פייסבוק ו'הרצוג פוקס נאמן' הגיבו היום להדחקת סטטוסים מצייצים במכתב מלא שקרים

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

חברות פייסבוק ישראל, אירלנד וארה"ב הגיבו הבוקר (שישי, קובץ PDF) באמצעות פירמת 'הרצוג פוקס נאמן' למכתב ההתראה בטרם נקיטה בתהליכים שנשלח אליהם ביום שלישי ע"י עורכי הדין של 'סטטוסים מצייצים' – גיא אופיר ורועי בן דוד. על פי טענות בני הזוג אבי ועדי לן, מפעילי 'סטטוסים מצייצים' – עולה כי חרף פסק הדין הברור שהתקבל בנושא, שכאמור קבע כי על פייסבוק להשיב את העמוד כפי שהיה ביום הסרתו, פייסבוק לא קיימה את הצו במלואו, ביזתה אותו ויתכן ואף פעלה מאחורי הקלעים בכדי לטרפד ולצנן את חשיפת העמוד לאחר חזרתו.

עם חזרתו של עמוד, מרבית הגולשים לא הצליחו לאתרו באמצעות חיפוש במנוע של פייסבוק. לטענה זו השיבו בהרצוג פוקס נאמן כי "פעולת סרגל החיפוש" אינה נוגעת לתביעה ולפסק הדין – דהיינו בבחינת פייסבוק, אי הופעה של סטטוסים מצייצים בחיפוש של פייסבוק הוא לגיטימי ואינו נוגד את פסק הדין שקבע כי על העמוד לשוב במתכונתו כפי שהיה ביום הסרתו. בהקשר זה בהרצוג פוקס נאמן טוענים שמדובר בהאשמת סרק. לטענתם סטטוסים מצייצים מופיע בתוצאות החיפוש תחת לשונית "פוסטים ציבוריים", כאמור בפייסבוק מודים כי העמוד לא מופיע בחיפוש של "עמודים" ובחיפוש כללי.

בהקשר זה נטען כי "נדרש זמן מה נוסף כדי שיופיעו תוצאות חיפוש נוספות, שכן אינדקס מונחי החיפוש של המערכת מתעדן ככל שמתגברת פעילות המשתמשים" – זהו כמובן שקר גס שכלל לא מתייחס לשאלה הבסיסית מדוע העמוד לא מופיע בחיפוש פשוט. יש לציין כי 'סטטוסים מצייצים' גם נעלם מגוגל ב-3 השנים האלו ושעות ספורות לאחר חזרתו כבר אונדקס במקום הראשון במנוע החיפוש שלה. ויתרה מכך – מבדיקה של המזבלה בחיפוש מתקדם אחר עמוד Verified (עמוד מאומת) בשם סטטוסים מצייצים לא מתקבלת שום תוצאה וזאת למרות שהעמוד נושא V אימות, מה שהיה אמור להציגו ראשון בתוצאות החיפושים ולבטח בחיפוש אחר עמודים מאומתים.

איפה סטטוסים מצייצים? כך העמוד הודחק מהחיפוש
איפה סטטוסים מצייצים? כך העמוד הודחק מהחיפוש

סוגייה שנייה מתייחסת למאות העמודים שמתחזים לסטטוסים מצייצים וכפועל יוצא מכך לא ניתן לתייג את העמוד המקורי וזאת ככל הנראה לאור ריבוי מתחזים. גם הפעם מדובר בשקר גס. עמוד 'סטטוסים מצייצים' נושא וי אימות כחול, דהיינו אם הכל היה פועל קשורה בעניינו – הרי שבתיוגים של 'סטטוסים מצייצים' הוא היה זוכה לעדיפות והיה מופיע ראשון באפשרויות התיוג ולפני העמודים המתחזים. בהקשר זה ולהמחשת העלמת סטטוסים מצייצים מאפשרויות התיוג – אפילו עורך הדין גיא אופיר תייג בטעות באחד הפוסטים עמוד מזוייף (ראו מטה).

בסעיף השלישי טוענים אופיר ובן דוד כי משתמשים לא יכולים לפרסם תכנים בעמוד. טענה זו נשללה לחלוטין ע"י פייסבוק שהפנתה את אבי לן לבדוק את הגדרות הדף והגדרות הפרטיות בו. גם הפעם מדובר בשקר גס, תכני העמוד שנכתבו על ידי הגולשים אינם מופיעים כסדרם בפיד הייעודי לכך. אולם בהקשר זה יש לציין כי ניתן לפרסם על גבי הקיר של העמוד.

בסעיף הרביעי נטען כי סטטוסים מצייצים חזר עם כ-50 אלף אוהדים פחות מיום הסרתו. בעניין זה פייסבוק טענה כי הנושא אינה בשליטתה לאור כך שהעמוד לא היה פעיל במשך מספר שנים ושינוי במספר הלייקים "הינו דבר שכיח שעשוי לנבוע מכמה סיבות – בהן משתמשים שהורידו לייק, משתמשים שסגרו את חשבונותיהם ומשתמשים מזוייפים, ספאם וכאלו שהוסרו על ידי פייסבוק.

אפילו עורך הדין של מצייצים תייג את העמוד הלא נכון
אפילו עורך הדין של מצייצים תייג את העמוד הלא נכון

בסעיף החמישי נטען כי כתובת ה-URL (שם המשתמש) שהייתה במקור של סטטוסים מצייצים אכן בוטלה והתפנתה לרישום מחדש. לטענת הרצוג פוקס נאמן ופייסבוק הבדיקה שנערכה ע"י המזבלה בנושא, נעשתה כחלק משיתוף פעולה בין המזבלה לאבי לן – "בחוסר תום לב, ובמטרה לייצר עילות שווא לטענות ביזיון כנגד חברות פייסבוק". גם הפעם מדובר בשקר גס, המזבלה רשמה את ה-URL בכדי להמחיש את העובדה שפייסבוק ביודעין ביזתה את פסק הדין ולא עמדה בקביעתו לפיו העמוד יחזור כפי שהיה ביום הסרתו.

יתרה מכך, בפייסבוק גם הפעם מודים כי בכדי להגיע למידע בנושא, המשיכה החברה במעקב וניטור מקוון אחר פעילותה של המזבלה. בהקשר זה יש לציין כי פייסבוק סגרה את החשבון ששימש למטרות הניסוי כך ששם המשתמש אינו עוד בחזקת המזבלה – עובדה שהייתה ידועה לפייסבוק ולהרצוג פוקס נאמן עוד בטרם שליחת התגובה ל'סטטוסים מצייצים'.

לפני כשעתיים פירסם גיא אופיר כי 'סטטוסים מצייצים' חזר להופיע במנוע החיפוש וזאת לקראת פקיעת האולטימטום שהוגש לפייסבוק, אולם על פי בדיקה העמוד עדיין לא מופיע באופן גורף בחיפוש הגולשים. אופיר כתב: "זה הרגע (יום שישי בצהריים) עם פקיעת האולטימטום של 72 שעות שנתנו לפייסבוק אודות ההגבלות שהוטלו על עמוד סטטוסים מצייצים (למשל אי היכולת למצוא אותו בתוצאות החיפוש), הודיעה לי פייסבוק כי ההגבלות הוסרו וניתן למצוא את הדף בתוצאות החיפוש. אם למישהו העמוד לא עולה, אשמח אם תשתפו את התמונה בתגובה".

>> להורדת מכתב התשובה ב-PDF הקליקו כאן

ב'הרצוג פוקס נאמן' ובפייסבוק סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים