הדירוג השנתי: עמודי החדשות הפופולארים ביותר בפייסבוק לשנת 2017

דירוגי 2017
דירוגי 2017

המזבלה וחברת הניטור המובילה SpyTheNet מציגות את דירוגי סיכום השנה בפייסבוק, שסוקרים את פעילותם של גופי תקשורת, מותגים, גופים מוסדיים, ופוליטיקאים בראייה שנתית וזאת על פי פרמטר אינטראקציות ממוצעות. 2017 הייתה שנה קריטית עבור גופי החדשות שנאלצו להתמודד עם שינויים תדירים באלגוריתם של פייסבוק שכאמור החל לפגוע משמעותית בתפוצת קישורים יוצאים וכן בתחרות המרובה על הקשב של הגולש בזירה החדשותית עם התפתחותם וביסוס מעמדם של עמודי חדשות עצמאיים שאינם נמנים על הגופים המרכזיים.

מעבר לשינויים המצויינים לעיל, בעמודי החדשות התמודדו גם עם המאבק החריף של פייסבוק בתופעת הקליק-בייטינג, כותרות שקריות וקריאות שמעודדות גולשים להקליק על הקישור ולשתף את התוכן. בכך מרבית מאותם גופים עשו פיבוט באסטרטגיית הסושיאל מדיה שלהם מתוך הבנה שעמוד הפייסבוק הוא נכס שבכדי שיעבוד כראוי, עליו לפעול ולתפקד כזרוע עצמאית שבעיקר מקדמת את התכנים בסרקולציה בתוך תחומי פייסבוק, בדגש על תוכן שיווקי ותכני וידאו מערכתיים ולאו דווקא כמנוע הקלקות עבור האתר.

דירוג עמודי החדשות
דירוג עמודי החדשות

גם ב-2017 הצליחה קבוצת 'ידיעות אחרונות' לשמור על כוחה בפייסבוק עם שלוש כניסות במקומות הראשונים – עמוד ידיעות אחרונות במקום הראשון עם 2.7K אינטראקציות ממוצעות, לאחריו עמוד ynet עם 2.3K ועמוד חדשות כיכר השבת עם 2.2K אינטראקציות ממוצעות. ולמרות הדברים – הירידה במספר האינטראקציות מורגשת היטב גם בגיזרת עמודי החדשות. לשם השוואה; ב-2016 שלושת עמודי הקבוצה הצליחו להניב יחדיו כ-11.5K אינטראקציות לעומת 2017 עם 7.2K. עבור ידיעות אחרונות מדובר בירידה משמעותית שכאמור יכולה להסתכם מדי חודש במחסור של מיליוני חשיפות שהיו בעבר.

>> דירוג הפוליטיקאים לשנת 2017

במקום הרביעי מתברג עמוד הפייסבוק של חברת השידור רשת עם 1.7K אינטראקציות. מדובר בעמוד מפלצתי בו חברים כ-728 אלף איש. במחלקת הסושיאל של רשת יכולים להיות מאוד מרוצים – לא רק שהשאירו אבק למתחרה קשת וליתר הערוצים, העמוד גם זכה לעלייה במספר הלייקים הממוצעים לסטטוס ואף שמר על מיקומו ביחס לשנה שעברה. מעבר לכך – עמוד רשת הוא בין הבודדים שלא נחלש משנה שעברה.

במקום החמישי עמוד חדשות עצמאי בשם באזזנט שמתחזק משמעותית מ-2016 עם עלייה של כ-600 אינטראקציות בממוצע משנה שעברה והוא בין העמודים היחידים בישראל שהצליח כמעט להכפיל את כוחו בשנה החולפת. למזבלה נודע כי "באזזנט" עתידים להשיק בקרוב גם אתר חדשות תומך, מה שיכול להפוך אותם ליעד אטרקטיבי במיוחד במסעות השופינג של הגופים המבוססים. בנוסף יהיה מעניין לראות כיצד באזזנט, שבעיקר מפרסם תכנים בתוך פייסבוק וללא הפניות חיצוניות, יתמודד עם שנאת האלגורים של פייסבוק לקישורים יוצאים.

ערוץ 20, שעתידו לא ברור, נחלש מעט בפייסבוק אולם שומר על מיצוב גבוה ברשימת הטופ 10 ומתברג במקום השישי עם כ-0.8K אינטראקציות ממוצעות לפיסת תוכן. עמוד NRG360 שאתרו המקורי – NRG עתיד לסיים את דרכו בקרוב, מתברג במקום השביעי עם מספרים דומים לערוץ 20. עמוד mako אומנם רק במקום השמיני עם 0.7K, אולם יש לציין לטובה את קבוצת קשת שעשתה בשנה החולפת עבודת סושיאל מעניינת עם פיתוחם של מותגי דיגיטל חדשים וביסוס עמודי הפיסיבוק כמקור הכנסה מתוכן מותגי, שחלקם אף יוצגו בדירוג 100 העמודים השנתי שיתפרסם בקרוב. חברת החדשות מתברגת במקום התשיעי עם 0.7K אינטראקציות ואת העשירייה הראשונה חותם עמוד הפייסבוק של ישראל היום.

דירוג עמודי החדשות המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים