בגלל תחפושת טיטניק: פייסבוק חסמה את יבגני זרובינסקי והסירה סרטון מ'הצינור' ו'שרוטונים'

תחפושת טיטאניק
תחפושת טיטאניק

אוניית הטיטניק טובעת פעם שנייה: תחפושת פורים מושקעת במיוחד של אביעד רוזנפלד שחברו אבירם כרמלי שהתחפש לסצינה המפורסמת מהסרט 'טיטניק' היא כנראה התחפושת המקורית והויראלית ביותר של פורים 2017. עבור כרמלי מדובר בתואר שני ברציפות לאחר שבשנה שעברה התחפש לאלאדין על מרבד ממנוע והפך לסנסציה ויראלית.

אולם למרות הויראליות והבאזז, תחפושת הטיטניק של כרמלי שהועלתה לעמודי פייסבוק ישראלים פופולארים, בהם של 'הצינור', 'שרוטונים' ולפרופיל של יבגני זרובינסקי, הוסרה במהלך הלילה במפתיע על ידי פייסבוק, בטענה כי מעלי הסרטון הפרו את זכויות היוצרים של חברות סוני ו-VEVOמ-1.5 מיליון צפיות.

הודעת ההסרה
הודעת ההסרה

בעקבות ההסרה, פרופילי הפייסבוק האישיים של זרובינסקי ומנהלי העמודים הצינור ושרוטונים, נחסמו ל-3 ימים. כזכור זרובינסקי כבר נחסם באוקטובר 2015, לאחר החסימה מאות אלפים הפיצו תמונות גאג וכרזות כמחאה על חסימתו.

בזמן שפייסבוק טוענת כי שבריר השנייה שבה נשמע פסקול הטיטניק בסרטון הוא הפרה של זכויות יוצרים, נראה שהרשת החברתית מעלימה עין דווקא מתותחים כבדים יותר, ביניהם העמוד הפופולארי The Lad Bible, שם עלה הסרטון לפני כשעה קלה והשיג למעלה מ-1.4 מיליון צפיות ו-20 אלף שיתופים. יש לציין כי עמוד פופולארי במיוחד בשם Better with Titanic שמונה למעלה מרבע מיליון אוהדים, משתמש כדרך קבע בפסקול הסרט מבלי שנחסם.

הפרשה ממחישה היטב את חוסר האונים של הישראלים מול פייסבוק ואת האפליה של הרשת החברתית שככל הנראה מספקת הגנה כלשהי לשותפי התוכן שלה. ב-Lad Bible, אחד משותפי התוכן של פייסבוק, אף שילבו מחדש את פסקול טיטניק המקורי כך שישמע צלול יותר מכפי שנשמע בסרטון המקורי, אולם משם כנראה הסרטון לא יוסר.

הודעת ההסרה - זרובינסקי
הודעת ההסרה – זרובינסקי

יבגני זרובינסקי שהיה אחד מצינורות ההפצה המרכזיים של הסרטון, נחסם אמש לשלושה ימים לאחר שקיבל דרישת זכויות יוצרים מ-VEVO. על החסימה כתב זרובינסקי בעמוד משני שלו: "טוב אז בגלל "זכויות יוצרים" של השיר שבקושי שמעו ברקע בסרטון "הטיטניק" שהעליתי אתמוול, פייסבוק הנשמות חסמו אותי לשלושה ימים מלפרסם פוסטים או אפילו להגיב להודעות במסנג'ר, בינתיים אני בדף הזה".

על מי מידע שהגיע לידי המזבלה עולה כי בעקבות חסימת זרובינסקי, בעלי עמודים ישראלים נוספים הקדימו תרופה למכה והסירו מיוזמתם את הסרטון. יש לציין כי הסרטון המקורי נשאר בפרופיל של כרמלי ובעמודים ישראלים בודדים. המזבלה לא הצליחה לקבל את תגובת פייסבוק בטרם הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

11 תגובות לפוסט

11 תגובות

  1. חמוד, היוצר שלח את הסרטון ליבגני ולצינור כדי שיעלו אותו ואף התנצל לאחר מכן בפוסט נפרד בקיר שלו בגלל החסימה

  2. טוב עשו. היבגני הנ״ל שמתיימר להחזיק פרופיל עם כל כך הרבה עוקבים…. חוסם כל ביקורת וכל הערה שלא ״באה לו טוב״, גם כשנאמרת ללא קללות ורק מתוך רצון להסב את תשומת ליבו. אז סטלין קטן וחסר גבות… אתה לא יותר טוב מפייסבוק… ואני אשמח שתתאדה לחלוטין ותשוב לתהומות האנונימיות בחור שאתה גר בו. ביי!

  3. הגיע הזמן לנטוש את הגוף הזה שנקרא פייסבוק.
    ולמדינה שמרגישה על כך שהגוף הזה מוטה נגדה . פשוט להמאיס עליהם את החיים. כולל מיסוי גבוה והגבלות
    כן כן. אני יודע שיש להם מעל מיליארד ואנחנו קצת.
    אבל צעד אחד קטן למול היהודון העלוב הזה. ילד כאפות שהיום היו מחביאים אותו בסל כביסה. יש לנקוט בצעדים שיבהירו לו כי אינו אמון על המוסר האמת והצדק בעולם

  4. תתקנו בבקשה את הקישור….
    הקישור שהיה אמור להוביל למקרה של החסימה מ2015 מוביל חזרה לכתבה הנוכחית

  5. ובין השורות מה עם זה שהצינור וכו' גנבו לו את הסרטון במקום ללחוץ על כפתור השיתוף?
    נראה שלא למדו שום לקח מזה שהורידו אותם פעם אחת מהרשת.

  6. פייסבוק היא איום על חופש הביטוי, היא דוגמא לאפליה, ובאופן כללי, אחד האויבים הבולטים של התרבות המערבית כיום. והמקרה הזה הוא רק דוגמא.

  7. לא יודע, עברית זה לא:
    "מה שמחזק פי כמה את הפרת זכויות היוצרים שפייסבוק טוענת, אולם ככל הנראה שמשם הסרטון לא יוסר.,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים