לידיעת זיר"ה ועו"ד פרזנטי: פרק 9 בעונה 2 של פאודה מופץ בפייסבוק ויש לו כבר 200 אלף צפיות

צפייה פיראטית בפייסבוק / קרדיט: slate
צפייה פיראטית בפייסבוק / קרדיט: slate

פרק 9 בעונה השנייה של סדרת האקשן הישראלית 'פאודה' של ליאור רז דלף יום לפני שידורו המקורי מחר. בשעות האחרונות (שבת) מופץ הפרק באתרי צפייה ישירה, בהם אתר סדרות. אולם טרם הגעתו לאתרי הצפייה הישירה, הפרק של פאודה שכאמור מיועד לשידור רק מחר (ראשון) כבר נחת לצפייה ישירה בתוך פייסבוק והוא סנסציה ויראלית עם 200 אלף צפיות, 3 אלף לייקים, אלפי תגובות ו-3 אלף שיתופים.

עבור yes (יס) שמשדרת את סדרת המקור בערוץ yes Edge מדובר בנזק ממשי. ועבור פייסבוק – מדובר בהעלמת עין מניבה במיוחד, שכן לאור נתוני הצפייה בפרק שדלף, פייסבוק הרוויח סכומים נכבדים מתנועת הגולשים, זמן השהייה שלהם באתר (פרק של 50 דקות) – כאמור מתוכן שכלל אינה שלה. ברחבי פייסבוק ניתן למצוא לא מעט פרקים וסרטים לצפייה ישירה, כולל תרגום מובנה והמון צפיות של גולשים, שמעדיפים לצפות בתוך פייסבוק במקום בטלוויזיה ובערוצי הלוויין והכבלים. פרק 9 בעונה ה-2 של פאודה כאמור הודלף ב-7 בבוקר לפייסבוק ועלה למספר מוקדים, בהם מוקד מרכזי שכבר זכה לכ-200 אלף צפיות.

הפרק שדלף ניתן לצפייה בתוך פייסבוק
הפרק שדלף ניתן לצפייה בתוך פייסבוק

ארגון זיר"ה שמייצג את גופי השידור והתוכן וגם את מפיצת הסרטים יונייטד קינג, באמצעות עו"ד ערן פרזנטי ממשרד מ. פירון ושות', ככל הנראה לא ישמח לשמוע על הפצת הסדרה ברחבי פייסבוק, שנותנת במה נרחבת לתפוצה פיראטית של סרטים וסדרות בקבוצות סגורות, עמודים וגם בפרופילים אישיים של גולשים. באחרונה נחשף בגלובס כי פייסבוק הרוויחה סכומי עתק לאחר שהגישה פרסומות מחוץ לרשת החברתית באתרי צפייה ישירה.

לאחר החשיפה, ארגון זיר"ה שיגר מכתב חריף למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, ובה דרישה כי פייסבוק תחדל מהגשת פרסומות על תוכן פיראטי ותעביר לזיר"ה את מלוא ההכנסות שלה שנצברו עד כה בעקבות כך וזאת בתוך חמישה ימים. למרות האירוניה, הפרק של פאודה נפתח בכתוביות: "מאחורי הסדרה בה תצפו כעת, עומדים הרבה אנשים שעבדו קשה כי שכולנו נוכל ליהנות מיצירת ישראלית מקורית. אנא המשיכה לתמוך בהם ובפרנסתם. אל תתנו יד לצפייה פיראטית".

הדדליין של זיר"ה כאמור עבר, אולם בשלב זה לא ברור האם פייסבוק נכנעה לאיומי הארגון, שכאמור הצליח כבר להביא לסגירתם וחסימתם של עשרות אתרי צפייה ישירה בישראל. האם ארגון זיר"ה יביא גם לחסימת פייסבוק? את זה נדע בקרוב. ארגון זיר"ה הוא ככל הנראה נשק יום הדין שגופי החדשות והתוכן יוכלו לשלוף במאבק ההישרדותי שהם מנהלים מול פייסבוק. בנושא זכויות יוצרים פייסבוק ככל הנראה תפסיד ולא תוכל להגן על עצמה בערכאות משפטיות. גם אתר יו טיוב של גוגל כפי שפורסם רבות במזבלה, מהווה חממה של תוכן פיראטי, מה שיאפשר לאותם גופים לסגור חשבונות לא רק עם פייסבוק אלא גם עם גוגל, שכאמור אף היא פוגעת בגופים הישראלים.

עידכון: שעה קלה לאחר הפרסום במזבלה ואחרי שהפרק של פאודה היה 12 שעות באוויר, פייסבוק הסירה אותו.

בפייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא. את תגובת ארגון זיר"ה לא ניתן היה להשיג עד מועד הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. ארגון זיר"ה לא באמת סגר אתר כזה או אחר הם פשוט באים לפייסבוק או לגוגל ואומרים להם שיסגרו את האתר ולפייסבוק ולגוגל לא באמת אכפת מאיזה מאתר קטן ומסכן והם רק רוצים שקט אז הם סוגרים את האתרים…אני בספק אם פייסבוק תשלם להם פרוטה אחת…מבחינת החוק הם (פייסבוק) עשו את שלהם וזיר"ה בחיים לא ילכו איתם מילחמה כי זיר"ה לא באמת כזה ארגון חזק שיכול להתמודד מולם

  2. אני חושב שהצפייה צריכה להיות חינם,,,
    חופש באינטרנט,, אבל צריך להעלות לאתרים
    רק אחרי השידור בטלוויזיה,,

  3. כשהמוסיקאים נלחמו על הלחם וניסו להיאבק בפיראטיות במשך עשורים כולם זרקו עלינו זין. אולי עכשיו כשאנשי המדיה ייפגעו שהם חזקים בהרבה מהמוסיקאים האומללים משהו יתחיל לזוז. הטרגדיה בסיפור היא שזה פשע של הציבור.

  4. בדיחה, הפרק ניתן להשגה בטלגרם ואלפים כבר ראו אותו.
    עד שזיר"ה לא תשתלט על טלגרם לא יהיה סוף להדלפות הנוראיות האלה שפוגעות בפרנסת היוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים