מארק צוקרברג סחי: פייסבוק אוסרת על גולשים לכתוב שהם מעשנים קנאביס

מריחואנה - קנאביס
מריחואנה – קנאביס

הרשת החברתית פייסבוק (facebook) מעדכנת את תנאי השימוש שלה וכוללת סעיפים חדשים והזויים למדי שאוסרים בין היתר על הגולשים להודות בכתב ו/או בעל פה על שימוש אישי בסמים שאינם רפואיים. הכוונה כאמור היא לסם המריחואנה (קאנביס). כך פורסם לראשונה במגזין 'קנאביס'.

המאבק של פייסבוק בסמים הקלים, גם במדינות שבהן צריכת מריחואנה נחשבת לחוקית, עלתה ב-2016 לכותרות נרחבות, לאחר שפייסבוק סגרה ללא סיבה מוצדקת מספר עמודי אוהדים של דיספנסרים חוקיים לממכר מריחואנה. לטענת פייסבוק, אותם עמודים הפרו את תנאי השימוש שלה וזאת כאמור למרות העובדה שהם קידמו עסקים במדינות בארה"ב בהן ישנה לגליזציה ורכישת מריחואנה היא חוקית.

הסעיף החדש בתנאי השימוש של פייסבוק
הסעיף החדש בתנאי השימוש של פייסבוק

לפייסבוק ומייסדה מארק צוקרברג ישנן בעיות רבות שקשורות לסמים, בעיקר סמים קלים ותרופות מרשם שנמכרות על ידי סוחרים בקבוצות פייסבוק סגורות. אחד הקהלים הפופולארים לרכש סמים בקבוצות פייסבוק הם סטודנטים בקולג'ים, שרוכשים מעבר לקנאביס וסמים קשים כמו MDMA, גם תרופות מרשם מעוררות שמסייעות להם להתמקד בלימודים.

ב-2016 פייסבוק ישראל אף הסירה סטטוס של כדורסלן העבר גילי מוסינזון בטענה כי פרסום הפוסט אינו תאם את כללי הקהילה שלה. בסטטוס של מוסינזון שהוסר כתב: "היי אני שאלה לגבי הדלקת הג'ויינט העולמי והיא 16:20. כרגע השעה בישראל היא 15:20 אך מדובר בשעון חורף. האם מותר לי להדליק ג'וינט?" כך כתב מוסינזון, שכאמור אוחז ברישיון חוקי להחזקת קנאביס רפואי. על פי תנאי השימוש המעודכנים של פייסבוק, אוסרת הרשת החברתית על פרסום תוכן על סמים שאינם תרופות (למעט אלכוהול או טבק). התנאים גם אוסרים על עידוד, תיאום ומתן הנחיות לשימוש בסמים שאינם תרופות וכן הסעיף הביזארי במיוחד – איסור על פרסום בכתב או בעל פה על שימוש אישי בסמים לא רפואיים, אלא אם הדבר פורסם בהקשר של החלמה.

לאור המדיניות החדשה, עולה השאלה מה יהיה גורלם של קבוצות, עמודי פייסבוק ופרופילים אישיים שמקדמים שימוש בקנאביס. בפייסבוק בישראל קיימות קבוצות שמסייעות לגולשים להכין שמן קנאביס, עמודי חדשות ותוכן בתחום וכמובן הפרופיל האישי של פעיל הלגליזציה עמוס דוב סילבר לצד עמוד האוהדים של טלגראס שעתה עלולים למצוא עצמם בסכנת השבתה.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים