פייסבוק סגרה פרופיל של ניצול שואה בטענה שהוא מהווה "סיכון אבטחתי"

אפרים, ניצול שואה שרק רצה לא להיות בודד
אפרים, ניצול שואה שרק רצה לא להיות בודד

כ-170 אלף ניצולי שואה חיים כיום בישראל, למעלה משליש מהם חיים מתחת לקו העוני, ללא משפחה או חברים, מנותקים ומבודדים מהעולם כשהם סובלים ממצוקה נפשית ובדידות עמוקה. כחלק מפעילותה של 'העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה' המסייעת לניצולי שואה במגוון רחב של נושאים, לרבות מצרכים, מזון, ליווי לטיפולים ואירועים ועוד, החליטו בעמותה לסייע לניצולי השואה להפיג את מעגל הבדידות שלהם ולפתוח ביחד איתם ולראשונה, פרופילי פייסבוק, באמצעותם, כך קיוו בעמותה אלה יוכלו לתקשר עם העולם ולהכיר אנשים חדשים ומתנדבים.

אחד מאותם מצטרפים חדשים לפייסבוק הוא אפרים, ניצול שואה בודד שפתח אמש ולראשונה בחייו פרופיל פייסבוק אישי, באמצעותו הוא קיווה להכיר אנשים חדשים שיפיגו את בדידותו. ביום חמישי הקרוב תיערך גם אזכרה לאחיו של אפרים ובכדי שזה לא יהיה לבד בטקס, בעמותה החליטו כאמור ביחד עם אפרים שביקר היום במשרדיה, לפתוח איתו פרופיל אישי. בעמוד הפייסבוק של העמותה שמונה כ-50 אלף אוהדים, פירסמו סטטוס, שקרא לחברי וחברות העמוד להוסיף את אפרים ולהכיר אותו… ואולי אף להגיע לאזכרה.

אפרים
אפרים

"אפרים ניצול השואה המקסים מבקש שתהיו חברים שלו.. אנא היכנסו לפרופיל שלו בפייסבוק "אפרים שלכם", הגיבו, כיתבו לו משהו… ותשמחו ניצול שואה בודד." כך נכתב בסטטוס, שבתוך שעה קלה זכה לויראליות מכובדת עם מאות שיתופים ולמעלה מ-300 אנשים נרתמו למטרה והציעו לאפרים חברות. אולם השמחה נקטעה במהרה לאחר שפייסבוק בצעד שרירותי למדי וללא שום סיבה מוצהרת, חסמה את החשבון של אפרים בטענה כי הוא "מהווה סיכון אבטחתי" ונחשד "בפעילות חשודה".

מתנדבי העמותה ניסו לפנות לרשת החברתית ולנציגותה בישראל ואף למנכ"לית עדי סופר תאני, אולם כלל הפניות שנעשו העלו חרס ופייסבוק סירבה להגיב. בעמותה לא הרימו ידיים ופירסמו סטטוס נוסף, אולם נכון למועד הפרסום, הפרופיל של אפרים עדיין חסום.

"יש למישהו את הטלפון של מארק צוקרברג? היום ניצול השואה המקסים והבודד אפרים ביקש לפתוח פרופיל פייסבוק. היענות הציבור הייתה מרגשת לגמרי עד ש…. פייסבוק החליטו לסגור את הפרופיל שלו "בגלל פעילות חשודה". אכן – ניצול שואה בודד שמבקש חברים… והציבור הנפלא בישראל שנענה לפניה… אכן חשוד… ביום חמישי הקרוב תתקיים אזכרה לאחיו של אפרים, שמחה ז"ל, ואפרים קיווה להזמין את חבריו החדשים לכבד את זכר אחיו. מארק היקר, נכון שאתה לא חייב דבר לאיש, גם לא לניצול שואה בודד, אבל נודה לך אם תאפשר לאפרים להזמין את הציבור לאזכרה של אחיו. שם הפרופיל "אפרים שלכם". רישמו לפניכם להיות "חברים של אפרים" אחרי שפייסבוק יסירו את החסימה", כך נכתב.

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

ואולי פייסבוק חסכו מאפרים כאב לב נוסף? באחרונה נחשפו באתר הגרדיאן הבריטי עשרות מסמכים פנימיים של פייסבוק, רובם עסקו בהנחיות שניתנו ע"י פייסבוק לבודקי התוכן שלה. חלק מהמסמכים התייחסו נקודתית לתכני הכחשת השואה, אחת התופעות הקשות ביותר שמתקיימות בתוך תחומי הרשת החברתית, לצד אלימות, הסתה וביריונות. על פי המסמכים שנחשפו, עולה כי פייסבוק באופן רשמי אינה פועלת נגד הכחשת השואה, שכאמור הינה עבירה פלילית במספר מדינות.

במקום למחוק סטטוסים שבפירוש מעודדים את הכחשת השואה, פייסבוק בוחרת למנוע את הצגתם בכ-6 מדינות בהן הכחשת השואה היא מעשה פלילי; ישראל, צרפת, גרמניה, אוסטריה, ספרד ובלגיה, וזאת באמצעות טרגוט גיאוגרפי שנשען על כתובות ה-IP של הגולשים. במעשיה של פייסבוק, לא רק שהיא מעודדת את המשך הכחשת השואה, אלא אף מונעת מהגולשים ורשויות החוק להילחם באלה שממשיכים את הפגיעה בזכרי הנרצחים ומלבים את השנאה וההסתה כנגד יהודים בארץ ובעולם.

עידכון 11:00: פייסבוק החזירה את הפרופיל של אפרים.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב לפניית המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. איך גורמים לפייסבוק לסגור כל הפרופילים שפתחתי ולמחוק כל התגובות שכתבתי בכל מקום ב 5 שנים אחרונות? פשוט למחוק הכל בכל מכל כל? אני מת להתנתק.

  2. שלום רב, מודים לך מאוד על הפרסום. אשמח מאוד אם תוכל ליצור עמי קשר
    אסנת מתנדבת בעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה.
    035257888

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים