שריל סנדברג רוצה שהמפרסמים של פייסבוק יעשו פרסומות של עד 6 שניות

פרסומות וידאו בפייסבוק
פרסומות וידאו בפייסבוק

שריל סנדברג, האישה החזקה של מארק צוקרברג שמכהנת כסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, החלה לעבוד באחרונה עם מפרסמים נבחרים של הרשת החברתית מתוך מטרה לחנך אותם לייצר פרסומות קצרות יותר ובאורך של עד 6 שניות. במסגרת חשיפת רווחיה של פייסבוק לרבעון השני של 2017, אמרה סנדברג כי וידאו הוא חלק מרכזי באסטרטגיית המובייל של פייסבוק ומפרסמיה ובכוונת פייסבוק לפתח את התחום תוך הדרכת מפרסמים לייצר פרסומות אפקטיביות יותר.

נתונים של סרטון באורך 2:30 דקות
נתונים של סרטון באורך 2:30 דקות

על פי סנדברג, פייסבוק החלה באחרונה בשיתוף פעולה עם מותגים נבחרים במטרה לחנך אותם לייצר סרטוני פרסומת של עד 6 שניות, אורך אידיאלי על פי המחקרים של פייסבוק וחברת Tropicana, שבדקו את האפקטיביות של סרטוני וידאו ממומנים בפייסבוק באורך של 5, 15 ו-30 שניות. מונה הצפיות של סרטונים בפייסבוק הוא שקרי ואינו משקף את המציאות. כל מפרסם וידאו של פייסבוק שבודק את הנתונים יודע שאחוז הצפייה המלאה בסרטונים דועך מיום ליום, כאשר זמן הצפייה השכיח ביותר הוא פחות מ-5 שניות, וזאת לאור העובדה שלמעלה מ-80% מהגולשים אינם צופים בסרטונים, אלא נחשפים אליהם באוטופליי, ללא סאונד ובצורה כפוייה בפיד.

בספטמבר 2016, דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי במשך שנתיים פייסבוק הונתה את המפרסמים שלה והעבירה להם נתוני צפייה מנופחים של זמן הצפייה הממוצע. ההטעייה גרמה לעלייה משמעותית בהוצאות הפרסום בוידאו מתוך מחשבה כאילו הוא אפקטיבי. על פי פייסבוק (בזמנו), צפייה בסרטון נחשבת רק אם המשתמש צפה בו מעל 3 שניות, אולם בפועל פייסבוק העבירה למפרסמים דוחות בהם נכללו רק צפיות של למעלה מ-3 שניות ובכך יצרה פייסבוק הטעייה לפיה זמן הצפייה הממוצע גבוה בהרבה ממה שבפועל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים