פייסבוק הפיצה בחשאי אפליקציית שיתוף תמונות בשם Colorful Balloons במטרה לאגור מידע על אזרחי סין

מארק צוקרברג - רוצה את הסינים
מארק צוקרברג – רוצה את הסינים

ה'ניו יורק טיימס' חושף אמש כי מאז חודש מאי השנה, פייסבוק הפעילה בשוק הסיני אפליקציית שיתוף תמונות חשאית בשם Colorful Balloons שלא נשאה שום מיתוג או קשר לחברת פייסבוק עצמה, וזאת בניסיון לאגור מידע על המשתמשים ולבחון את השוק הסיני, שוק עם למעלה מ-1.4 מיליארד משתמשים פוטנציאלים אליו פייסבוק משתוקקת להיכנס. כזכור, מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק אף למד מנדרינית ונפגש מספר פעמים במהלך 2016 עם בכירים בממשל הסיני, לרבות עם נשיא סין וזאת במטרה לשקם את מערכת היחסים של תאגיד האינטרנט האמריקאי עם סין, שחסמה את הגישה לפייסבוק כבר לפני 8 שנים.

Colorful Balloons
Colorful Balloons

על פי הפרסומים בזמנו, פייסבוק פיתחה כלי אלגוריתמי במיוחד לשוק הסיני שיכול לצנזר בזמן אמת כל פיסת תוכן ובכל מקום בעולם, וזאת במטרה למנוע הפצה של סטטוסים וטורים שמתריסים כנגד הממשל הסיני. עתה על פי הפרסומים, פייסבוק השיקה בחודש מאי אפליקציה לשיתוף תמונות Colorful Balloons (בלונים צבעוניים) אשר לא תוקשרה בשום צורה עם חברת פייסבוק עצמה, יתרה מכך בפייסבוק אף עשו מאמצים רבים בכדי לטשטש את הקשר בינה לבין האפליקציה.

האפליקציה שככל הנראה מבוססת על אפליקציה מומנטס (Moments) של פייסבוק, הופצה בסין דרך חברת טכנולוגיה זרה בסין ובצורה חשאית ואנונימית. המהלך שהוגדר על ידי הטיימס כמעשה חסר תקדים שמשקף על מידת הנואשות והתסכול הרבה של פייסבוק בפריצה לשוק המקוון הגדול בעולם, איפשר לפייסבוק לאגור דאטה על משתמשים בסין. על פי הדיווחים, הפצת האפליקציה נעשתה ללא ידיעת הממשל הסיני, מה שעתה עם הפרסומים עתיד להעיב משמעותית על מערכת היחסים המתגבשת בין צוקרברג לסינים.

האפליקציה הופצה בסין ע"י חברה בשם Youge (יוג' אינטרנט טכנולוג'י) כך על פי שם המפיץ בחנות האפליקציות של אפל. החברה שרשומה במזרח בייג'ין פעלה אף היא בצורה חשאית כשכתובתה לא הופיעה ברשם החברות הסיני. טיב פעולה דומה ניתן לראות גם בפעילות חברת פייסבוק בישראל ובמדינות נוספות בעולם. מנכ"לית החברה ז'אנג ג'ינגמיי, אף תועדה בתמונה שצולמה בפגישה בין פייסבוק לממשל בשנחאי, לצד ואנג-לי מוזר, בכיר בפייסבוק שאחראי על קשרי החברה עם ממשלת סין. על פי הערכות, בפיתוחה של האפליקציה היו מעורבים גם תכנתים ממרכז הפיתוח של חברת פייסבוק ישראל (אונבו). פייסבוק מנגד סירבה להגיב לפניית הטיימס.

אונבו (פייסבוק ישראל) סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים