ויראלי ברשת: האם מייקל איי רות' צריך להשקיע עשרות אלפי דולרים באליזרין וויסברג רק בגלל שהיא מגייסת את הרשת החברתית?

האם מייקל איי רות' צריך להשקיע עשרות אלפי דולרים באליזרין וויסברג
האם מייקל איי רות' צריך להשקיע עשרות אלפי דולרים באליזרין וויסברג

אליזרין וויסברג הידועה גם בכינוי זרוב, כוכבת רשת, בוגרת מחוברות של הוט וארט דיגיטל במקאן אריקסון ישראל, התקבלה לאחרונה ללימודי תואר שני בתקשורת אינטרקטיבית באוניברסיטת ניו יורק. עד כאן הכול טוב ויפה אך הבעיה היא שוויסברג אינה יכולה לממן את הלימודים ואת השהייה היקרה בניו יורק (כ-170 אלף דולר). וויסברג, בחורה מוכשרת וורודה החליטה להשתמש בכוחה של המדיה החברתית, במעמדה כדמות מוכרת ובאלפי חבריה בפייסבוק והשיקה היום קמפיין עצמי המטורגט למייקל איי רות' (MICHAEL I. ROTH) יו"ר ומנכ"ל קבוצת האחזקות אינטרפאבליק גרופ (Interpublic Group) הידועה גם כ-IPG, אשר בבעלותה מספר משרדי פרסום, חברות ועסקי נדל"ן, ביניהם גם קבוצת מקאן אריקסון העולמית אשר מחזיקה במקאן אריקסון בישראל, מקום עבודתה הנוכחי של וויסברג.

הרשת פירגנה, התקשורת פירגנה, היוזמה מבורכת וקריאייטיבית, אך האם באמת יו"ר IPG צריך להיכנע ללחץ במדיה החברתית או לקריאייטיביות המתפרצת של וויסברג ולממן את לימודיה ואת שהייתה בניו יורק? זו שאלה ללא תשובה חד משמעית. למרות שרוב הפידבקים ברשת מפרגנים והגולשים בהחלט תומכים במאמץ של וויסברג ומפיצים את הבשורה, בין אם באמצעות אתר הגגים הויראלי 9gag.com ובאמצעות הצפת עמוד הפייסבוק של IPG, נראה שעדיין זו אינה תהיה החלטה נכונה מצד IPG, אשר על פי מדדי פורבס, הציגה מחזור של כ-7 מיליארד דולרים במהלך 2010. מספר התגובות באתרים כמו MAKO ו-YNET מצביעים על עצלות מצד וויסברג ואולי בצדק (למה לבקש כסף לשהות בניו יורק, מילא לימודים?) וטוענים שהיא יוצרת באזז על אוויר, לא ברור עדיין אם המהלך יצליח או לא, כך או כך IPG לבטח ישמעו עליו. בהצלחה!

לדעתי זרוב הייתה צריכה לנקוט באסטרטגיה שונה כאשר במרכז הקמפיין תהיה אוניברסיטת ניו יורק, הרעיון אז יהיה הרבה יותר פרקטי ועם אחוזי הצלחה הרבה יותר גבוהים. אם כבר התקבלת ללימודי אינטראקטיב, אז תעניקי ערך יח"צני לאוניברסיטה עצמה, כאשר שבסופו של התהליך, זו תוכל ותרצה להעניק לך מילגת לימודים כאות לביצוע "פרויקט הגמר המושלם" עוד בטרם בכלל התחלת ללמוד.

האם מייקל איי רות' צריך להשקיע עשרות אלפי דולרים באליזרין וויסברג
האם מייקל איי רות' צריך להשקיע עשרות אלפי דולרים באליזרין וויסברג

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

16 תגובות לפוסט

16 תגובות

  1. אולי אם היא תקבל את המימון הזה, היא סוף סוף תעוף לנו מכל החורים שהיא מתעקשת לצוץ בהם. שתציק לאמריקאים…

  2. עוד סתומה שחושבת שמגיע לה הכל . לכי תעבדי קשה תחסכי ותממני את הלימודים . אף אחד לא חייב לך כלום !

  3. ידידי, אני לא מכיר אותה חוץ מפרק וחצי של מחוברות. היא לא מעניינת אותי בשום קנה מידה. אבל ניכר מהרעל שנמסך בטקסט שלך שיש לך לחלוטין משהו נגדה. לא יודע אם זו הפרסונה שלה שסתם לא באה לך טוב בעין או משהו אחר, אבל אל תבלבל את המוח על שזה שאין לך שום דבר נגדה. משפט כמו "תביני שעם חזה גדול יש גבול לכמה רחוק את יכולה להגיע" מגיע מתיעוב אישי כלפיה או לכל הפחות כלפי מה שהיא מעירה אצלך.
    לגבי הסטנדרטים שלי כמעצב, אני מניח שהם לא פחותים משלך. אני בוגר בצלאל, הרציתי בבצלאל ארבע שנים, ואני מרצה זו השנה הרביעית בשנקר, במחלקה לתקשורת חזותית, ואני מעצב בעצמי כ12 שנה, ואחראי ללא מעט פרוייקטים מעוצבים למשעי. זה מקנה לי סוג של יכולת לשפוט פוסטר שאולי משתמש בפונט לא אייאייאיי, אבל הוא בהחלט לא מעוצב גרוע. מקסימום, לא לטעמך. לגבי האיות – חצי דקה של רפרוף לא העלה אצלי טעויות איות. אולי התחביר לא מרהיב, אבל האיות? נו. הלאה – היררכיה – גם עם כמות כזאת של טקסט, העין שלי הלכה בדיוק לאן שהיא צריכה ללכת. יש כותרת. סוג של כותרות משנה, יתרונות, סיכום. מה חסר לך? מה לא בסדר? הפלטה הצבעונית אולי קצת אקססיבית מדי, ויש שם חום מוזר שצנח מאיפשהו. אבל מעוצב גרוע זה לא. וגם לא מעומד גרוע. היה אפשר לעבוד על זה קצת יותר, שום דבר מעבר לזה.
    אולי תצא לאיזו הליכה, זה יכול לעזור. רגשות שליליים יעשו לך צרבת.

  4. שים לב שלא אמרתי כלום על הצילום.
    אין לי שום דבר נגדה.

    אגב, שים לב שאתה וכל השאר לא מתייחסים לעניין האיות,
    איות מזוויע באנגלית אולי תופס במדינת החאפרים שלנו, אבל לא כשאתה פונה לאיש בדרגתו של מייקל.

    חוץ מזה, עצם העובדה שזה נראה לך מעוצב טוב ולא רועש מדי או מבלבל מדי מבחינת המטרה שהוא מנסה להשיג, אולי גם אומר משהו עלייך כמעצב.

    שים לב שפרט לשיתוף פה בארץ, באתרים בחו"ל (9gag ו- reddit) זה לא הרשים אף אחד.
    כי זה כל כך חובבני שזה עצוב.

    אבל בין אם אתה סתם נהנה לצפות בתמונות שלה בבגד ים, או שאתה מכיר אותה אישית או שסטנדרטי העיצוב שלך נמוכים כמו שאפשר לצפות רק ממעצבים ישראלים… זה לא הופך את הקמפיין לטוב.

  5. מעוצב גרוע? כמעצב, אני חושב שזה לא רע בכלל. וודאי לא מעוצב גרוע. מצולם ראוי בהחלט, מעוצב בסדר גמור. נראה לי שיש לך משהו נגדה. חבל שאתה יורד נמוך.

  6. זרוב,
    לך בבלוג יש פוסט עם טיפים (די בנאליים ודי מטופשים) לגבי "איך לעשות לעצמכם צדק חברתי"
    בו את פורשת את חוכמתך על איך לחסוך כסף.
    מאידך, את ובן זוגך התפטרתם מעבודתכם ויצאתם לשנה של בטן-גב ואז פתאום את מתפלאת שאין לך כסף ועוד יש לך את החוצפה לבקש מאחרים כסף (אחרי שאת שרפת את שלך).

    אני מבין שעדר האידיוטים שעוקב אחרי כל צעדייך תומך בך,
    אך אותו עדר אידיוטים לא יגרום למייקל רות' להתייחס ברצינות לקמפיין המעוצב גרוע, הכולל פונט חובבני, בעל טעויות כתיב מזעזעות ודקדוק ירוד.

    ברור לי שאת (וגם בן זוגך) חושבים שאתם יותר טובים מכולם ואיכשהו הכל יבוא לכם בקלות.
    וובכן, יום אחד כשהחיים סוף סוף יתדפקו על דלתך ותביני שעם חזה גדול יש גבול לכמה רחוק את יכולה להגיע, את תביני עד כמה היהירות שלך הייתה לא במקום.

  7. היי דורי 🙂 תודה על הפוסט.
    היות וכבר קיבלתי מלגה מהאוניברסיטה, היה נראה לי גרגרני לדרוש עוד. אבל עוד נראה, נשלח את הקמפיין לחבר'ה ב-NYU ונראה מה דעתם.
    +מה הולך עם הטוקבקיסטים שלך? הם יודעים עליי יותר פרטים ממה שאני יודעת על עצמי!

  8. "אם כך היא מאייתת את שם המשפחה שלה, זה לא נחשב שגיאה."
    היא לא מאייתת ככה את שם המשפחה שלה. אז זו שגיאה כאמור.

  9. אם כך היא מאייתת את שם המשפחה שלה, זה לא נחשב שגיאה.
    אבל "אינה תהיה" זאת שגיאה גסה.
    "אין" שולל רק את ההווה (את הבינוני) ולא את העבר ואת העתיד!
    (כמו כן, לנקוט את ולא לנקוט ב-, אבל את זה אני לא יכולה לצפות שאנשים יידעו).

    הוא לא צריך להשקיע בה *רק* מפני שהיא עשתה קמפיין רשת, אלא בגלל הכישרון, היצירתיות והתעוזה, שתודו שיש לה.

  10. רגע, אז אתם אומרים לי שלהתפטר מהעבודה ולצאת לשנה של ירח דבש בזמן שמבזבזים את כל החסכונות, לא משאיר כסף עבור שום דבר אחר?!
    מפתיע.

  11. הוא לא צריך להשקיע בך זרובה מזרובה היקרה. בטח לא עם כזו אנגלית עילגת וביטחון בשמיים, כאילו את איזה אוצר שנפל לו לידיים… ואת לא.
    פקאצה ורודה ומעצבנת שנדחפת לכל חור וירטואלי- זה עדיין לא אומר שאת מוכשרת או שמגיע לך.
    קחי את עדר המושפעים בני ה-16 שסוגדים לך ועופי בחזרה לסין או מאיפה שלא באת.

  12. שהיא סיימה לטייל בתאילנד והחליטה אשכרה לעשות משהו רציני עם עצמה ועם חיי הברבי ההזויים שלה?

  13. בואו נעמיד דברים על דיוקם…
    הבחורה ממש כבר לא עובדת במקאן אריקסון והיא לא יכולה להשתמש בזה כקלף
    ב. זה ממש פתטי להתחנן שיממנו אותך בחו"ל.

  14. תשומת לב לפרטים היא מחוזו של כל יוצר.
    כך שלעשות כזה קמפיין עם טעויות כתיב על ימין ועל שמאל *כולל טעות בשם המשפחה עצמו*
    לא מנבא טובות לקמפיין כזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים