תיעוד: פעילי ימין הותקפו ע"י מאבטחים מטעם פייסבוק ישראל

עדי סופר תאני
עדי סופר תאני

סרטון לייב שתיעד תקיפה של פעילי ימין ע"י מאבטחים מטעם חברת פייסבוק ישראל הוסר מהרשת החברתית ללא סיבה וזאת במטרה להדחיק את המאורעות. הסרטון המלא הגיע לידי המזבלה וחלקים ממנו שמתעדים מעשי אלימות מובאים כאן לפניכם.

קבוצה של פעילי ימין הגיעה למשרדי פייסבוק ישראל בשדרות רוטשילד 22 בתל אביב במטרה למחות אל מול הצנזורה וסתימת הפיות לטענתם של עמודים ופרופילים בעלי אג'נדה ימנית. בין הפעילים – רן כרמי בוזגלו ושי אלבז, בעלי עמוד הפייסבוק 'שואגים לימין' שנמחק באחרונה ע"י פייסבוק.

אלבז וכרמי בוזגלו הצליחו ביחד עם פעילים נוספים לעלות במעלית לקומה העליונה (26) של מגדל המשרדים, בו פייסבוק מאכלסת כ-6 קומות. עם פתיחת הדלתות, נתקלו הפעילים בשבעה מאבטחים, 3 מטעם חברת פייסבוק ישראל – בהם עמי ג'ורג'י ואבי אשל שמשמשים כראשי האבטחה האישית של המנכ"לית עדי סופר תאני ו-4 מאבטחים נוספים, ככל הנראה מחברה חיצונית. בשלב זה לא ברור כיצד הצליחו לעלות לקומה העליונה לאור כך שנדרש כרטיס מגנטי להפעלת המעלית וכניסה לכל אחת מהקומות שפייסבוק שוכרת.

מאבטחים מטעם פייסבוק ישראל מכופפים את ידו של כרמי בוזגלו
מאבטחים מטעם פייסבוק ישראל מכופפים את ידו של כרמי בוזגלו

בתוך זמן קצר החלו הפעילים בחילופי דברים עם עובדי פייסבוק, חלקם כביקורת לגיטימית על הצנזורה והדיקטטורה שמונהגת ע"י פייסבוק בעיקר בישראל, אולם אלה לא חסכו גם בקללות ובניבולי פה שהאשימו בין היתר את מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני בצנזורה ובמחיקה מכוונת של עמודים ופרופילים שמנמנים על הציבור הימני. את הדברים, שידר אלבז בעמודי הפייסבוק הקטנים שנותרו לו, אולם הסרטונים הוסרו מפייסבוק זמן קצר לאחר סיום השידור החי, ככל הנראה במטרה למנוע את תפוצתם הויראלית ברחבי הרשת. לאחר שהוכנסו בכוח למעלית והורדו לקומת הלובי, נתקלו אלבז וכרמי בוזגלו ביחידת שיטור סד"צ שהוזמנה למקום. השוטרים הפנו את הפעילים להגשת תלונה במשטרה ותחקרו בשטח את המאבטחים שהואשמו בתקיפה.

זוהי אינה הפעם הראשונה שמאבטחים מטעם חברת פייסבוק פונים לאלימות. ב-2015 עורך הדין גיא אופיר, מי שהוביל את התביעה של 'סטטוסים מצייצים' הותקף על ידי צוות האבטחה של פייסבוק לאחר שביקש להגיש לחברה עותק של עתירה לבג"ץ. באוגוסט 2016, חוייבה פייסבוק לפצותו בגין אותם מעשי אלימות לאחר שהגיש נגד החברה תביעה קטנה. זוהי אינה הפעם הראשונה שפייסבוק מואשמת בהתנכלות מכוונת לעמודים וחשבונות ימניים. באחרונה חסמה פייסבוק את הפרופיל של הבלוגר הימני אדם גולד ורק לאחר התערבותם של חברי כנסת, הפרופיל הושב, אולם ללא הסבר לסיבת הסרתו המקורית. אמש פורסם כי פייסבוק מחקה לחלוטין את עמוד "דיווח ראשוני" שמנה למעלה מ-250 אלף לייקים ונחשב לערוץ מרכזי בתקשורת הימנית. בעלי העמוד טרם קיבלו תגובה מפייסבוק עם סיבה למחיקתו.

מפייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים