אפי הנמר כועס על מארק צוקרברג, קורא לשביתה איטלקית "יום בלי פייסבוק"

אפי הנמר VS מארק צוקרברג
אפי הנמר VS מארק צוקרברג

אפי חלסגי, אוהד הכדורגל שמוכר בזכות הכינוי 'אפי הנמר' שהפך לכוכב וידאו ברשת, כבר הפנה באחרונה אצבע מאשימה כלפי מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג בטענה כי מעשיו "אינם מוסריים ואינם כלכליים".

בדבריו מתייחס הנמר למבול הצנזורה והחסימות שמשתולל בחודשים האחרונים ברשת החברתית בישראל, תחת הנהגתם של המנכ"לית עדי סופר תאני ויחצן פייסבוק זמיר דחב"ש, שממשיכים לשמור על "זכות" השתיקה ואינם משתפים פעולה עם פניות עיתונאים בנושא. באחרונה גל החסימות חזר לסבב נוסף עם השבתת חשבונות הפייסבוק של יקירי ענף הפרסום; חזקוש ישורון ממשרד הפרסום יהושע\TBWA ואבנר רסל ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

אל רסל וישורון מצטרפת שורה ארוכה של גולשים, רובם שמות מוכרים כמו אלימלך (מלך) זילברשלג שלאחר חסימתם פתחו פרופילים זמניים, רק בכדי לגלות שפייסבוק לא רק שאינה מתכוונת להקל בענישה ולאפשר להם לפעול מתחת לרדאר, אלא אף תפעל נקודתית נגדם ותסגור לחלוטין את פרופיליהם, הן המשניים והן המקוריים.

זילברשלג אומנם קיבל בחזרה את פרופיל הפייסבוק שלו לאחר שנעלם מעל פני הרשת החברתית ללמעלה מ-48 שעות, אולם מנגד רסל נחסם לפני ימים ספורים ל-30 יום נוספים וזאת לאחר שריצה עונש חסימה של כמעט 250 יום רצופים. גם חזקוש ישורון מתמודד עם סוגייה דומה ונכון למועד כתיבת הפוסט הפרופיל האישי שלו הוסר לחלוטין לאחר שנטען כי הוא "מתחזה".

בסרטון שפורסם אמש, מכריז הנמר בפני 30 אלף אוהדיו על שביתה איטלקית (שביתת האטה) ומבטיח כי בימים הקרובים לא יכנס לפייסבוק ולא יתפעל את העמוד שלו. ב-2015 הופצה ברשת קריאה דומה לחרם של יום אחד על פייסבוק וזאת לאור מחיקת עמוד 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן, שכזכור הוסר בצורה חד צדדית ע"י פייסבוק ישראל, לאחר שנטען כי לן מכר תוכן שיווקי בניגוד לתקנון השימוש.

בזמן שחרם על פייסבוק, גם אם רק ליום אחד הוא אינו דבר פשוט לארגן, הנזק הפוטנציאלי שיכול להיגרם לפייסבוק בעקבות המעטת השימוש בה הוא עצום, שכן על פי הערכות, פייסבוק מגלגלת בישראל כ-96 אלף דולר בכל שעה (850 מיליון דולר בשנה).

צפו: היחצן של פייסבוק ישראל חושש מהפרסומים במזבלה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. ושוב סליחה …אתה צריך להכניס לראש שלך ולהתייחס לאתר כמו חנות…לכל דבר אילו היית נכנס עכשיו לחנות וצועק על המוכרות עושה בלאגן סביר להניח שיגיעו מאבטחים ויוציאו אותך ..אתר זה כמו חנות של איש פרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים