סידורי האבטחה של פייסבוק: 7.3 מיליון דולר על מארק צוקרברג, למעלה ממיליון על עדי סופר תאני

עדי סופר תאני והבוס, מארק צוקרברג
עדי סופר תאני והבוס, מארק צוקרברג

מארק צוקרברג התייצב בשבוע שעבר פעמיים בפני הקונגרס האמריקאי לחקירה ומתן עדות בעקבות חששות רבות לפגיעה בפרטיות הגולשים שעלו מצד הממשל האמריקאי, לאור דליפת המידע של כמעט מאה מיליון משתמשי הרשת החברתית במסגרת פרשת קיימברידג' אנליטיקס. עתה ועל פי פרסומים זרים וגילוי מסמכים של פייסבוק עצמה, עולה כי בזמן שפייסבוק לא מהססת להשתמש במידע הפרטי של הגולשים, זו משקיעה סכומי עתק, בכדי לשמור על פרטיותו של צוקרברג ובכירים נוספים בתאגיד הענק.

חברת פייסבוק (facebook) הוציאה למעלה מ-20 מיליון דולר מאז 2015 על סידורי האבטחה האישיים של המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג, שכללו צוותי אבטחה, ליוויים מאובטחים, מערך טכנולוגי, טיסות במטוסים פרטיים ועוד. כאשר שיא ההוצאות היה בשנה שעברה, דאז פייסבוק שילמה למעלה מ-7 מיליון דולר לשירותי האבטחה של צוקרברג. לכך מתווספים גם כ-1.5 מיליון דולר נוספים להוצאות אישיות ומטוסים פרטיים עבור המייסד.

על פי פייסבוק, ועדת השכר אישרה תוכנית אבטחה כוללת ומקיפה עבור צוקרברג זאת בכדי לענות על צרכי האבטחה והביטחון האישי שלו. על פי הדו"ח של פייסבוק, עולה כי צוקרברג מקבל איומים על חייו, מה שאילץ את החברה להקצות מיליוני דולרים רבים לאבטחתו. צוקרברג אינו היחיד שזוכה לחבילת אבטחה מורחבת מטעם פייסבוק. שריל סנדברג, יד ימינו של צוקרברג ומי שמשמשת כסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, זכתה אף היא לאבטחה צמודה בעלות של כ-3 מיליון דולר במהלך 2017.

גם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, זוכה לחבילת אבטחה דומה, שכוללת צוות של מאבטחים אישים שמלווים אותה לאירועים ונסיעות, בעלות מוערכת של למעלה ממיליון וחצי ש"ח בשנה. במהלך 2016/17 ולאור המחאות המרובות נגד פייסבוק ישראל והנהלתה, שינתה פייסבוק את מערך האבטחה שלה והקצתה משאבים נוספים כאמצעי הגנה, לרבות שכירת צוות אבטחה ייעודי עבור עדי סופר תאני, כך טענה פייסבוק ישראל בתביעה שהוגשה נגד בשנה שעברה ע"י המזבלה.

ביוני 2017 סופר תאני אף הגיעה לטקס קקטוס הזהב עם צוות מאבטחים ונשארה מאחורי הקלעים לאורך הטקס. מאוחר יותר באותו חודש, טסה סופר-תאני לפסטיבל קאן ליונס (Cannes Lions) שמתקיים מדי שנה בצרפת, גם הפעם עם מאבטח צמוד. באחרונה נחשף במזבלה כי סופר תאני היא הדמות הבולטת שאויימה ברצח ב-2016. הגילוי התאפשר תודות לחשיפת מסמכים בבית המשפט, לפיהם המזבלה היא שהביאה לידיעת פייסבוק את האיום על סופר-תאני.

פייסבוק ישראל ועדי סופר תאני סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים