רפאל כהן הוא נחסם סדרתי בפייסבוק וזה מה שיש לו למסור להנהלת פייסבוק ישראל

רפאל כהן נגד פייסבוק
רפאל כהן נגד פייסבוק

האם פייסבוק ישראל מצנזרת במכוון קולות מהימין? את רפאל כהן הכרתי לפני מספר חודשים לאחר שפנה אלי וטען כי פייסבוק חוסמת באופן שיטתי את הפרופיל שלו לאור דעותיו הפוליטיות. כהן הוא אחד מאותם אנשים שלא תקראו את סיפורו באתרי החדשות המרכזיים ולא תשמעו את קולו במהדורה המרכזית. כהן אם תרצו הוא אחד מאותם אלפי ישראלים שקופים שמדי שנה נחסמים ע"י פייסבוק בצורה שרירותית וללא שום נימוקים, רק כי העזו לדבר על סוגיות פוליטיות שככל הנראה לא עומדות בקנה אחד עם האג'נדה הפוליטית שמונחלת ע"י המנכ"לית עדי סופר תאני בקרב עובדי פייסבוק הישראלים.

בשנה החולפת הפרופיל של כהן נחסם עשרות פעמים לתקופות שנעות בין ימים ספורים לחודש שלם. בין חסימה לחסימה מצליח כהן לפרסם מספר סטטוסים, רובם פוליטים בעלי אוריינטציה ימנית בוטה במקצת, אך ככלל לא כאלו אלימים או מסיתים. למרות זאת בפייסבוק חוסמים את כהן פעם אחר פעם ולא מותירים לו שום אופציה לערער או להבין במה חטא.

בסרטון שיזם ושלח למזבלה, כהן מבקש למסור להנהלת פייסבוק ישראל מה בדיוק הוא חושב על התנהלותה ועל הדיקטטורה והחזקה הבלתי נתפסת שלה על החיים של כולנו. רפאל מאשים את מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני בהעלמת עין מכוונת ומכנה אותה "פושעת". כהן מאשים את פייסבוק בכך שהיא מאפשרת לעמודי הסתה וטרור להמשיך לפעול באין מפריע לאור כך שאלה ככל הנראה משלמים לפייסבוק על קידום תכניהם, בזמן שבמקביל פייסבוק מצנזרת קולות ימניים.

כהן אינו היחיד שדעותיו מובילות לחסימה בפייסבוק. לידי המזבלה הגיעו עשרות פניות של גולשים שטענו כי פייסבוק מתנכלת להם באופן אישי וממוקד על רקע דעותיהם הפוליטיות, לעיתים מעט קיצוניות. גולש נוסף שנחסם באופן סדרתי הוא עופר גולן, שמגדיר עצמו כפעיל חברתי למען העם והארץ. גולן, שמפעיל את עמוד הפייסבוק "נלחמים בשקר הפלסטיני" וכן את "המטה לשחרור אלאור אזריה", נאבק בפרופגנדה האנטי ישראלית במטבע דומה לזה של "ההסברה" מהצד השני, אולם רק אותו פייסבוק חוסמת ומגבילה משימוש.

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. חייבים לבדוק.
    ראשית, אבקש להמליץ להשתמש בלשון נקיה, טיעונים מכובדים וענייניים.
    יש לכבד את האדם מולך גם אם שירותים שונות משלך.
    לגופו של עניין, אם יש מדיניות איפה ואיפה, יש לבדוק חסימה של פייסבוק ישראל לזמן קצוב עם שקילת פתיחת תיק נגד העורכת מהעובדים.
    יש לי תחושה שאם נעשה זאת בארץ, תהיה לזה תהודה עולמית למדינות רבות ינקטו בצעדים משפטי דומה.
    אם יש עריצות הפייסבוק על המדינה להגן על חופש הביטוי והיושר

  2. טיפש לגמרי , אך חושב את עצמו לממציא הקטר…פשוט נמאס מהאוסף המביך של אנשים חסרי צלם אנוש…

  3. לא יודע מי זה הפעיל החברתי רפאל כהן
    שנחסם
    אני אבא של איריס שטרסמן ז״ל והעובדה שאינני מצליח להדפיס את המאמר היפה לזכרה וזה כואב לי מאוד
    רפי כהן

  4. גם אותי פייסבוק חסם בגלל דעות ימניות!

    פייסבוק שייך כמו כל ערוצי התקשורת לשמאלנים העלובים!

  5. יישר כוח הרבה הצלחה. פייסבוק מנצלת את כוחה לרעה. היות שהיא הפכה לפה הציבורי, אסור על פי ההיגיוון הדמוקרטי לפייסבוק לסתום פיות כך סתם, מה עוד שהרבה מסיתים פאשיסיטים איסלאמסיתים ממשיכים לזרוע את ארסם האלים באין מפריע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים