פייסבוק מחקה את קבוצת 'סופרגירלז זה אופי' הפופולארית

סופרגירלז זה אופי
סופרגירלז זה אופי

קבוצת הפייסבוק הפופולארית 'סופרגירלז זה אופי' שמנתה למעלה מ-87 אלף נשים, הוסרה בשעה האחרונה מפייסבוק. מנהלות הקבוצה, בהן מריה גרין פוברצ'יק, לא קיבלו שום הודעה בנושא. בסטטוס שפירסמה גרין פוברצ'יק בדקות האחרונות כתבה:

"היום אני כותבת בשם כל צוות הניהול של קהילת Supergirls זה אופי. למי שלא מכיר, מדובר בקהילת נשים שמתקיימת בקבוצה סגורה בפייסבוק ומקיימת מפגשים, הרצאות וסדנאות לפיתוח חברות הקבוצה בתחומים של תעסוקה, כלכלה, העשרה ופנאי, וגם מקיימת פעילויות התנדבותיות.היום בבוקר קמנו לגילוי שהקבוצה נעלמה מפייסבוק. כן, גם אני הייתי בשוק וגם עוד 87,000 נשים שהן חברות הקבוצה. אנחנו מקבלות אינספור פניות הן מחברות קהילה מודאגות והן משותפים ואנשי תקשורת".

על פי מנהלות הקבוצה, הנושא נמצא בבדיקה מול חברת פייסבוק ישראל, אולם זוהי אינה קבוצת הפייסבוק הראשונה שנעלמת היום. גם קבוצת 'פורום קפה שפירא' שהיוותה פורום עבור אנשי ונשות ימין, הוסרה לפני שעה קלה ובמפתיע מהרשת החברתית.

יש לציין כי במספר טורי ביקורת שהתפרסמו בין היתר באתר מאקו וברחבי פייסבוק, בעיקר על פי פליטות הקבוצה, נטען כי "סופרגירלז זה אופי" היא קבוצת תוכן ממומן במסווה של תוכן למען הקהילה. כך שיתכן וסיבת ההסרה טמונה בכך, אולם הפעילות המסחרית של הקבוצה אינה שונה משמעותית ממקבילותיה. פייסבוק כאמור אוסרת על מכר של תוכן לצד שלישי בתוך קבוצות פייסבוק. בעמודי אוהדים ניתן למכור תוכן מותגי וזאת על ידי תיוג ברור של הגוף המסחרי.

עידכון: הקבוצות שהוסרו הוחזרו לפייסבוק לאחר הפרסום בכלי התקשורת. פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים