היועמ"ש קבע: גולשים יכולים לתבוע את פייסבוק וגוגל בישראל

אביחי מנדלבליט ועדי סופר תאני
אביחי מנדלבליט ועדי סופר תאני

עכשיו זה רשמי: במסגרת חוות דעת שהגיש אביחי מנדלבליט לבית המשפט העליון, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ניתן לתבוע את חברת פייסבוק גם בישראל. עוד הוסיף מנדלבליט כי הקביעה של פייסבוק כי ניתן לתבוע אותה רק במקום אחד שנבחר על ידה, וזאת על פי התנאים שמופיעים בתקנוני השימוש שלה, אינה חוקית ומדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד ולפיכך הוא אינו מחייב.

חברות האינטרנט הבינלאומיות שפועלות בישראל, כדוגמת גוגל ופייסבוק, לא יוכלו עוד למנוע ממשתמשים ישראלים לנהל נגדן תביעות בישראל ועל פי הדין הישראלי. את חוות דעתו, הגיש מנדלבליט באחרונה לבית המשפט העליון וזאת במשרת בקשה לאישו תביעה ייצוגית כנגד פייסבוק שמנהל אוהד בן-חמו.

בית המשפט העליון שיאמץ את עמדו של מנדלבליט, יצטרף גם לעמדת בתי המשפט המחוזיים בישראל שאימצו את ההבנה שגולשים יכולים לתבוע את פייסבוק בישראל. המשמעות לכך תהיה שישראלים יוכלו מעתה לנהל בארץ ועל פי הדין המקומי, תביעות רגילות ותביעות ייצוגיות כנגד פייסבוק וחברות דומות. וזאת למרות שבחוזים האחידים, מנסות אותן חברות להתחמק מאחריות מקומית תוך שילוב סעיפים לא חוקיים שקובעים כי כל סכסוך משפטי יהיה מחוץ לישראל.

לדברי היועץ המשפטי לממשלה, הוא רואה חשיבות רבה בקביעת נורמות הוגנות בתחום זה של תניות שיפוט זר בחוזים אחידים, לגבי מוצרים ושירותים המופצים ללקוחות בארץ מגוריהם (רע"א 5860//16). את התביעה הייצוגית בסך של 400 מיליון דולר, הגיש בן חמו ביוני 2016 בטענה כי פייסבוק הפרה ופגעה באופן שיטתי בפרטיות הגולשים.

קראו: כך פייסבוק ישראל ריגלה אחרי פעילים 'באים לבנקאים' (חשיפה)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. האם יש למערכת את תגובת היועמ"ש? היא לא הוגשה לתיק בעליון ולמעשה בהחלטה האחרונה של בית המשפט נקבע כי התגובה תוגש עד היום.

  2. ובא לציון גואל. עכשיו יחפשו בכל דרך ללחוץ על חבורת האפסים מגבעת הכנסת לשנות את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים