בגלל דיווחי סרק; אלגוריתם הפייק ניוז של פייסבוק חסם אתר חדשות מרכזי בדרום אפריקה

פייק ניוז
פייק ניוז

אלגוריתם הפייק ניוז של פייסבוק שנפרס בחודשים האחרונים במטרה לאפשר לגולשים לדווח על אתרי חדשות מזויפות, נוצל לרעה כאשר דיווחי סרק של גולשים, הובילו לחסימה של אתר IOL, שנחשב לאחד מ-30 אתרי החדשות הנקראים בדרום אפריקה. כלל הכתבות ששותפו ממנו הוסרו על ידי פייסבוק והוגדרו כ"תוכן זדוני". קוראי האתר שניסו לשתף את הכתבות, קיבלו הודעה לפיה תכניו הם ספאם ואינם מותרים לשיתוף בפייסבוק.

מפעילי האתר טענו כי חסימת הקישורים החלה לאחר פרסום מספר כתבות מתפרצות, בהן על מעשי אלימות של שחורים, כאשר גולשים שניסו ללא הצלחה לשתפן ברשת החברתית, קיבלו הודעה לפיה מדובר בתוכן ספאם. על פי הדיווחים, כ-25% מהטראפיק של IOL מגיע מפייסבוק. כ-48 שעות לאחר החסימה, פייסבוק הסירה את מנגנון החסימה, אולם טרם הגיבה לספקולציות כי גולשים ביצעו מניפולציה באלגוריתם כך שיחסום אתר חדשות לגיטמי.

במרץ השנה, פייסבוק חסמה באופן דומה את אתר INFOWARS של איש התקשורת אלכס ג'ונס. בזמן שפייסבוק טענה כי אתרו של ג'ונס הוא פייק ניוז, האחרון לא נשאר חייב והכה ללא הרף ברשת החברתית בין היתר באמצעות תוכנית הרדיו הפופולארית שלו, עד שלבסוף פייסבוק הסירה את החסימה.

אלגוריתם הפייק ניוז של פייסבוק הושק לראשונה במקביל לבחירות לנשיאות ארצות הברית. בפברואר השנה האלגוריתם נכנס לפעולה גם בגרמניה ובצרפת, ועל פי הערכות, יחל לפעול גם בישראל לקראת אמצע 2018. האלגוריתם מסתמך על מאגרי צד שלישי (Fact checking), ביניהם גם אתר Snopes שלמרבה האירוניה נחסם אף הוא ע"י פייסבוק בטענה כי הוא בעצמו פייק ניוז.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. זו החברה שטוענת השכם והערב שאין באפשרותה לחסום אתרי טרור.
    מעניין מה יש להם לומר כעת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים