המרושתים: זכיינית ערוץ 2 רשת חוטפת עמוד פייסבוק, הפעם לטובת תוכן שיווקי ל-PlayCon

המרושתים
המרושתים

זכיינית ערוץ 2 רשת עדיין לא נפרדה מ'קשת' והיא כבר פוסעת בעקבותיה עם הונאת אוהדים בפייסבוק (FanJacking), במסגרתה היום בשעות הצהריים ביצעה רשת מחטף של עמוד הפייסבוק של קומדיית המצבים 'החיים זה לא הכל' שירדה משידור בספטמבר 2011 ומאז מוקרנת בשידורים חוזרים.

עמוד 'החיים זה לא הכל' שמונה כ-60 אלף אוהדים היה תחת תרדמת מאז ירידת הסדרה ובמרוצת השנים פורסמו בו בעיקר סטטוסים (כ-Share) שקידמו הפקות טלוויזיה ואינטרנט שונות מבית 'רשת' ותכנים שקשורים לכוכב הקומדיה – אבי קושניר. היום כאמור, בזכיינית החליטו לשנות את שם העמוד ל-מרושתים.

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי מדובר בשת"פ תוכן שיווקי בין 'רשת' לחברת טינק (teenk) של יניב ויצמן, לקידום פסטיבל PlayCon "פסטיבל כוכבי הרשת של ישראל" בו יתארחו שחר סויקיס, אלי וקסמן בקשי, גיאTV, ליגל רז, אנה זק, נועה פילטר ונוספים. בדיקה של המזבלה עלתה כי רשת תפיק תוכנית אירוח אינטרנטית (תוכן שיווקי) עבור PlayCon ובמקביל תפעיל מתחם תוכן בשם 'המרושתים' באתר הזכיינית.

המרושתים (תוכן שיווקי ל-PlayCon)
המרושתים (תוכן שיווקי ל-PlayCon)

שינוי שם של עמוד פייסבוק וסיפוח כלל אוהדיו לאג'נדה חדשה שאינה תואמת את המטרה שלשמה אלה עשו לייק היא בעייתית ואף אסורה במפורשות בתקנון השימוש של פייסבוק, אולם כשמדובר בחטיפת עמוד למטרות תוכן שיווקי התחושה כי מדובר בהונאה מתחזקת ומעלה שאלות רבות, הן אתיות והן בצורך של רגולציה ופיקוח גם על פעילות גופי התקשורת והחדשות בתוך הרשת החברתית.

גורם מקורב מספר למזבלה כי מתחם התוכן השיווקי יועד בתחילה להיות תחת כתובת ממותגת של משרד הפרסום teenk, אולם לבסוף הוחלט כי המתחם יעלה תחת כתובת "המרושתים" באתר רשת.

יש לציין כי חלק ניכר מאוהדי העמוד עבורו משנים את השם, מקבלים נוטיפיציה בפייסבוק ובה הודעה כי שם העמוד השתנה ופייסבוק לרוב אף מאפשרת לגולשים לדווח כי השינוי נעשה בצורה שמפרה את תנאי השימוש של הרשת החברתית.

"חצופים, התכנית שאהבתי "היתה החיים זה לא הכל"!! ממש לא את מרושתים, חבורה של חצופים, מי אתם שתשתלטו על דף לא לכם ותגזלו את הלייקים??!?!" כך כתבה אחת הוגלשות, אחר כתב: "איזו חוצפה. אין לכם שום כבוד לאנשים? אין לכם שום כבוד לסדרה החיים זה לא הכל? פשוט גועל נפש!!".

תוכן שיווקי ל-PlayCon ברשת
תוכן שיווקי ל-PlayCon ברשת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים