מרד במנלו פארק: כ-500 עובדי הקפיטריה של פייסבוק התאגדו נגד מארק צוקרברג

מרד עובדים בפייסבוק
מרד עובדים בפייסבוק

רגע לפני שפייסבוק חושפת את רווחיה לרבעון השני של 2017 וענקית האינטרנט מתמודדת עם מרד בלתי צפוי שמגיע מצד עובדי הקפיטריה שבמטה החברה במנלו פארק. כ-500 עובדי הקפיטריות שבקמפוס הענקי של פייסבוק שמשרתים מדי יום למעלה מ-5000 עובדים ואלפי מבקרים, הכריזו בימים האחרונים על סכסוך עבודה. יוקר המחייה בעמק הסיליקון לצד השכר היחסי הנמוך, הביאו את העובדים להתאגדות מול פייסבוק, כך על פי CNBC והגרדיאן.

בזמן שעובדי פייסבוק מן המניין מרוויחים משכורות של 6 ספרות, עובדי הקפיטריות שמועסקים דרך קבלנים, מרוויחים כ-41 אלף דולר בלבד לשנה. אחד מאותם זוגות עובדים שעלה לכותרות בימים האחרונים הם ויקטור (29) וניקול (26), שני עובדי קבלן של פייסבוק שמתגוררים עם שלושת ילדיהם בתוך הגראז' של הוריו של ויקטור. ניקול, אחראית משמרת בקפיטריה של פייסבוק מרוויחה כ-19 דולר לשעה ובעלה כ-17 דולר. יוקר המחייה בעמק הסיליקון אינו מאפשר לעובדי הקפיטריה לחיות בכבוד ממשכורתם, לרכוש נכס או למממן לימודים לילדיהם, מה שכאמור הביא אותם להתאגדות מול פייסבוק.

ויקטור וניקול - עובדי קבלן של פייסבוק שמתגוררים עם שלושת ילדיהם בגראז'
ויקטור וניקול – עובדי קבלן של פייסבוק שמתגוררים עם שלושת ילדיהם בגראז'

לפני כחודשיים נשא מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נאום באוניברסיטת הרווארד בו קרא "לבחון רעיונות כמו הכנסה בסיסית אוניברסלית". על פי צוקרברג, מדינות צריכות להעניק תמיכה פיננסית חודשית לכל אזרח, וזאת ללא קשר להכנסותיו או למצבו התעסוקתי או הפיזי. אולם נראה שצוקרברג עצמו אינו מסוגל לדאוג לעובדיו, גם אם מדובר בעובדי קבלן.

באחרונה ולאור הביקורת, הודיעה פייסבוק כי תגדיל את מספר בודקי התוכן שלה (Moderators) וזאת במטרה להילחם בהסתה, באלימות, בתכני פורנו ותכנים בעיתיים נוספים עליהם מתקבלים דיווחים. אולם על פי פרסומים בחו"ל עולה כי גם הפעם צוקרברג פונה למחוזות מנוצלים יותר ובכוונת פייסבוק להעסיק צבא של כ-3,000 פיליפינים בשכר רעב של פחות מ-300 דולר לחודש.

בדצמבר 2016 פייסבוק הייתה יעד גם למחאה מצד דיירי עמק הסיליקון לאחר שאלו טענו כי הפעילות של חברות ההייטק שבראשן פייסבוק, מעלה משמעותית את עלויות הדיור ויוקר המחיה. פייסבוק מנגד ניסתה להשתיק את הקולות עם הודעה לפיה היא תשקיע 10 מיליון דולר (בלבד) בדיור בר השגה, שכאמור לאו דווקא מיועד עבור עובדי הקבלן שלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים