גם בישראל: פייסבוק התחילה לשלב פרסומות וידאו באמצע הסרטונים

פרסומת מיד רול בפייסבוק
פרסומת מיד רול בפייסבוק

פייסבוק (facebook) עולה שלב במאבק על השליטה בשוק הפרסום בוידאו מול אתר יו טיוב והחלה באחרונה לשלב באופן תדיר פרסומות מיד-רול (mid-roll) בתוך הסרטונים שעולים לרשת החברתית, גם עבור גולשים בישראל. פרסומות המיד-רול, הן פרסומות וידאו, לעיתים גם באנרים או מודעות טקסט, שמופיעות באמצע הסרטון. הן נחשבות לכלי אפקטיבי במיוחד, אולם כזה שמעיב באופן משמעותי על חוויית הצפייה וצריכת התוכן.

בפייסבוק נכנסים חזק לטריטוריה של אתר יו-טיוב, ומציעים גם חלוקת רווחים ליוצרי התוכן המקורי, שיקבלו 55% מהרווחים, סכום דומה לתגמול של יו טיוב. מודעות המיד-רול מוצגות מזה תקופה במתכונת של בטא מצומצמת, עם חשיפה לקהל במדינות נבחרות ועם שותפי תוכן שנבחרו בקפידה ע"י פייסבוק, עיקרם באתרי חדשות ותוכן ויראלי. למעלה מ-100 מיליון שעות של וידאו נצפות מדי יום בפייסבוק, מה שיהפוך את אותן פרסומות לאחד הכלים המניבים ביותר עבור פייסבוק.

פרסומת בתוך סרטון בפייסבוק
פרסומת בתוך סרטון בפייסבוק

בפייסבוק יסתפקו בשלב זה בפרסומות שישתלבו באמצע הסרטון בלבד. פורסם כי מארק צוקרברג אסר על שימוש במודעות פרי-רול; דהיינו פרסומות שמופיעות טרם הקרנת הסרטון. חלוקת הרווחים תתאפשר אך ורק עבור יוצרי תוכן מקורי, שכל האלמנטים ששולבו בסרטון, לרבות מוזיקה, צילומים וכו' נמצאים בבעלותם המלאה. אותם יוצרים יוכלו להשתלב בתוכנית חלוקת הרווחים והמוניטיזציה של פייסבוק, שבשלב זה תתאפשר רק עבור סרטונים באורך של לפחות 90 שניות, כשזמן הצפייה המינימלי הנדרש מצד הגולש בכדי שיחשף לפרסומות הוא כ-20 שניות. מוערך כי כבר בחודשים הקרובים יוכלו גם יוצרי וגופי התוכן הישראלים לשלב פרסומות על גבי סרטוני הוידאו שלהם.

עם רמת קשב ואחוז צפייה מלאה שנמוכים מתמיד, פייסבוק שולחת מסר ברור לשותפי התוכן שלה – "אם אתם רוצים לעשות כסף, אתם צריכים להתחיל ליצור תוכן שיגרום לגלוש לצפות בו עד הסוף". כחברה ששמה דגשה על Mobile Video, עיקר הפרסומות יוצגו באפליקציות הפייסבוק באנדרואיד ובאייפון, בכך פייסבוק גם תעקוף את חוסמי הפרסומות – אדבלוק ואדבלוק פלוס.

בפייסבוק מתייחסים למיד-רול כאל פרסומות טלוויזיה לכל דבר ובמהלך הצגת הפרסומות, אף משולבת הודעה בה נכתב: "נחזור מיד לאחר הפסקת הפרסומות (פרסומת)". לא רק יו טיוב עתידה להנזק מהמהלך החדש של פייסבוק, גם רשתות הוידאו כמו ארטימדיה ואתרי החדשות והתוכן שמוכרים פרסומות פרי-רול, ירגישו ככל הנראה זליגה רצינית של מפרסמים לרשת החברתית.

פרסומת בתוך סרטון בפייסבוק
פרסומת בתוך סרטון בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים