מזבלה.קום

עיתונאי חדשות 10 נדב איל נגד פייסבוק: "התנהלות ברוטלית"

נדב איל, מארק צוקרברג
נדב איל, מארק צוקרברג

נדב איל, עורך דסק חדשות החוץ של ערוץ 10, מותח ביקורת חריפה על פייסבוק ו"התנהלותה הברוטלית" להגדרתו. בציוץ שפירסם אמש כתב כי "בחודש וחצי האחרון למעלה מחצי מיליון ראו פוסטים שלי בפייסבוק. אבל רק 4, ארבעה, נחשפו לאירוע שפרסמתי. מדוע? כי פייסבוק ברוטלית עם הרווח שלה". אל הציוץ צירף איל לכידת מסך שמציגה כי 4 גולשים בלבד נחשפו לאירוע שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו שמונה למעלה מ-40 אלף איש. בדיון שהתפתח בטוויטר, כתב איל: "יש לי פוסטים עם חשיפות של מאות אלפים אבל ברגע שיש איוונט מורידים את השאלטר? מופרז".

זהו לא סוג גדול שהאלגוריתם של פייסבוק מתעדף משמעותית תכנים שמשאירים את הגולשים בתוך תחומי הרשת החברתית וכאלו שאינם יכולים לייצר רווח לצדדים שאינם פייסבוק. אירועים (Events) הם מסוג אותם התכנים שפייסבוק מנמיכה משמעותית את החשיפה האורגנית שלהם. בעיני פייסבוק – אירוע לרוב הוא כזה שמייצר רווח עבור יוצרו, כך שהלוגיקה הפייסבוקאית אומרת שבאם מדובר בהרצאה, מסיבה או כל דבר אחר, סביר שמישהו איפשהו בשרשרת מרוויח כסף וזה לא פייסבוק.

מתוך הציוץ של איל
מתוך הציוץ של איל

לאיל כאמור עמוד פייסבוק פופולארי במיוחד עם למעלה מ-40 אלף אוהדים קשובים שמתעניינים בפרשנות ובעידכוני החדשות שלו. על פי לכידת המסך שצירף איל לציוץ עולה כי 4 אנשים בלבד מתוך עשרות האלפים שחברים בעמוד נחשפו לאירוע, אולם יש לציין כי ריצ' של 4 אנשים בעמוד של 40 אלף אינו ריאלי וסביר שנובע מבאג או דיליי בעידכון האנאליטיקס של פייסבוק.

בדומה לגוגל, גם פייסבוק משנה את האלגוריתם שלה מאות פעמים בשנה. בזמן שבמרבית המקרים מדובר בשינויים מינורים, ההתאמות האלגוריתמיות שקשורות לחשיפה האורגנית ולריצ', הן כנראה אחת המכות הקשות ביותר עבור בעלי ומנהלי עמודים, שאף חורצות לא מעט גורלות במיוחד של עסקים קטנים שמתקשים לעמוד מול הגחמות האלגוריתמיות של פייסבוק.

באחרונה החלה פייסבוק לפעול בצורה נמרצת במאבק נגד אתרי הפייק ניוז עם פריסת אלגוריתם הצנזורה והבקרה בגרמניה ובצרפת. מעבר לכך שמדובר בכלי שככל הנראה כבר צינזר גופים לגיטמים, הוא גם כזה שאמור לשרת את מטרת העל של פייסבוק במחזור תנועת הגולשים בתוך הרשת החברתית. בינואר השנה, הודיעה פייסבוק על עידכון אלגוריתמי נוסף שעתיד לקזז חשיפה מהעמודים. במקביל הודיעה במהלך 2016, כי תעביר את הפוקוס מהעמודים אל הפרופילים, מתוך מטרה לחזק את תחום המשפיענים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים