בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק פוליטי – עזרו לחיילים לסגור את החודש

בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק פוליטי - עזרו לחיילים לסגור את החודש
בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק פוליטי – עזרו לחיילים לסגור את החודש

מפלגת קדימה בראשות שאול מופז השיקה לפני מספר ימים קמפיין הקורא כחלק מהמצע של המפלגה, לשלם לחיילים כמו לאברכים. על פי הנתונים אותם מציגה המפלגה, בזמן שחיילים משתכרים בממוצע בכ-352 ש"ח בחודש, האברכים מקבלים מהמדינה כ-3400 ש"ח, כמעט פי 10. במשחק פייסבוק חדש ברוח פקמן, אתם נדרשים לתפעל ג'יפ צבאי "ולעזור לחייל לסגור את החודש". קליק למשחק בפייסבוק.

בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק - עזרו לחיילים לסגור את החודש
בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק – עזרו לחיילים לסגור את החודש
בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק פוליטי - עזרו לחיילים לסגור את החודש
בחירות 2013: מפלגת קדימה במשחק פוליטי – עזרו לחיילים לסגור את החודש

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. מתוך מוסף הארץ של השבת האחרונה:
    אזעקת אמת || כמה כסף מקבל תלמיד ישיבה בכל חודש
    קמפיין הבחירות של קדימה משווה בין שכר החיילים לבין שכר האברכים ונוקט מספרים מנופחים. אפשר להבין מדוע החרדים פירשו זאת כהסתה

    “החיילים נותנים הכל למדינה אבל הם הכי מקופחים: מרוויחים 350–650 שקל לחודש. לעומתם, האברכים החרדים שאינם משרתים מקבלים 2,500–3,400 שקל לחודש” ‏(מתוך מסע הבחירות של קדימה שהושק בשבוע שעבר וסיסמתו "לשלם לחיילים כמו לאברכים"‏)

    קמפיין מפלגת קדימה קיבל תשומת לב תקשורתית השבוע לאחר שחברות האוטובוסים אגד ודן סירבו לפרסם אותו על האוטובוסים שלהן, בטענה שהוא פוגע ברגשות החרדים. אגד חזרה בה לאחר פנייה מוועדת הבחירות המרכזית ודן ממשיכה להתנגד. בשנים האחרונות לא היה כמעט קמפיין פרסומי שלא “פגע ברגשות החרדים”, אבל המקרה הזה שונה – הקמפיין הזה פוגע כי הוא מציג עובדות מסולפות ומטעות, ולא קשה להבין למה רבים בקהילה החרדית רואים בו הסתה של ממש.

    לפי דו”ח הוועדה לקידום השוויון בנטל, שבראשה עמד חבר הכנסת מקדימה יוחנן פלסנר, “האברכים זכאים למלגת קיום מהמדינה העומדת בשנת 2012 על כ–828 שקל בחודש. למלגה זו מתווסף לרוב סכום כסף נוסף שמקורו בקרנות צדקה ובנדיבים שונים, בהתאם ליכולת הגיוס של ראש הכולל או ראש הקהילה”. אם כך, “המשכורת”, שניתן להשוות לשכרם של החיילים, היא מעט יותר מ–800 שקל. יתר הכסף שעליו נכתב בפסקה הזאת אינו כסף של המדינה, אלא כסף שמגייסים החרדים בעצמם, לרוב מקהילות בחו”ל.

    אלפי השקלים הנוספים שאליהם מתייחסת המודעה של קדימה מגיעים כמובן מתשלומים שונים – הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים, הנחה בארנונה וכו’ – תשלומים שהמדינה מעבירה לאזרחים לפי קריטריונים כלכליים ומשפחתיים ולא משום שהם אברכים או לא.

    הטעיה נוספת בקמפיין נעוצה בכך שהמספר המציג את הסכום שמקבלים האברכים כולל מיני תוספות, והמספר המציג את הסכום שמקבלים החיילים כולל רק את השכר. הרי חיילים מקבלים במהלך שירותם הצבאי לינה, מזון, ביטוח רפואי – וגם תשלומים נוספים התלויים במצבם הכלכלי.

  2. וזה גם 829 ש"ח יותר, ד"א לוחם לאחר הכשרתו מקבל 702 ש"ח.
    ואל תתחיל עם "אני לומד תורה, אני עושה יותר לעם ישראל מחייל צה"ל"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים