חברי הקונגרס שיחקרו את מארק צוקרברג בפרשת קיימברידג' אנליטיקס קיבלו תרומות ענק מפייסבוק

פייסבוק
פייסבוק

חברי הוועדות של בית הנבחרים והסנאט האמריקאי, שבשבוע הבא יתשאלו את מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, על הפגיעה בפרטיותם של למעלה מ-80 מיליון משתמשים שנחשפה בפרשת קיימברידג' אנליטיקס, נמנים על חוג מקבלי התרומות הגדול ביותר של חברת פייסבוק (facebook) שהעבירה מאז 2007 למעלה מ-7 מיליון דולר כתרומות, בין היתר למסע הבחירות של עשרות סנאטורים ופוליטיקאים, כך על פי נתונים שהתפרסמו ע"י המרכז האמריקאי לאחריות ושקיפות בפוליטיקה.

ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים אשר לה סמכות פיקוח על תאגידי אינטרנט כמו פייסבוק, עומדת בראש מקבלי התרומות של פייסבוק עם כ-400 אלף דולר. מארק צוקרברג יחקר בפניה הועדה ב-11 באפריל.

ועדה נוספת שקשור לפעילות פייסבוק וקיבלה ממנה סכומי עתק דומים היא ועדת המסחר והמדעים של הסנאט, שתקיים דיון משותף ביחד עם ועדת השופטים בחקירת צוקרברג ביום שלישי הקרוב. גם חברי ועדת השופטים קיבלו מפייסבוק תרומות בגובה של כרבע מיליון דולר.

מתוך 7 מיליון דולר תרומות שהוענקו על ידי פייסבוק, המפלגה הדמוקרטית קיבלה 65% אל מול 33% שהועברו למפלגה הרפובליקנית, מה שמשקף על רצונה של פייסבוק ושל צוקרברג עצמו שכאמור מסוכסך עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לחזק את מעמדה בקרב הדמוקרטים וככל הנראה להשפיע על קבלת החלטות וחקיקה שיובילו לפיקוח וסנקציות על פעילותה של פייסבוק בתוך ארצות הברית. עדות לכך ניתן למצוא בעובדה שחלק ניכר מהתרומות הועברו לפוליטיקאים שבמחוז קליפורניה, המחוז בו שוכן מטה פייסבוק העולמית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים