גיא אופיר, עורך הדין של סטטוסים מצייצים הגיש תביעת דיבה נגד פייסבוק

עו"ד גיא אופיר
עו"ד גיא אופיר

המאבק המשפטי בין סטטוסים מצייצים לחברות פייסבוק ישראל, פייסבוק אירלנד והמנכ"לית עדי סופר תאני ממשיך להסתעף עם הגשת תביעת דיבה חדשה של עו"ד גיא אופיר שמוביל את הצוות המשפטי של 'סטטוסים מצייצים' כנגד פייסבוק אירלנד, כך נודע למזבלה.

עם החזרת עמוד הפייסבוק של סטטוסים מצייצים לאור פסק דין של שופט המחוזי רחמים כהן, התמלאה הרשת החברתית במאות סטטוסים שחלקם בירכו את פסק הדין התקדימי ואחרים בין היתר הכפישו את שמם של אבי לן ועו"ד אופיר בכמה וכמה טוקבקים. באחד הסטטוסים שהתפרסמו, השתלח אחד הגולשים בעו"ד אופיר ושיווה לו דימויים מגרמניה הנצאית שלא נפרטם על מנת שלא לחזור על לשון הרע.

לאחר פרסום הדברים, פנה אופיר לחברת פייסבוק בבקשה כי זו תסיר את הפרסומים המשמיצים, אולם בפייסבוק בחרו כדרכם להתעלם מפניותיו והשאירו את הפרסום המכפיש שהתפתח לפרסומים מכפישים נוספים. אופיר גם פנה לכלי הדיווח המקוונים של פייסבוק ודיווח על הסטטוס, אולם צוות בודקי התוכן של פייסבוק הודיע כי הפרסום לא מפר את תנאי השימוש של פייסבוק והסטטוס נותר באוויר לעיני כל.

חלק מכתב התביעה
חלק מכתב התביעה

לאור הדברים, הוגשה באחרונה תביעת דיבה עם בקשת צו מניעה/עשה לפי חוק איסור לשון הרע כנגד פייסבוק אירלנד וכנגד אותו טוקבקיסט. בתביעתו דורש אופיר פיצוי בסך של 200,000 ש"ח בגין מספר פרסומים מכפישים שפורסמו אודותיו.

הבוקר פורסם כי במהלך סוף השבוע האחרון פייסבוק ישראל/אירלנד באמצעות עורכי הדין פיני דואק, יעקב שרביט ושי כגן מפירמת 'הרצוג פוקס נאמן' חתמה על הסכם פשרה עם סטטוסים מצייצים, לפיו פייסבוק תפעל באופן מיידי להסרת עמודים שמפרים את סימן המסחר הרשום של אבי לן (הציפור הכתומה) וזאת בהתאם לקישורים שיועברו לידה. בדומה לתביעתו של אופיר, גם במקרה של סטטוסים מצייצים, פייסבוק סירבה להסיר את העמודים המתחזים ורק לאחר הגשת התביעה, החליטה הרשת החברתית כי יטב וזו תפעל מרצונה למחיקת העמודים בטרם יתקבל צו המורה עליה לעשות זאת.

לאור כך ולאור העובדה כי אופיר כבר הגיע למספר הסכמי פשרה עם פייסבוק, מוערך כי גם התביעה המדוברת תסתיים בהסכם פשרה לפיו פייסבוק תסיר מעתה כל תוכן פוגעני שמכפיש את שמו של אופיר. במקביל פייסבוק עתרה בשבוע שעבר לבית המשפט העליון במטרה להפוך את פסק הדין שהורה להשיב את סטטוסים מצייצים לאוויר.

לגיא אופיר רזומה נצחונות עשיר ומוערך כנגד תאגידי אינטרנט אמריקאיים בישראל. הוא זכה בתביעות שהוגשו כנגד גוגל/וייז ישראל, פייסבוק ישראל/אירלנד וב-2015 לאחר שהותקף ע"י צוות האבטחה של פייסבוק תל אביב, הגיש כנגד החברה תביעה קטנה ובאוגוסט 2016 חוייבה פייסבוק לפצותו בגין אותם מעשי אלימות. בהקשר זה, נחשף באחרונה במזבלה כי מאבטחים חיצוניים שהועסקו ע"י פייסבוק ישראל ומגדל רוטשילד 22 תקפו פעילי ימין שהגיעו למחות במשרדי החברה בתל אביב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים