מבצע עמוד ענן: צה"ל, כך תתנהלו במדיה החברתית בזמן המבצע הצבאי

idflogo

בעידן הרשתות החברתיות והדיגיטל אשר מיום ליום הופכים למיינסטרים החדשותי, המלחמה האמיתית מתנהלת על פני סטטוסים, ציוצים ומהלכי הסברה אינטרנטיים מסביב לשעון. צה"ל אשר פועל במספר זרועות עיקריות ברשת; פייסבוק, טוויטר ויו טיוב עושה למראית עין עבודת הסברה יחסית טובה, אך למרות הכול אינה באמת יכולה להשתוות לפעילויות הרשת של ארגוני הטרור. צה"ל, קבלו 5 טיפים (קטנים) שיסייעו לכם במהלך הסברה (גדול).

מבצע עמוד ענן: טיפים לצה"ל - כך תתנהלו במדיה החברתית בזמן המבצע הצבאי
מבצע עמוד ענן: טיפים לצה"ל – כך תתנהלו במדיה החברתית בזמן המבצע הצבאי

1. הטעות הגדולה ביותר של מותגים בסושייאל מדיה היא האשליה שהמדיום הוקם כפלטפורמה לדו שיח בין המותג לצרכנים. המדיה החברתית היא פשוט אבולוציה, עוד זרוע שיווקית, אין בה ולעולם לא יהיה בה שום דו שיח אמיתי ואמוציונאלי עם הצרכן וזו טעות גדולה להתבסס על כך. אל תחסמו את אפשרות התגובה בפני הגולשים (בדגש על יו טיוב) ומאידך גם אל תנסו להילחם ולענות לאותם טוקבקיסטים. טוקבקים שלילייים וזדוניים ככל שיהיו אינם במקרה הספציפי הזה בגדר 'נזק'. תנו לשליחי ארגוני הטרור להתנגח בכם, תנו להם לקלל, תנו להם להוציא את הרפש האישי החוצה. כשם שישנם מיליונים שרוצים בהשמדתה של ישראל כך ישנם מיליונים שרוצים בהצלחתה. את המלחמה הזו תשאירו לגולשים, כי רק דרך הגולשים נוכל באמת לנצח.

מבצע עמוד ענן בראי המדיה החברתית: כך תתגוננו מאם כל המתקפות בזירה החברתית

2. אל תעלו תמונות שאין סיבה לעשות להם REPORT. האמת המרה היא שבזירת המדיה הוויז'ואלית, כשלנו. בזמן שאנחנו משתפים את העולם בתמונות של רכבים ובתים אשר נפגעו מרקטות האויב ותמונות של ילדים השוהים במקלטים, ההסברה בצד השני מעלה תכנים שלא יביישו הפקה הוליוודית מתוקצבת היטב. תמונות אשר אינן מציגות זעזוע אנושי כלשהו, אבל זעזוע מבחיל אמיתי – עושות יותר נזק מתועלת. תצאו לרגע מהקיבעון שאתם צבא שמגן ולא ארגון טרור שרוצח. תגרמו לקהל היעד שלהם להזיל דמעה ולא סתם לעשות עוד "לייק מחווה".

מבצע עמוד ענן: פוסט אורח – קידום הזווית הישראלית בזירה הדיגיטלית

3. גלו את הפלטפורמות החדשות. פייסבוק, טוויטר, יו טיוב הן פלטפורמות חברתיות מובילות, אך ההסברה לאו דווקה צריכה להתמקד רק בהן. קחו לדוגמא את 9GAG, בבחינת השיח הציבורי על הקונפליקט הישראלי-פלסטינאי, אין שום זירה שיכולה להשתוות לה. צרו חשבון ב-9GAG, באזזפיד, רדאיט, פליקר ועוד.

4. אמצו את הטכנולוגיה והשתמשו בה כמערך הסברה אשר יעבוד עבורכם 24/7 ללא מגע יד אדם. קחו לדוגמא את פורסקוור – פלטפורמה בלתי ממומשת אך מאוד ויראלית עם אינסוף אפשרויות קריאייטיביות. שימוש ב-API ומימשוקו למערכת שלכם באמצעות אינטגרציה לטוויטר יאפשר לכם ליצור חשבון ייחודי אשר עושה צ'ק אין לכל רקטה שנוחתת בישראל על פי מיקום הנחיתה (הכללי, לא צריך להיות מדוייק עד למילימטר).

מבצע עמוד ענן בראי המדיה החברתית: כך תתגוננו מאם כל המתקפות בזירה החברתית

5. הפנים שמאחורי הסיפור – הכוח של ארגוני הטרור במדיה החברתית היא היכולת שלהם לגרום לגולשים להתחבר לאינדיבידואל מעבר למכלול או למטרה עצמה. הכירו לעוקבים שלכם בשלל הרשתות החברתיות את הפנים שמאחורי כוח הלחימה. צרו מהלך הסברתי-אנושי ולא מהלך הסברתי-אינפורמטיבי.

מבצע עמוד ענן: פוסט אורח – קידום הזווית הישראלית בזירה הדיגיטלית

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. סעיף מספר 4 הוא סעיף גרוע במיוחד הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות הוא לתת לחמאסניקים מידע על איפה נחתו הרקטות.. למרות שהרעיון מדליק…
    הפוסט שלכם נהדר ! ! !
    והגיע הזמן שתעזרו בעעצמכם קצת יותר יש לכם את הכוחות שיראו אותנו בכל העולם כמו שצריך..
    אז מזבלה קחו יוזמה ותראו לרשת מי הזבלות באמת….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים