אלה תחת לחצים כבדים מצד בעלי מניות של החברה, שדוחקים בה להדיח את המייסד, המנכ"ל והיו"ר מארק צוקרברג מתפקידו בדירקטוריון פייסבוק. כך מדווח בשעות האחרונות אתר VentureBeat.

בעלי המניות של פייסבוק הניחו הצעה להחלפת צוקרברג כיו"ר הדירקטוריון במועמד עצמאי ובלתי תלוי שיוכל להגדרתם לפקח בצורה טובה יותר על בכירי פייסבוק ובכלל על המכלול וכן להתנהל בצורה שתתאים לאגנ'דה של מחזיקי המניות שדורשים מפייסבוק להתנהל בצורה אחראית יותר.

הרעיון מאחורי החלפת צוקרברג מגיע מבעלי מניות בולטים של פייסבוק שנמנים על קבוצת SumOfUs, ארגון ללא מטרות רווח שדורש מחברות ענק לקבל אחריות על הנזק שהן גורמות לאנושות; כמו פגיעה באיכות הסביבה, פגיעה בזכויות עובדים, אפליה, שחיתות ובריונות תאגידית. ליסה לינדסלי, יועצת שוק בארגון, סיפרה ל-VB כי למעלה מ-330 אלף איש, בהם כ-1,500 בעלי מניות בפייסבוק, חתמו על עצומה ובה דרישה שפייסבוק תשפר באופן מיידי את האחריות התאגידית שלה. בשלב זה, בפייסבוק דחו את הבקשה.

ימי הזוהר של מארק צוקרברג כיזם הצעיר שמוביל את החזון הגלובלי של 'פייסבוק' אולי כבר מאחוריו. צוקרברג שמזה תקופה פוזל ככל הנראה לכיוון משרה ציבורית בממשל האמריקאי, זכה במהלך 2016 לעמוד במרכזן של אינספור מתקפות תקשורתיות וציבוריות, החל מהתנהלותו האישית – תביעות אישיות, ביריונות כלפי שכניו ופיטורי עובדים ועד למשברים של פייסבוק עצמה, בנושא פרטיות, אלימות והסתה, אי תשלום מיסים ומשברים מול מדינות וארגונים כמו האיחוד האירופי, כאשר המשבר שכנראה מפחיד בעיקר את בעלי המניות היא האיבה שרוחש נשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ לפייסבוק ולצוקרברג בפרט. כזכור, גיזמודו חשף כי בפייסבוק ניסו לטרפד את בחירתו של טראמפ עם התאמות ושינויים אלגוריתמים שיפעלו לרעתו וכן תופעת ה-Fake News שפייסבוק נתנה לה יד בהכפשת טראמפ.

2016 הוגדרה ע"י הגרדיאן הבריטי כ"השנה שבה פייסבוק הפכה להיות הבחור הרע" ובפרויקט מקביל של mako נקסטר שעלה תחת הכותרת "השנה שבה פייסבוק איבדה את זה". השנה החולפת כאמור לא הייתה אידיאלית עבור צוקרברג ופייסבוק, סוגיית הפרטיות סביב וואטסאפ הובילה למעצרים של בכירי החברה בברזיל ואי הטיפול בהסתה ובאלימות כפו על פייסבוק קנסות ענק לצד סנקציות על בכיריה באירופה, בדגש על גרמניה. פייסבוק גם מתמודדת מול עשרות תביעות ענק ברחבי העולם, שמטילות עליה אחריות על הפיגועים, בהן גם תביעה של ארגון שורת הדין שממשיכה להתנהל בימים אלה בארה"ב.

באחרונה האתר הכלכלי בלומברג חשף כי יתכן וצוקרברג כלל אינו משתמש בפייסבוק. אם חשבתם שהוא עצמו מעלה את הסטטוסים, עושה לייקים ומגיב לטוקבקיסטים טעות בידכם. על פי בלומברג, מאחורי הפרופיל של צוקרברג עומד צוות שלם שמטרתו לתחזק את הפרופיל האישי. הצוות כולל לפחות 6 כותבי סטטוסים וכ-12 אנשים שאחראים על ניטור ומחיקת תגובות שליליות, לא רלוונטיות או זדוניות בפרופיל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים