בחדשות 2 עשו כתבה על פייסבוק לייט ודיברו על הכול, מלבד פייסבוק לייט

גדעון אוקו וג'ואי שמחון
גדעון אוקו וג'ואי שמחון

בפייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני שוב משתמשים ב'חדשות 2' ככלי להעברת מסרים שנתפרו בקפידה כך שאת התשובות לשאלות החשובות באמת, הציבור לא יקבל.

ב'תכנית חסכון' עם קרן מרציאנו שודרה אמש כתבה על 'פייסבוק לייט' (Facebook Lite), הגירסא הרזה של אפליקציית פייסבוק שמיועדת בעיקר למשתמשים ממדינות מתפתחות בהן תשתית האינטרנט אינה מספקת דיו בכדי להשתמש במלוא הפיצ'רים של האפליקציות המרכזיות.

פייסבוק לייט שפותחה בין היתר בישראל, ע"י צוות מקומי של אונאבו (Onavo), חברת אופטימיזציית הדאטה שהוקמה ע"י רואי טיגר וגיא רוזן ונרכשה ע"י פייסבוק טרם כניסתה לשוק הישראלי ב-2013, הייתה עד כה זמינה להורדה במספר מצומצם של מדינות, אולם השבוע ולאור הגעה ליעד של 200 מיליון הורדות, החליטה פייסבוק לפתוח את השימוש בה לכלל המשתמשים, גם בישראל.

פייסבוק לייט פותחה בעיקר עבור פרויקט Internet.org של פייסבוק, מיזם שעתיד לספק שירותי אינטרנט למאות מיליוני אנשים מסביב לעולם, בעיקר ביבשת אפריקה, הודו ומדינות דומות, כך שיוכלו להשתמש בשירותי פייסבוק. הגירסא הרזה מספקת חוויית שימוש מופשטת בהרבה אפילו ממשק ה-web של פייסבוק, עם חיסכון משמעותי בדאטה ובצריכת המשאבים.

במסגרת הכתבה ששודרה אמש ב'תכנית חסכון', יצא כתב חדשות 2, גדעון אוקו, לביקור במטה פייסבוק ישראל בשדרות רוטשילד בתל אביב. הכתבה של אוקו אמורה הייתה להיות סביב פייסבוק לייט וצוות הפיתוח הישראלי, אולם בפועל, דובר על הכול, מלבד פייסבוק לייט.

כ-3:30 דקות אורכה של הכתבה של אוקו, אולם עיקרה עוסק דווקא בתנאי העבודה הנוחים למדי של עובדי פייסבוק ישראל. הכתבה מתחילה בסיור עם צח הדר, מנהל מוצר בפיתוח של פייסבוק לייט, שמדבר יותר על הג'חנון שאוכלים עובדי פייסבוק ישראל, מאשר על המוצר שהוא היה חלק בפיתוחו.

בהמשך הכתבה, שואל אוקו את ג'ואי שמחון, מנהל מרכז הפיתוח של פייסבוק ישראל, "האם פייסבוק מאזינה לנו?" השאלה של אוקו מלכתחילה תקולה ומכוונת לאינטרסים של פייסבוק, שאלה ראוייה יותר של עיתונאי בגוף כמו 'חדשות 2' הייתה צריכה להיות – "האם פייסבוק יכולה להאזין לנו?".

אין מחלוקת על כך שהאלגוריתם של פייסבוק מאזין, קורא, מנטר ולומד את כלל השיחות והפעולות שאנחנו מבצעים בפייסבוק, אבל האם ביכולותיה של פייסבוק להאזין נקודתית לשיחות שאנחנו מבצעים ולקרוא את הצ'טים שלנו? התשובה היא כן, ולא רק בתוך הרשת החברתית.

את התשובה לשאלת השאלות אוקו לא קיבל, אולם שמחון, מי שנחשב לאחד האנשים המוערכים והאהודים בתחום כן העניק תשובה חמקמקה אך כנה: "לפי מיטב ידיעתי וממה שאני חשוף אליו התשובה היא לא".

יש לציין שבראיונות מסוג זה, העובד נמצא תחת לחץ כבד, כשמסביבו לא מעט עיניים בוחנות ומכווינות, בהן אלה מטעם משרד היח"צ 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן והנהלת החברה, שבוחנים כל מילה ומילה בטרם אישור הדברים לשידור.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים