פייסבוק חוסמת קישור לכתבה של וואלה! TECH, מגדירה אותו כספאם ומוחקת שיתופים אוטומטית

עדי סופר תאני, איור: אמיתי סנדי
עדי סופר תאני, איור: אמיתי סנדי

פייסבוק לא חוסמת אתרי טרור וניאו-נאצים שמטיפים לאלימות והסתה חסרת תקדים, אבל כתבה אחת מאתר וואלה! שעוסקת בטרנד אינטרנטי מסין לא תוכלו לשתף כי מישהו בפייסבוק החליט שמדובר ספאם זדוני

הכתבה של וואלה! - נחסמה בפייסבוק
הכתבה של וואלה! – נחסמה בפייסבוק

אחרי שצינזרה קישורים לכתבות מסויימות באתר החדשות News1 כך שלא ניתן עוד לשתפם בפייסבוק, הרשת החברתית ממשיכה לתפקד כצנזורית הראשית שפועלת כראות עיניה ובצורה חד צדדית וקופצת לבקר גם בכתבות של וואלה! TECH. הפעם על הכוונת של פייסבוק – כתבה שהתפרסמה אמש (שישי) במדור הטכנולוגיה של אתר וואלה! News שמספרת על טרנד אינטרנטי חדש בשם אתגר ה"ציצי-לב" שהחל ברשתות החברתיות בסין וזלג לשאר העולם.

מדובר בטרנד שנוי במחלוקת, במסגרתו מאותגרות גולשות להחזיק את החזה שלהן כך שיקבל צורה של לב ולשתף את התמונה ברחבי הרשת. את הטרנד החלה אישה שעוסקת בתחום הבידור למבוגרים (מצלמות חיות) שפירסמה תמונה שלה מבצעת את האתגר להנאת הגולשים. הרעיון תפס והצליח להניב אלפי תמונות רבות של נשים שנענו לאתגר.

באתר וואלה! התפרסם אמש סיקור של התופעה תחת הכותרת "אתגר ה"ציצי-לב": טרנד סקסי או מבזה נשים?" ואכן יתכן ומדובר באתגר לא חינוכי במיוחד, אולם לא כזה שאמור להכעיס את מערך הצנזורה של פייסבוק שכאמור אינו מגביל או חוסם דברי הסתה, אלימות, תמונות וסרטונים שקשים לצפייה, במיוחד כשמדובר בקישורים יוצאים מהרשת החברתית ולא בתכנים שמועלים אליה.

פייסבוק טוענת שוואלה! זה ספאם
פייסבוק טוענת שוואלה! זה ספאם

בזמן שפייסבוק אינה חוסמת לשיתוף אתרי טרור כמו זה של החיזבאללה או אפילו קישורים לאתרים של ניאו-נאצים שבהם מלמדים ומחנכים בני נוער לעליונות הגזע ומטיפים לשנאת יהודים ושחורים, פייסבוק בוחרת הפעם דווקא לשמש כצנזורית של מה אסור ומה מותר לכתוב באתרי חדשות כמו וואלה!. גם מנוע החיפוש של גוגל החליט לצנזר את הכתבה, כאשר חיפוש מדויק של הכותרת של וואלה! אינו מניב שום תוצאת חיפוש ישירה שמפנה לכתבה המקורית בוואלה! אלא הפניות לאתגרי אגרגציה ששאבו מוואלה! חלקים מתוכן הכתבה ולעמוד המדור בו פורסמה הכתבה.

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי כ-30 שניות לאחר ניסיון לשתף את הכתבה מוואלה!, פייסבוק מעלימה את השיתוף לחלוטין כאילו הקישור מעולם לא שותף וזאת ללא שום הודעה שמסבירה את הסיבה לכך. גולשים ששיתפו את הכתבה טרם הצנזורה של פייסבוק, קיבלו הודעה לפיה מדובר בקישור ספאם כאשר פייסבוק החליטה בצעד שרירותי למדי אף למחוק להם את השיתוף.

בדיקה נוספת של המזבלה באמצעות אתר SharedCount מעלה כי לכתבה של וואלה! היו במקור 156 שיתופים/לייקים, אולם באמצעות מנוע החיפוש של פייסבוק, ניתן למצוא רק שיתוף אחד שבוצע על ידי גולש שככל הנראה חמק מהאלגוריתם ו/או מעובד הפייסבוק שניטר וצינזר את הפרסומים.

את תגובת וואלה! לא ניתן היה להשיג בטרם הפרסום. חברת פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. לדעתי, יש לחסום את האתר הנ"ל בגלל ביזוי צלם אנוש.
    אבל יש להתחיל ללחוץ על פייסבוק כולל שקילת משפטים נגדה על ידי מדינות ועורכי דין בנושא הטרור.
    אם התביעה תהיה על סך מיליארדי דולרים, גם פייסבוק תוביל שינוי בתוכה.
    למה מיליארדים ? מדינה מוציאה מיליארדים במאבק נגד ניאו נאצים ומוסלמים קיצוניים.
    אם פייסבוק מפיצה מידע של ניאו נאצים או מוסלמים קיצוניים, היא מזיקה למדינה ולאזרחיה, תורמת לרצח וגורמת להפניית מיליארדי דולרים למאבק בטרור במקום כספים לבריאות לחינוך.
    פייסבוק חייבת לממן את ההוצאה המיותרת שהיא עצמה גרמה.
    לא אתפלא אם תחשיב יוכיח שמדובר בעשרות אם לא מאות מיליארדי דולרים.
    וזה לפני הקנס הראוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים