למה טוויטר חסמה את העיתונאי יענקי פרבר? כנראה כי "בחדרי חרדים" הוא לא גוף טרור

טוויטר, בדרך למטה?
טוויטר, בדרך למטה?

יענקי פרבר, כתב חדשות החוץ של הפורטל החרדי המוביל "בחדרי חרדים" שבבעלות הפרסומאי מאיר גל, נחסם באחרונה מספר פעמים מרשת המיקרו-בלוגינג טוויטר (twitter), בכל פעם למשך 12 שעות. טוויטר אף כפתה על פרבר למחוק את הציוצים וזאת באם הוא ירצה להמשיך להשתמש בפלטפורמה שלה.

רשת טוויטר שהמשך קיומה מוטל בספק רב, הפכה בשנים האחרונות בעקבות פייסבוק לחממה בלתי מסוננת של תכני הסתה וטרור והיא מאפשרת לגופי טרור מוצהרים שהוצאו לחוק במרבית ממדינות העולם, להפיץ את משנתם באין מפריע אל מול מאות מיליוני אנשים מסביב לעולם. בזמן שטוויטר לא עושה מאומה בכדי להילחם בהסתה שמשתוללת בגבולותיה, גם הפעם בהשראת פייסבוק, היא בוחרת לחסום דווקא צייצנים כמו פרבר.

בינואר 2017 כפי שנחשף במזבלה, חיסלה טוויטר את פעילותה בישראל ומרבית מעובדיה הישראלים שפעלו ממטה טוויטר בגרמניה ואירלנד עזבו את עבודתם. מאז טוויטר השתנתה לחלוטין, לא רק בתפיסה שלה משווקים מקומיים כמו ישראל, אלא בעיקר מתפיסת האחריות שלה לתכנים שבפלטפורמה, והרצון שלה להגדיל את השימוש בטוויטר בכל מחיר באשר הוא. השינוי של טוויטר נובע בעיקר מחוסר היכולת שלה ושל מייסדיה למצוא מודל בר קיימא שיאפשר לבסס את פעילותה העסקית ולמשוך רוכשת פוטנציאלית לטוויטר. כאמור מספר חברות ענק ויתרו בשנים האחרונות על רכישתה של טוויטר, לאורך כך שזו לא מצליחה להעמיד מודל עסקי ממשי. עדות לכך היא שאחת המכירות הבודדות שטוויטר הצליחה לבצע, הייתה של פלטפורמת המפתחים שלה Fabric שנמכרה לגוגל (Google) ב-2016, מה שמצביע על העובדה שאפילו גוגל ויתרה על רכישת טוויטר עצמה.

אחת החסימות של יענקי פרבר
אחת החסימות של יענקי פרבר

חסימתו של פרבר מטוויטר נבעה לאחר שלפני כשנתיים הגיב לצייצן מוסלמי שכתב כי "ישראל היא מדינה ששונאת מוסלמים". פרבר הגיב וצייץ: "ש"הוא לא שונא מוסלמים, הוא רק שונא אנשים שמתחתנים עם עיזים, כבשים ועם ילדות בגיל 10, ומה לעשות שכל אלו מוסלמים".

תגובתו של פרבר היא פוגענית ולא נעימה לאוזן במיוחד עבור חלק ניכר מהמוסלמים "שאינם מתחתנים עם עזים או שוכבים עם כבשים", אולם היא אינה עוברת על תנאי השימוש של טוויטר, לבטח כשמנגד בחיפוש פשוט מאוד ניתן למצוא בטוויטר מאגר פורנוגרפי ענק ומאגר אינסופי של ציוצים של גופי טרור והסתה כנגד ישראלים ויהודים.

כאמור שנתיים לאחר מלחמת הציוצים בין פרבר לצייצן המוסלמי, החליטה טוויטר, ככל הנראה לאור דיווח שנשלח אליה ע"י עוקב שנחשף לשיחה, להשעות את פרבר פעמיים ולכפות עליו למחוק ציוצים. גם לאחר שפרבר שלח לטוויטר צילומי מסך של ציוצים שקראו לרצחו אותו, טוויטר הודיעה לו כי אלה לא נוגדים את תנאי השימוש שלה וכי מדובר בחופש הביטוי. לאור הפיכתה של טוויטר למקום מפלט עבור ארגוני טרור, הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי משרד המשפטים שוקל להפעיל צעדים משפטיים נגדה. בשנה שעברה יצר האמן הישראלי שחק שפירא מיזם מחאה מול משרדי טוויטר בהמבורג שהמחיש את מספר השיא של ציוצי הסתה ושנאה שטוויטר אינה מוחקת.

בהקשר זה יש לציין כי טוויטר חסמה גם את המזבלה מספר פעמים וכפתה עליה להסיר סטטוסים ביקורתיים שהופנו כלפי פייסבוק. בעקבות כך תנועת Bridges Will Burn תשיק בקרוב את אתר קונטקט טוויטר שירכז בתוכו דרכי קשר ישירים עם הנהלת טוויטר.

טוויטר סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים