חשיפה ראשונית: האם עיתונאים מתפקדים כסוכנים רדומים של ארגוני הטרור? מידע מדאיג נחשף

מבצע עמוד ענן: חשיפה ראשונית - כך ארגוני הטרור עוקבים אחר מיקום נחיתת הטילים
מבצע עמוד ענן: חשיפה ראשונית – כך ארגוני הטרור עוקבים אחר מיקום נחיתת הטילים

האם החמאס מפעיל סוכנים רדומים אשר עובדים כעיתונאים בגופי תקשורת שונים במטרה לאתר את המיקום המדוייק של נחיתות הטילים ולדלות מידע על המצב מהזווית הישראלית? ממידע מצטבר שהגיע למזבלה מתברר כי מאז שצה"ל החל ב'מבצע עמוד ענן' עשרות גולשים ישראלים שהעלו תכנים בעלי ערך חדשותי רלוונטי קיבלו פניות מעיתונאים זרים, חלקן פניות לגיטימיות וחלקן פניות אשר מעלות חשד שנעשו ביוזמת ארגוני הטרור.

'אל תשתפו במיקום נחיתת הטילים' זו כבר לא עוד קלישאה שרצה בפייסבוק. ארגוני הטרור מנצלים את כל צנרת המידע בכלי המדיום החברתי בדגש על טוויטר, פייסבוק ויו טיוב במטרה לנטר את המידע ולשפר את ההבנה שלהם על מה שמתרחש בישראל מנקודת מבטו של האזרח הקטן, בדגש על שיפור הדיוק של הרקטות. המדיום הפופולארי הנבחר לניטור המידע הוא יו טיוב – שם, בשונה מטוויטר בו זרימת המידע אומנם רציפה יותר, גולשים מעלים קטעי וידאו כמעט בזמן אמת וקל מאוד להתחזות לעיתונאי כשר ולשכנע את הגולש למסור מידע אשר כביכול רלוונטי לכתבה.

מספר פניות, קישורים וצילומי מסך שהגיעו למזבלה מגולשים שונים, מצביעים על עיתונאית בשם ספיה עזיזי אשר פנתה לעשרות גולשים מישראל שהעלו קטעי וידאו ליו טיוב. זו לא הפעם הראשונה שעיתונאים פונים למעלי תכנים ביו טיוב ומבקשים להשתמש בתוכן, אלא שהפעם ובמקרים נוספים עליהם דווח – כנראה שלא מדובר בעיתונאית עם מטרות כשרות לחלוטין. מבדיקת של פעילותה במדיה החברתית (גוגל פלוס, יו טיוב, טוויטר, לינקד-אין) נראה כי עזיזי נוהגת לא פעם לעשות לשתף תכנים נגד ישראל התומכים במניפולציות התקשורתיות של החמאס וכן להעלות תכנים אשר נוגדים את כשרותה כעיתונאית.

עזיזי עובדת באתר חדשות בריטי בשם Blottr אשר מעצם היותו אתר 'עיתונאות אזרחית' מאפשר לה לשחק עם דיעותה וטיב התוכן החדשותי אותה היא מסקרת. מצד אחד עזיזי בגלוי תומכת בארגוני הטרור ומצד שני מחפשת לדלות מידע על הקורה בישראל, שילוב מדאיג במיוחד לאור העובדה שעל פי התנהלותה נראה שהחומר לא באמת משמש לסיפוק הצורך ה'עיתונאי' שלה.

בתמונה: עזיזי מציגה את עצמה כעיתונאית המביעה עניין בתוכן שהעלה הגולש ורוצה לאמת את מיקום נחיתת הטילים:

חשיפה ראשונית: האם עיתונאים מתפקדים כסוכנים רדומים על ידי ארגוני הטרור
חשיפה ראשונית: האם עיתונאים מתפקדים כסוכנים רדומים על ידי ארגוני הטרור

בתמונה: עמוד היו טיוב של עזיזי – כך לא אמור להיראות עמוד יו טיוב של עיתונאי כשר, גם אם מדובר בעיתונאות אזרחית:

חשיפה ראשונית: האם עיתונאים מתפקדים כסוכנים רדומים על ידי ארגוני הטרור
חשיפה ראשונית: האם עיתונאים מתפקדים כסוכנים רדומים על ידי ארגוני הטרור

בתמונה: עזיזי עושה ריטוויט למניפולציה תקשורתית של החמאס בטוויטר:

אחת התמונות שעזיזי עשתה ריטוויט בטוויטר
אחת התמונות שעזיזי עשתה ריטוויט בטוויטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים