רץ בפייסבוק: אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו! יונתן היילו מבקש סיוע ברשת החברתית

raped

בימים האחרונים עלה לרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם קמפיין מיסתורי ופרובוקטיבי בשם 'לשחרר את יוני' תחת הסיסמא: 'אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו", מאחורי הקמפיין עומד סיפורו של יוני (יונתן היילו) בן ה-24 אשר לטענתו לפני כ-3 שנים נאנס מספר פעמים ע"י ירון איילין, צעיר בן 24 אשר התגורר בשכונתו בנתניה.

על פי סיפורו של יונתן, בפעם השלישית שהגיע אליו איילין, שניות לפני אינוס נוסף הצליח להכניעו והרגו. היילו הסגיר את עצמו למשטרה ובימים אלה מואשם ברצח ועומד בפני גזר דין של מאסר לתקופה של 30 שנים. עתה באמצעות הקמפיין מבקש היילו את עזרת הציבור.

ממשרד היח"צ 'אלירן מלכי – יחסי ציבור' העומד מאחורי הקמפיין נמסר: "יש פה משהו נורא אבסורדי הנשען על אפליה מגדרית. לו היינו מחליפים את יוני בבחורה, הדבר היה נתפס כהגנה עצמית ללא כל צל של ספק. אך כשאונסים גבר והוא מגן על עצמו, מדובר ברצח". קליק לביקור בעמוד הפייסבוק 'לשחרר את יוני'.

רץ בפייסבוק: אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו!
רץ בפייסבוק: אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו!

אם יוני היה אישה, מתוך עמוד הקמפיין: "יונית הייתה בת 22 כאשר אברהם אנס אותה. אברהם, עבריין מורשע אשר באמתחתו עבר פלילי של אינוס, סחיטה באיומים ותקיפה, הספיק כבר לאנוס את יונית מספר פעמים. בכל פעם כאשר נפגשו במקרה, גופה קפא במקום וקולה חמק ממנה. יונית לא ידעה איך להתמודד עם העובדה שאדם זר לחלוטין לקח אותה ועשה בה כרצונו.

מה יחשבו עליה אנשים ברחוב כשהם ישמעו את הסיפור, מה ירכלו מאחורי הגב, איך אפשר בכלל להסביר את זה שהיא קפאה במקום מרוב פחד. הימים החלו מתערבבים להם זה בזה ויונית הייתה שבר כלי מהלך ומדוכא, היא לא הייתה מסוגלת להודות בפני עצמה שהיא נאנסה, והחליטה לשטוף את מחשבותיה עם אלכוהול, הרבה אלכוהול.

באחד הלילות, כאשר יצאה לשאוף מעט אויר, נקלעה לדרכו של האנס ושוב גופה הפך לאבן. הוא לקח אותה לפינה חשוכה כמו בפעמים הקודמות, הפשיל את מכנסיו תוך כדי הסבר מפורט מה הוא עומד לעשות לה, ואז זה קרה. ברגע של תושיה, כאשר גבו היה מופנה אליה, הפחד ששיתק אותה החליט לשחרר.

יונית זינקה על האנס וחנקה אותו. כאשר הוא איבד את הכרתו, כל מה שעבר לה בראש היו ההשפלות שהיא עברה ואיך גופה שימש כלי לסיפוק מיני. יונית הרימה אבן מהרצפה והשליכה על ראשו. בבוקר שלמחרת האנס נמצא ללא רוח חיים. השבוע, הפרקליטות ביקשה לגזור עליה 30 שנה עבור הריגת האנס. האם במדינת חוק, אדם שהגן על עצמו מאנס מורשה שניות ספורות לפני שהאנס מחולל את גופו שוב צריך לגזור עליו 30 שנות מאסר?"

רץ בפייסבוק: אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו!
רץ בפייסבוק: אם מישהו אונס אותך, אסור לך לפגוע בו!

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים