פייסבוק מממשיכה במאבק נגד פייק ניוז, תבטל את האפשרות לשנות תמונה, כותרת וטקסט בשיתופים

פייק ניוז - Fake News
פייק ניוז – Fake News

פייסבוק (facebook) עולה שלב במאבק נגד הפייק ניוז (חדשות מזויפות) ועל פי דיווחים זרים, הרשת החברתית תבטל כבר בשבועות הקרובים את האפשרות לשנות תמונה, כותרת וטקסט של קישורים בטרם שיתופם מתוך מטרה מוצהרת שגולתה במניעת הטעיית גולשים. עד כה איפשרה פייסבוק להחליף תמונה, כותרת וטקסט טיזר של קישורים שפורסמו בעמודים, אולם עתה וכחלק מהמאבק אותו היא מנהלת כנגד תופעת החדשות המזויפות וגם על הדרך כנגד מעקפים של קישורים שנחסמו בפייסבוק, האפשרות לתמרן את תצוגת הקישור החיצוני, תשאר בידי פאבלישרים שביצעו אימות לשם הדומיין שלהם.

תופעת הפייק ניוז שעלתה לכותרות מרכזיות בתקופת הבחירות בארה"ב, מטרידה רבות את מארק צוקרברג, לאו דווקא כי בגלל האחריות שהוא חש כלפי הגולשים, אלא בעיקר בגלל העובדה שאתרי הפייק ניוז הצליחו לשבור את האלגוריתם של פייסבוק, שכאמור מקזז משמעותית חשיפה אורגנית של קישורים יוצאים. על פי מחקר שנעשה בארצות הברית, עולה כי בתקופת הבחירות, גולשים הקליקו יותר על כתבות מפוברקות מאשר על כתבות אמיתיות.

מניפולציית פייק ניוז
מניפולציית פייק ניוז

סיבה נוספת היא פיצ'ר המאמרים המידיים של פייסבוק (Instant Articles) שהשימוש בו דעך משמעותית בחודשים האחרונים. בפייסבוק אומנם קיזזו את החשיפה האורגנית הגבוהה שהייתה למאמרים המידיים במועד ההשקה, אולם ברשת החברתית כלל הנראה מקווים כי באמצעות סנקציות שונות על קישורים יוצאים, יצליחו למשוך פאבלישרים נוספים על מערכת המאמרים המידיים.

על מנת לאמת את הדומיין שלכם כך שתוכלו להמשיך להשתמש באפשרות לשינוי התמונה והטקסט, יש להיכנס ללשונית Publishing Tools, שם תתווסף בשבועות הקרובים אפשרות להגדרת דומיין המשוייך לעמוד.

ההודעה של פייסבוק מגיעה על רקע גל מחאה מצד פאבלישרים מובילים בעולם בהם הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל, שחברו ביחד עם כאלפיים גופי תוכן מרכזיים למאבק משותף כנגד פייסבוק. ב"ברית המדיה" שנכרתה בין הגופים, מקווים כי ההתאגדות תשמש כמינוף מול פייסבוק ולמו"מ בהגדלת חלוקת הרווחים וכן גם בהגמשת הסנקציות האלגוריתמיות על קישורים יוצאים, שכאמור פוגעות משמעותית בהכנסות גופי התוכן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים